topNotif

علل پیدایش چین و چروک در صورت

1682 بازدید
01 بهمن 96
سمانه
,,

با علل پیدایش چین و چروک در صورت آشنا شویم

علل پیدایش چین و چروک در صورت

گذاشتن دست زیر گونه ها، در هنگام مطالعه یا فکر کردن، استفاده کردن از بالشت های نرم و گذاشتن دست زیر سر به هنگام خوابیدن، ننوشیدن آب به مقدار لازم، استفاده از رژیم های غیر اصولی و نادرست، قرار گرفتن در محیط های پر گرد و غبار و محیط های سرد یا گرم، استفاده نکردن از میوه ها و سبزیجات تازه مخصوصا استفاده نکردن از جوانه ها، خوردن غذاهای فست فودی، خواب کافی نداشتن، به وقت نخوابیدن و داشتن عادت های نادرست برای استراحت، داشتن استرس و غم و غصه، کمبود عاطفه، اخم کردن به هنگام تلویزیون یا انجام کارها، همه از موارد ایجاد چین و چروک در صورت هستند. در برخی افراد هم زودتر از سن پیری به دلایل وراثتی دچار چین و چروک می‌شوند که غیر قابل جلوگیری است، اما باز هم باید آن را تحت کنترل گرفت.

علل پیدایش چین و چروک در صورت

علل پیدایش چین و چروک در صورت

دیگر علل پیدایش چین و چروک در صورت :

کسانی که حرفه ای مانند : خیاطی، نقاشی، منبت کاری و… را دارند، یعنی سر آن ها بیشتر مواقع پایین است به علت نیروهای جاذبه زمین، پوست به سمت پایین کشیده می شود، در نتیجه چین و چروک ایجاد می شود.

همچنین انتخاب نادرست مواد آرایشی و استفاده بیش از حد از آن ها و ماندن مواد آرایشی به مدت طولانی روی صورت، استفاده از صابون در پوست های خشک، عدم استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده، قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب و اشعه فرابنفش که منشا آن نورخورشيد و لامپ‌هاي كابين‌های سولاريوماست، سبب ایجاد این عارضه می شوند.

همه افراد بايد بدانند كه هيچ عاملي برای پوست انسان مخرب‌تر از اشعه فرابنفش آ و ب نيست، سرما، گرما، برف و باد خشک مثل افرادی که کشاورز، دریانورد و… هستند و یا حمام آفتاب می گیرند هم در معرض این عارضه می باشند. همچنین شوک های ناگهانی، عصبی بودن، استرس، سیگار کشیدن باعث کاستن اكسيژن خون و توليد راديكال‌های آزاد می شود، كه سيگار از طريق آنها كلاژن‌سازی پوست را مختل كرده و بدین ترتیب باعث چین و چروک می شود، خوب کار نکردن هورمون ها، کمبود آب و ویتامین، یبوست و بالا رفتن سن، همه از عوامل موثر در ایجاد چین و چروک هستند.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی رفع چین و چروک پوست

 

اقداماتی که برای درمان چین و چروک صورت می توانید انجام دهید ؛

با مصرف آنتی اکسیدان ها می توانید از پیدایش چین و چروک پیشگیری کنید، بنابراین مصرف ميوه‌ها و سبزيجات تازه به ويژه خانواده‌ توت‌ها مثل توت فرنگي و شاتوت که غنی از آنتی اكسيدان هستند، موثر است.

همچنین لیکوپن موجود در گوجه فرنگی نيز آنتی اكسيدان قوی محسوب می‌شود و در پيشگيری از پيری پوست و ساير ارگان‌های بدن مفيد است. امروز بيشتر داروهای ضد پيری حاوی ليكوپن گوجه فرنگی است. از ماسک ها هم می توانید استفاده کنید، بهتر است قبل از استفاده از ماسک ها، صورت را مرطوب کنید،

ماسک های ضد چین و چروک صورت :

  • توت فرنگی را له کنید و به آن عسل و ماست اضافه کنید و روی پوست بمالید.
  • موز و کیوی را له کنید و به آن روغن زیتون اضافه کنید و روی صورت بمالید.
  • توت فرنگی را ریز خرد کنید یا در مخلوط کن بریزید و به آن زرده تخم مرغ اضافه کنید و روی صورت بمالید.
  • سیب زمینی را بپزید و به آن شیر، ماست و زرده تخم مرغ اضافه کنید و روی صورت بمالید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0