topNotif

فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست

2151 بازدید
01 آذر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست

در نگاه اول چغندر یک گیاه معمولی به نظر می برسد اما حقیقت این استکه این گیاه مزایای فوق العاده ای چه برای سلامتی و  چه برای زیبایی در خود دارد و به همین دلیل باید آن را در رژیم غذایی روزانه قرار دهید. می توانید آن را به صورت خام در سالاد مصرف کنید و یا می توانید آب آن را گرفته و بنوشید. در حال حاضر از آن در زمینه های مختلف آرایشی استفاده می شود و این مقاله درمورد فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست

فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست

 

مزایای عمومی آب چغندر

  • سرشار از ویتامین می باشد از جمله ویتامین ب کمپلکس، آهن، گوگرد و ید.
  • به دلیل توانایی موثر در حذف رسوبات و چربی های انباشته شده در عروق، خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.
  • سلامت زن باردار و جنین را حفظ می کند و دلیل آن این است که حاوی اسید فولیک است.
  • وزن اضافی را کاهش می دهد و چربی انباشته شده در بدن را حل می کند، بنابراین توصیه می شود روزانه یک فنجان از آن را با معده خالی بنوشید.
  • می توان از آن برای رنگ کردن موها استفاده کرد به این صورت که یک فنجان آب چغندر و دو قاشق غذاخوری حنا آسیاب شده را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی موها بگذارید، حداقل یک ساعت بماند و سپس آن را با آب بشویید.
  • کم خونی را درمان می کند، زیرا حاوی مقدار کافی آهن است.
  • خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد به این دلیل که حاوی آنتی اکسیدان می باشد.

 

همچنین بخوانید: چغندر قند و فواید درمانی آن

 

فواید آب چغندر برای پوست

آکنه و جوش های روی پوست را برطرف می کند.

لکه های سیاه پوست را از بین می برد، بنابراین به سفید شدن و روشن شدن آن کمک می کند.

از پوست در برابر عوامل خارجی مختلف مانند: خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کند.

سیاهی دور چشم را کاهش می دهد.

خطوط ریز گردن را از بین می برد.

ظاهر خطوط تیره روی گردن را کاهش می دهد.

پوست را صاف و درخشان می کند.

7 دستورالعمل آب چغندر برای زیبایی پوست

1. فواید آب چغندر برای از بین بردن آکنه و جوش

یک قاشق غذاخوری ماست و آب چغندر را مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید حداقل بیست دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید و از این مخلوط برای از بین بردن آکنه و جوش ها استفاده می شود.

2. رفع سلول های مرده پوست

مقدار کافی آب چغندر را روی پوست بگذارید، ده دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید و از آب آن برای از بین بردن سلول های مرده استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: خواص برگ چغندر قند و فواید درمانی آن

 

3. روشن شدن پوست

یک قاشق چایخوری آب لیموی فشرده و یک قاشق غذاخوری آب چغندر را مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه ترجیحا از مخلوط دوبار در هفته استفاده کنید. از این مخلوط برای روشن شدن پوست استفاده می شود.

4. از بین بردن لکه های تیره

یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و آب چغندر را مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. از این مخلوط برای از بین بردن لکه های تیره استفاده می شود.

5. آب چغندر برای حلقه های تیره زیر چشم

مقدار کافی آب چغندر را روی پوست بگذارید، بگذارید حداقل بیست دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید تا سیاهی زیر چشم برطرف شود. آب چغندر،

6. رفع خشکی پوست

یک قاشق غذاخوری از هر یک از مواد آب چغندر، شیر مایع و عسل طبیعی را مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، حداقل بیست دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب بشویید. این مخلوط خشکی پوست را برطرف می کند.

7. رفع خطوط و چین و چروک روی گردن

مقدار کافی آب چغندر را روی پوست و گردن بمالید، بگذارید حداقل بیست دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید و از این مخلوط برای از بین بردن خطوط و چین و چروک استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم چغندر را با خواص کاهش و تسکین سرفه، سلامت کبد، تصفیه کننده خون، پشتیبانی گردش خون، سلامت قلب، تقویت حافظه و اعصاب، پیشگیری و درمان ریزش مو، پیشگیری از رشد سلول های سرطانی و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0