topNotif

غذاهای سالم و خوب را بیشتر بشناسیم

1598 بازدید
17 بهمن 96
رز

همه ما روزانه مواد غذایی بسیار متنوعی را خورده و می آشامیم اما همه آنها غذاهای سالم و مفیدی نخواهند بود. در این مقاله غذاهای سالم و خوب را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

غذای سالم و خوب دارای چه ویژگی هایی است ؟

این غذاها توانایی فکر کردن را افزایش می دهند، حال و هوا و خلق و خوی شما را بهبود می بخشند، تنش و اضطراب را کاهش می دهند. نیروی زیستن را در شما تقویت می کنند و قلب سالم تری به شما می دهند.

برنامه غذایی صحیح، در مبارزه با بیماری قلبی نقش اصلی را بازی می کند. غذای سالم از ترکیبات شیمیایی خوب که باعث لخته نشدن خون در شریان ها، کاهش کلسترول، ایجاد هلال خونی لخته و فرستادن هورمون ها به شرایین به منظور ایجاد وضعیت استراحت در دیواره شرایین و کاهش فشار خون می شوند، حمایت کرده و آن ها را ذخیره و حفظ می کند. همچنین با آزاد کردن موادی که می توانند موجب کاهش یا متوقف شدن رشد ناهنجار سلولی شوند، در مبارزه با سرطان ایفای نقش می نماید.

با پیری مبارزه می کند و روند پیر شدن طبیعی بدن را به تاخیر می اندازد. از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند و بدن شما را تحریک می کند که سلول های کشنده طبیعی بیشتری برای از بین بردن عفونت بسازد. از سردرد ها و حملات آسمی جلوگیری می کند.

موادی تولید می کند که درد و التهاب و تورم را در التهاب مفاصل از بین ببرد. به باکتری ها و ویروس ها حمله می کند. باروری و میل جنسی شما را تقویت می کند و به پوست و مو و ناخن درخشش و شفافیت طبیعی می بخشد.

به طور کلی اگر برنامه غذایی شما صحیح نباشد احساس تندرستی نخواهید کرد و نمی توانید اضافه وزن خود را کاهش دهید و انتخاب غذایی صحیح وضعیت سلامت جسمی و روحی شما را به بهترین حالت حفظ می کنند.

غذاهای خوب در مقابل غذای بد !

غذاهای سازنده یا غذاهای خام :

غذاهای حیات بخش، غذاهای خام هستند. این غذاها پخته نمی شوند، جوشانده نمی شوند، در مایکروفر آماده نمی شوند، منجمد نمی شوند و بخار پز نمی شوند، در نتیجه به حالت اولیه باقی می مانند و آنزیم های غذایی خود را از دست نمی دهند.

آنزیم های غذایی نیروی حیاتی غذاها هستند و به فرآیند گوارش کمک می کنند. میوه و سبزی خام و جوانه ها (دانه ها، غلات و حبوبات جوانه زده) همگی دارای آنزیم های غذایی هستند. ما به ذخیره فراوان آنزیم های غذایی احتیاج داریم تا به بدنمان انرژی بدهند و سوخت و سازمان را متعادل کنند.

  Attarak Carbo  

کربوهیدرات های خوب :

این کربوهیدرات ها، فاقد شکر فرآوری شده اند. برای مثال میوه ها، نان های پخته شده با آرد کامل، غلات، برنج و انواع سبزی، کربوهیدرات های خوب هستند.

این کربوهیدرات ها که به آن ها کربوهیدرات های پیچیده گفته می شود، دارای قند طبیعی اند که بدن می تواند به آسانی و آرام آرام آن ها را بسوزاند و به مصرف فعالیت های مغزی، برقراری تعادل در وضعیت خلقی و تامین انرژی مورد نیاز بدن برساند. در واقع مواد مغذی این کربوهیدرات ها از بین نرفته اند.

غذاهای آلی کدام غذاها هستند ؟

غذاهای آلی غذاهایی هستند که مواد شیمیایی ندارند. آن ها در خاک هایی رشد کرده اند که با آفت کش ها شیمیایی آلوده نشده اند.

به یاد داشته باشید اگر موادی که می خورید سم پاشی شده باشند و مواد شیمیایی بر آن ها اثر کرده باشد، این ترکیبات سمی از طریق خاک، وارد سلول های بدن شما و جریان خونتان خواهند شد و در نهایت شما را مسموم خواهند کرد.

چه کسی می داند آن ها چه آسیب هایی به بدن می رسانند ؟

مطالعات متعددی انجام شده که نشان می دهند این مواد شیمیایی در داخل بدن ما به برقراری تندرستی کمک نمی کنند.

پروتئین مفید

پروتئین های گیاهی به آسانی در بدن شکسته می شوند. «کوینوآ» مثالی از یک پروتئین گیاهی است که بسیار آسان هضم می شود. کوینوآ شبیه غلات است و شما می توانید با آن یک غذای نرم و خوشمزه درست کنید. جوانه ها که از دانه ها می رویند نسبت به گوشت ها، اشکال سالم تر و ارزان تر و موثرتر پروتئین هستند.

همچنین ترکیب لوبیاها و غلات با هم پروتئین کاملی به وجود می آورد که به آسانی هضم می شود و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

 

همچنین بخوانید:  اجتناب از غذاهای ناسالم در رژیم وگان

 

چربی های مفید

چربی ها محبوبیت زیادی ندارند و درباره شان نوعی بدبینی وجود دارد. رژیم های کم چربی و فاقد چربی بسیار زیاد هستند. سلحشورترین پرهیزکنندگان، خوردن مواد مغذی سرشار از اسیدهای چرب ضروری و روغن مانند مغز ها، دانه ها و آووکادو را ممنوع می دانند. اما هیچ کس نمی تواند تاثیر مثبت آووکادو در پیشگیری از بیماری قلبی را انکار کند.

مصرف غذاهایی که چربی مفید دارند مانند مغز ها، دانه ها و آووکادو توصیه می شود. این غذاهای سرشار از روغن دارای چربی های سالمی هستند که برای کمک به کاهش وزن، کاهش کلسترول، تقویت سامانه ایمنی و تغذیه اندام های تناسلی، پوست، مو و بافت استخوان، ضروری و مهم هستند و به سوخت و ساز چربی ها در بدن کمک می کنند. آن ها به قدری مهم هستند که اسید های چرب ضروری نامیده می شوند.

بدن نمی تواند اسید های چرب ضروری را بسازد، بنابراین باید آن ها را از غذاهایی که می خورید تامین کنید حتی می توانیم این اسید ها را اسید های لاغری ضروری نامگذاری کنیم. دانه های بذرک، دانه های آفتابگردان، دانه های کدو تنبل، سبزی های دریایی، ماهی و آووکادو مثال های خوبی از مواد حاوی این چربی های ضروری لاغری هستند.

غذاهای فرآوری نشده

این غذاها هیچ گونه مواد شیمیایی افزوده یا افزودنی ندارند، بلکه صد در صد طبیعی رشد کرده اند و بدون هیچ گونه تغییری به مصرف می رسند، برخی از غذاهای بسته بندی شده دارای اجزایی هستند که به صورت اولیه شان باقی مانده اند.

برچسب های غذایی را بخوانید و با آنچه در غذاها وجود دارد و به مصرف شما می رسد بیشتر آشنا شوید و اینگونه بهتر مقدار غذا و کالری ای را که مصرف می کنید می دانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد چاودار را با خواص مبارزه با دیابت، درمان بیماری های قلبی عروقی، کاهش وزن و لاغری، مبارزه با سرطان، کاهش فشار خون بالا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0