topNotif

فرآورده های حاصل از میوه ی انگور

3667 بازدید
15 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با فرآورده های حاصل از میوه ی انگور آشنا شویم :

غوره :

طبیعت سرد و تر دارد و قابض است سیاتیک و روماتیسم حاد را درمان می کند. اگر هفته ای یک بار آبغوره خورده شود، کار دستگاه گوارش و کیسه ی صفرا را تنظیم می کند. کسانی که قبل از غذا خوردن استفراغ می کنند، اگر قبل از غذا آبغوره بخورند دیگر استفراغ نخواهند کرد.

آب تره تازه را بگیرید، با آبغوره مخلوط کنید و بنوشید. از استفراغ که همراه با خون باشد جلوگیری می کند. آبغوره را در دهان قرقره کنید و به وسیله انگشت آن را محکم روی لثه ها بمالید، بعد از دهان بیرون بریزید و هر روز تکرار کنید. بوی بد دهان که از گرمی و حرارت باشد را مرتفع می سازد، ورم مخاط دهان و نرمی لثه را درمان می کند. آب آن را در گلو قرقره کنید، ورم گلو را درمان می کند، برای درمان دیفتری یا حناق آن را با تره ی تازه خوب بکوبید و از خارج روی آن محل ضماد کنید.

فرآورده های حاصل از میوه ی انگور

فرآورده های حاصل از میوه ی انگور

با غوره و آبغوره درمان شویم

موقع خون دماغ، عصاره آن را در بینی بکشید، خون دماغ را بند می آورد. آن را با هسته هایش بکوبید و ضماد گذارید. گزیدگی عقرب را درمان می کند. خشک آن را نرم بکوبید و ضماد کنید، سر دردی را که از غلبه ی خون و حرارت ایجاد شده باشد تسکین می دهد، بوی بد عرق بدن را مرتفع می سازد، خارش بدن و جوش هایی که روی پوست بدن پهن می شود را رفع می کند و سستی بدن را برطرف می نماید.

چهل روز صبح ناشتا هر روز شش مثقال آب آن را بنوشید. مرض قند یا دیابت را درمان می کند، از چاقی مفرط جلوگیری می نامید، برای مقابله با اسکوربوت نافع است. هر روز آب آن را به تمام بدن خصوصا به پشت و ناحیه ی کمر،شکم، کلیه ها و پاها خوب بمالید و مالش دهید و مدتی صبر کنید، بعد زیر دوش آب گرم بروید و بعد از حمام در آفتاب استراحت نمایید و یا حمام آفتاب بگیرید، کم خونی را برطرف می سازد.

آب آن را بگیرید، بعد خرمای سبز و کال در آن بیندازید و بجوشانید تا غلیظ شود و در چشم بکشید، آب ریزش چشم را درمان می کند.

فرآورده های حاصل از میوه ی انگور

فرآورده های حاصل از میوه ی انگور

کشمش انگور سیاه (مویز) :

خواص درمانی مویز :

طبیعت آن سرد و خشک است و ریه را پاک می کند، سرفه ی بلغی را تسکین می دهد، مقوی کبد است، اعتدال دهنده ی اخلاط غلیظ و ملین طبع می باشد، محرک نیروی جنسی اشخاص سرد مزاج است، شکم را بند می آورد، معده های سست را تقویت می کند، زخم روده را معالجه می نماید. اگر چهل روز هر روز صبح حداقل هفت عدد از آن را بدون هسته خوب بجوید و بخورید، هوش را افزایش می دهد. همچنین دانه های مویز را خارج کنید و به جای آن فلفل سیاه جای دهید و برای رفع سردی کلیه و سنگ مثانه آن را میل کنید.

آن را در سرکه انگور بخیسانید و ناشتا بخورید، برای تحلیل ورم طحال مفید است و یرقان را درمان می کند. آن را با خرمای سبز و گل گاوزبان مخلوط و دم کرده و آب صاف کرده ی آن را به مرور بنوشید برای درمان خفقان مجرب است. آن را بکوبید بعد با پیه ی آب کرده ی حیوانات مخلوط کرده و دایما ضماد کنید برای تحلیل ورم و سر باز کردن دمل مفید است و سفیدک ناخن را نیز مرتفع  می کند .

تذکر : مصرف آن برای افراد گرم مزاج و همچنین برای کلیه مضر است مصلح آن سکنجبین و آب میوه های ترش می باشد.

کشمش انگور سفید :

عطش را تسکین داده و برای کاهش حرارت بدن مفید است. در صورتی که سه شب متوالی، شبی صدو پنجاه گرم کشمش سبز را در آب خیس کرده صبح روز بعد ناشتا بخورید اشتها را زیاد می کند. برای التیام زخم های کچلی شب ها آن را بکوبید و با صبر زرد مخلوط کرده و بر روی سر بمالید.

خواص درمانی شیره ی انگور :

برودت و سردی معده را برطرف می سازد، کهیر را درمان می کند هر روز صد گرم از آن را در آب حل کنید و سه مرتبه، به فاصله سه ساعت یک سوم از آن را بنوشید.

 

همچنین بخوانید:  10 خاصیت کشمش برای سلامتی

 

خواص درمانی دوشاب مثلث (شیره انگور غلیظ):

خونساز است، مقوی برای هاضمه و مناسب برای افراد مبتلا به آبله، سرخجه، ذات الجنب و ذات الصدر می باشد و برای سرد مزاجان، مقوی باه است و چاق کننده است، انسداد و گرفتگی مجاری عروق را باز می کند.

همراه با افتیمون ضد وحشت و اضطراب و جنون است، همراه با انجیر و شنبلیله ضد سرفه و درد سینه، همراه با زعفران ضد غم و خشم شدید، همراه با شیر تازه و بادام ضد خفقان و ضعف احشای داخل شکم، همراه با جوشانده ی جو مناسب برای خرد کردن سنگ کلیه و مثانه مفید و بسیار مدر می باشد.

تذکر :

زیاده روی در خوردن آن باعث سوزاندن خون و موجب سر درد به خصوص در گرم مزاجان می شود و مصلح آن تخم ریحان و تخم خشخاش است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مویز درجه یک را با خواص درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی، تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0