فواید انجیر خشک برای زنان باردار

4336 بازدید
18 اسفند 97
بهاره
,

فواید انجیر خشک برای زنان باردار

انجیر یک میوه کم کالری است که تنها 47 کالری دارد، بنابراین جایگزین سالم برای میان وعده های افرادی است که می خواهند وزن کم کنند. همچنین، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است. انجیر جز میوه های فصلی است که تنها یک بار در سال در دسترس است اما خشک شده آن را می توان در طول سال نگهداری کرد و حاوی مواد مغذی مشابه با انجیر تازه است. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف انجیر خشک برای زنان باردار بسیار مفید است. این مواد مغذی به کاهش مشکلات دوران بارداری و رشد مناسب جنین کمک می کند. در این مقاله با فواید انجیر خشک برای زنان باردار آشنا شوید.

 

فواید انجیر خشک برای زنان باردار

فواید انجیر خشک برای زنان باردار

 

انجیر خشک

خاستگاه اصلی انجیر ترکیه و شمال هند است اما در سایر نقاط نیز کشت میشود. میوه انجیر به طور کلی میوه ای است که از طریق روش های مختلف خشک می شود و بیشترین مقدار آب آن از بین می رود. تولید انجیر خشک شده در جهان بیشتر در ایالات متحده آمریکا، ترکیه، یونان و اسپانیا است. انجیر خشک شده در تمام طول سال در دسترس است و مدت زمان نگهداری از آن نسبتا طولانی است. برخی ها معتقدند که انجیر خشک کالری و قند بالایی دارد اما این درست نیست. میزان قند و کالری انجیر خشک بیشتر از انجیر تازه نیست و همچنین منبع غنی از فیبر، پتاسیم، منبع خوبی از آهن و کلسیم است.

فواید انجیر خشک برای زنان باردار

میوه های خشک شده به طور کلی برای زنان باردار و جنین مناسب می دانند، زیرا غنی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری هستند. انجیر خشک یکی از میوه های غنی از مواد مغذی محسوب می شود. مهمترین فواید آن برای زنان باردار عبارتند از:

  • انجیر خشک شده حاوی کلسیم است که خطر ابتلا به فشار خون بالا، پره‌ اکلامپسی را کاهش می دهد و باعث رشد سالم استخوان ها و دندان های جنین و همچنین به ایجاد عضلات سالم کمک می کند.
  • انجیر خشک سرشار از آهن است که به پیشگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک می کند.
  • فیبر موجود در انجیر خشک منجر به پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت می شود. همچنین، وزن مادر باردار را تنظیم کرده و از اختلالات گوارشی شایع در دوران بارداری مانند یبوست پیشگیری می کند. به علاوه، از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید:  خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

 

ارزش غذایی انجیر خشک

دو انجیر خشک (16.8 گرم) حاوی 42 کالری، 8.06 گرم شکر، 1.6 گرم فیبر، 28 میلی گرم کلسیم، فسفر 12 میلی گرم، پتاسیم 114 میلی گرم، سدیم یک میلی گرم و0.34 میلی گرم آهن می باشد. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین آ، ویتامین کا و ویتامین ب، منیزیم، روی، مس و منگنز می باشد که برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است.

فواید انجیر خشک

مزایای اصلی انجیر خشک شده عبارتند از:

  • اگر چه برخی از ویتامین های محلول در آب در هنگام خشک شدن از بین می روند اما مقدار ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید هنگام خشک شدن افزایش می یابد.
  • انجیر خشک حاوی پکتین است که سطح کلسترول را در خون کاهش می دهد. همچنین، آنتی اکسیدان هایی که در انجیر یافت می شوند، توانایی جلوگیری از کلسترول بد را دارد در نتیجه ابتلا به بیماری آترواسکلروز را کاهش می دهد.
  • فنل ها و فعالیت آنتی اکسیدانی در انجیر ها پس از خشک شدن افزایش می یابد. انجیر خشک بنابراین منبع بهتر ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان ها نسبت به انجیر تازه است.
  • انجیر های خشک غنی از فیبر هستند که از انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ (کولون) پیشگیری می کنند.
  • انجیر خشک یک منبع غنی از پتاسیم است که به تنظیم میزان قند موجود در بدن پس از خوردن کمک می کند و مانع از افزایش قند ناگهانی در خون می شود و برای افراد دیابتی بسیار مفید است. همچنین، پتاسیم سبب کنترل فشار خون می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انجیر خشک را با خواص کمک به کاهش وزن، درمان یبوست، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان، تنظیم کننده فشار خون، درمان اختلالات پوستی، پیشگیری از زایمان زودرس، تقویت حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0