topNotif

علایم و عوارض کمبود ویتامین های ضروری در بدن را بشناسید

1883 بازدید
09 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

علایم و عوارض کمبود ویتامین های ضروری در بدن

هنگامی که کمبود ویتامین های مهم در بدن به وجود می آید، بدن شروع به دادن برخی از علایم و نشانه ها می کند. کمبود ویتامین می تواند برای بدن و سلامتی آن مضر باشد. به خصوص، با توجه به رژیم های غذایی ناسالم امروزه که تبدیل به عادت شده است.

 

علایم و عوارض کمبود ویتامین های ضروری در بدن

علایم و عوارض کمبود ویتامین های ضروری در بدن

 

کارشناسان می گویند که شاید به علت کمبود ویتامین ها هیچ گونه بیماری نداشته باشید، اما با توجه به زندگی های امروزی، می توانید بسیاری از مشکلات را ایجاد کنید. ویتامین ها به عنوان یک عامل مشترک برای واکنش های بیوشیمیایی در بدن هستند و ما آن ها را به شدت به منظور عملکرد صحیح بدن، نیازداریم. بنابراین همیشه از علایم هشدار دهنده غیر معمول، کمبود ویتامین ها آگاه باشید.

علایم و عوارض کمبود ویتامین ها در بدن

ترک در گوشه لب و دهان

این نشانه ای از کمبود نیاسین (ب 3)، ریبوفلاوین (ب 2) و ب 12، آهن، روی و ویتامین ب است. این مشکل در میان گیاه خواران رایج است. برای اجتناب از این مشکل، عدس، تخم مرغ، ماهی، ادویه، گوجه فرنگی، بادام زمینی و حبوبات مصرف کنید.

بثورات قرمز بر روی صورت و یا ریزش مو

این مشکل اغلب به دلیل کمبود بیوتین (ب 7) می باشد که به عنوان ویتامین مو شناخته می شود. هنگامی که بدن ویتامین های محلول در چربی (مانند آ، دی، ای و غیره) را ذخیره می کند، آب و ویتامین ب را ذخیره نمی کند. برای جلوگیری از این مشکل، تخم مرغ پخته شده، ماهی قزل آلا، آوکادو، قارچ، گل کلم، سویا، آجیل، تمشک و موز را مصرف کنید.

جوش و آکنه سفید (در گونه ها، دست ها، ران ها و باسن )

این مشکل معمولا ناشی از فقدان اسید های چرب ضروری و ویتامین آ و دی است. برای جلوگیری از این مشکل، مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاهش دهید و مصرف چربی های سالم را افزایش دهید. اگر می خواهید، می توانید بعد از مشاوره با پزشک آن ها را مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید: ویتامین پ چیست؟

 

سوزش و بی حسی در دست، پا و غیره

این مشکل به دلیل عدم وجود ویتامین ب، مانند فولات (ب 9)، ب 6 و ب 12 است. همچنین، مربوط به مشکل در اعصاب می باشد. اضطراب، افسردگی، کم خونی، خستگی و عدم تعادل هورمون نیز علایم دیگری است، که دیده می شود. برای جلوگیری از این مشکلات، اسفناج، مارچوبه، چغندر، لوبیا، تخم مرغ و غیره باید مصرف شود.

اسپاسم عضلانی

درد و گرفتگی در پا، کمر و انگشتان ناشی از کمبود منیزیم، کلسیم و پتاسیم و غیره است. به طور مرتب موز، بادام، گردو، کدو، گیلاس، سیب، انگور، کلم بروکلی و غیره مصرف کنید.

بیماری های لثه به علت کمبود پروتئین

بیماری لثه می تواند در هر سنی رخ دهد. اما پس از سن 35 سالگی، خطر ابتلا به بیماری لثه افزایش می یابد. و اگر کمبود پروتئین در بدن وجود داشته باشد، از هر چهار نفر، سه نفر مبتلا به بیماری لثه در این سن می شوند. خوردن 1000 میلی گرم پروتئین و ویتامین در روز باعث کاهش مشکل لثه ها می شود.

بیماری ام اس

کسانی که دچار کمبود ویتامین دی هستند بیشتر در معرض ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس هستند. بر اساس یک تحقیق انجام شده در کانادا، این ویتامین که از نور خورشید دریافت می شود، مانع از بروز ام اس می شود. در ام اس، اندام یا بافت سخت شده و مشکلات حرکتی ایجاد می شود.

مشکل در عضلات نوزادان و مشکلات تنفسی

با توجه به کمبود ویتامین دی در نوزادان، مشکلات عضلات، مشکل تنفس و تشنج وجود دارد. همچنین کمبود کلسیم در بدن آن ها به وجود می آید. به علت تنگی نفس، دنده های کودک نرم باقی می مانند و عضلات مجاور ضعیف می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خلال پسته را با خواص درمان لاغری و ضعف جسمانی، زخم معده، تقویت معده، زیاد کننده اسپرم، تقویت کننده حافظه، درمان تاول دهان، تقویت کننده کبد، تقویت کننده دندان و خوشبو کننده دهان، تقویت قلب و درمان کم خونی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0