topNotif

عوامل فروپاشی خانواده و زندگی

2191 بازدید
27 شهریور 97
خانم راد
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400
عوامل فروپاشی خانواده و زندگی

عوامل فروپاشی خانواده و زندگی

با عوامل فروپاشی خانواده و زندگی آشنا شویم!

محیط خانه مانند گلی است که تحت شرایط خاص شکوفا می گردد، این محیط زمانی آرام می شود که محیط عاطفی آن سنجیده باشد. به عنوان مثال آنچه مدنظر خانواده است خلق و تداوم یک محیط ارتباطی آرام می باشد. گرچه گاهی ناموفق هستیم ولی به هر حال برای رسیدن به این هدف فرصت ها را از دست نمی دهیم. مثلا با وجودی که همه ما همنشینی با یکدیگر را دوست داریم ولی به خلوت خود نیز علاقه مندیم و می خواهیم زمانی را به تنهایی سپری کنیم، این طرز تفکر و شناخت خلوت و تنهایی بیشتر جنبه مثبت دارد.

با توجه به اهمیتی که خانواده دارا می باشد، باید بدانیم عواملی وجود دارد که در روند طبیعی خانواده اخلال ایجاد می نماید. از جمله عواملی که خانواده را منهدم و کانون عاطفی فرزندان را نابود نموده و اعضای خانواده را به نوعی درگیر مسائل روحی و روانی می کند و در نهایت سلامت بافت جامعه را به خطر می اندازد.

فقر اقتصادی

فقر را می توان از روی مشخصات و نشانه های گوناگون چون درآمد، عدم آموزش مهارت های زندگی، تعلیم و تربیت نامناسب و ناقص، کمبود افراد ماهر در نیروی کار، زندگی در خانه های نامناسب و تعداد زیاد کودکان شناخت. ناسازگاری و فقدان مهارت های جنسی در زندگی زناشویی، بین رابطه جنسی و میزان علاقه بین زن و شوهر رابطه مستقیم وجود دارد. به سخن دیگر هر چه میزان علاقه زن و شوهر بیشتر باشد رابطه جنسی و رضایت از آن افزون تر می گردد.

کم سن و سالی زن و مرد

اگر مرد و زن کم سن و سال باشند و به خوبی مورد حمایت افراد بزرگتر قرار نگیزند، ناسازگاری شان در زندگی بیشتر می شود چون فاقد مهارت های اساسی در زندگی هستند.

بی فرزندی و کم فرزندی

بی فرزندی و کم فرزندی هم سبب ناپایداری خانواده می شود. بسیاری از پدر و مادرها به خاطر فرزندانشان ناراحتی و مشکلات را تحمل می کنند و برای آسودگی کودکان به زندگی با تمام ناملایماتش ادامه می دهند.

 

همچنین بخوانید:    چگونه شاد زندگی کنیم ؟

 

نداشتن توافق اخلاقی و سازش

محیط سالم یک خانواده و به عبارتی دیگر جو عاطفی آن به عوامل گوناگون همچون موارد زیر بستگی دارد.

  • نحوه ارتباط و طرز برخورد افراد یک خانواده با یکدیگر
  • نظر افراد خانواده نسبت به هم
  • احساسات و علایق آن ها به یکدیگر
  • همکاری و رقابت آن ها با یکدیگر

 

فقر فرهنگی و آموزشی

طبق تحقیقات انجام شده یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها فقر فرهنگی و آموزشی می باشد. در این نوع خانواده ها به علت پایین بودن سطح سواد والدین و عدم آگاهی از شیوه های صحیح تعلیم و تربیت، کانون گرم خانواده از هم فرو می پاشد.

اعتیاد به مواد مخدر

انسان همیشه به دنبال چیزهایی تازه می گردد و ذاتا خواستار تنوع است. این ویژگی های انسانی اساس پیشرفت انسان را تشکیل می دهند. این امر در بعد مثبت موجب تکامل و در بعد منفی انحطاط و نابودی را سرعت می بخشد و اصطلاحا افراد معتاد در تخریب خود تسلیم می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل شقایق را با خواص مسکن دردهای عمومی، آرامبخش، ضد تب، خواب آور، درمان مشکلات تنفسی، درمان زودانزالی، را بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0