topNotif

فعالیت هایی که در منزل انجام می دهید ، در محل کار نیز به عمل آورید.

1288 بازدید
02 دی 97
سمانه
,,

فعالیت هایی که در منزل انجام می دهید ، در محل کار نیز به عمل آورید.

اکثر چیزهایی که شما روی آن ها در خانه کار کرده اید در محل کارتان نیز عملی هستند. اجرای آن فعالیت ها اگرچه غالبا آسان نیست ولی پرارزش است. مقادیر بسیار زیادی از منابع کره زمین در ادارات مصرف می شود، می توان مقدار زیادی در آن صرفه جویی کرد. سود اضافه آخرش ممکن است قهرمانی از خودتان بسازید زیرا شرکت شما می تواند مقادیر زیادی پول صرفه جویی کند.

فعالیت هایی که در منزل انجام می دهید، در محل کار نیز به عمل آورید.

فعالیت هایی که در منزل انجام می دهید ، در محل کار نیز به عمل آورید.

آیا می دانید؟!!

به طور متوسط هر کارمند حدود 80 کیلوگرم کاغذ قابل بازیافت با کیفیت خوب را در سال دور می ریزد. هر تن کاغذ بازیافت شده از اشغال 3/2 متر مکعب فضا در محل دفن زباله جلوگیری کند. هر تن کاغذ بازیافت شده اداری موجب صرفه جویی در مصرف 1450 لیتر نفت می گردد. تقریبا 3 میلیون تن کاغذ از ادارات و کارخانجات صنعتی برای بازیابی جمع آوری می شود.

چه کار باید کرد!؟

برای خودتان : انجام بعضی کارهای کوچک برای ارضای نفس خود خوب است. این کارها ممکن است که کره زمین را از نابودی نجات ندهند ولی باعث خواهند شد که شما احساس خوبی داشته باشید و کمک خواهند کرد که توجه شما به امر صرفه جویی متمرکز شود برای مثال فنجانی سرکار خود بیاورید تا برای صرف قهوه از فنجان های یک بار مصرف استفاده نکنید. از پاکت های زرد اداری با چسباندن آدرس های جدید روی آدرس های کهنه استفاده مجدد کنید. آن ها را می توان از هر فروشگاه لوازم تحریر تهیه کرد.

 

همچنین بخوانید:  تست خودسنجی کار و فعالیت

 

طرح هایی که به کمک همکاران می توان انجام داد.

عملیات بازیافت آلومینیوم و شیشه را به معرض اجرا بگذارید. این در حقیقت به معنی قرار دادن ظرف هایی برای قوطی ها و بطری ها در نقاطی است که به راحتی قابل رویت باشند مانند ناهارخوری ها یا نزدیک ماشین های فروش نوشابه، تابلو اعلانات مخصوص محیط زیستی نصب کرده و یادداشت های جالبی در مورد خرده ریزها و آمارهایی در مورد صرفه جویی و حفاظت از محیط زیست روی آن بچسبانید. در اوقات مناسب عکس هایی هم ضمیمه نمایید.

لیوان های کاغذی قابل تجزیه بیولوژیکی را جانشین لیوان های استایروفومی بکنید. طرح بازیافت کاغذ را به معرض اجرا بگذارید. روش ساده ای وجود دارد هر شخص کاغذهای زاید خود را در کنار میز خود نگه می دارد. رمز کار این است که به هنگام دورریختن  با استفاده از ظرف هایی در کنار میز کاغذ را به دسته های قابل بازیافت قسمت کنید. آن گاه خدمتکار با صرف کمی دقت آن ها را جمع آوری کرده و در ظرف های بزرگتری در بیرون قرار می دهد.

با درخواست خرید هواده های شیر آب در مصرف آب صرفه جویی کنید، سردوش ها کم جریان، لوازم جا به جایی مخزن آب توالت و غیره بالاخره هر چیز دیگری که در خانه استفاده کرده اید، سر کار هم به درد می خورد. سعی کنید ماشین کپی دو طرفه تهیه کنید. هنگام کپی گرفتن از گزارش های طولانی هزاران صفحه صرفه جویی خواهید کرد. درخواست کنید که نحوه مصرف انرژی و غیره بررسی و کنترل شود. این تاثیر مهمی در صرفه جویی می تواند بگذارد. با این عمل و با تغییر ساده که در ترکیب روشنایی ساختمان می شود داد، می توان مقدار زیادی در هزینه انرژی صرفه جویی کرد.

شرکت برق منطقه خودتان شما را با ممیزی انرژی یاری کرده و شرکت های متخصص را که می توانند با ترتیب دادن مجدد لوازم برقی و روشنایی شما را به هدف صرفه جویی در انرژی یاری برسانند، پیدا کرده و از آن ها کمک بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل گاو زبان را با خواص آرامبخش، نرم کننده، معرق، ادرارآور،(دفع کننده کلرورها)، تصفیه کننده خون، رفع التهاب و ورم کلیه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0