topNotif

فواید بخار درمانی برای سلامتی

1580 بازدید
13 اسفند 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

اسرارهای بخار درمانی

آیا شما دچار سرماخوردگی شده اید و نفس کشیدن برایتان سخت است؟ آیا جز آن دسته افرادی هستید که از درمان های شیمیایی رو بر میگردانند؟ بد نیست بدانید درمان های بسیار طبیعی در منزل می توانند به شما کمک کنند. اگر دنبال یک راه حل فوق العاده و طبیعی هستید بخار درمانی پاسخ شماست.

بخار درمانی از زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است، و این روش راز زیبایی و اکسیر جوانی در سراسر دنیاست. بخار درمانی نه تنها برای احتقان یا بسیاری از بیماری ها مفید است، بلکه یک عامل زیبایی دهنده فوق العاده است.

آیا فکر می کنید بخار درمانی فقط در سالن های ماساژ و زیبایی به کار می روند؟ بخار درمانی به عنوان بخشی از جهان پزشکی و زیبایی برای سال ها شناخته شده بوده است، در این مطلب با بخار درمانی دوباره آشتی خواهیم کرد.

فواید بخار درمانی برای سلامتی

فواید بخار درمانی برای سلامتی

بخار درمانی دقیقا چیست؟

بخار درمانی فرآیندی است که هوای مرطوب و گرم به کمک پوست و سلامتی بدن شما می آیند. بخار درمانی را می توان در درمان طبیعی و خارجی برای انسدادهای طبیعی مانند انسداد بینی، گلو، منافذ پوست و دیگر قسمت ها مورد استفاده قرار داد.

شاید روزهای شلوغ داشته باشید و فکر کنید یک حمام آب داغ در آخر شب برایتان کافیست، اما اینطور نیست. دوباره فکر کنید، بدن شما به بیشتر از آن برای جوان‌سازی نیاز دارد. بخار درمانی گردش خون را بهبود می بخشد. بخار درمانی همچنین به عنوان راهی برای آرام سازی هم استفاده می شود. با بخار درمانی می توان به ظاهری جذاب رسید. بخار درمانی تکنیکی است که به پوست برای رهایی از آلودگی ها کمک می کند.

فواید معجزه آسا بخار درمانی

فواید زیادی برای بخار درمانی وجود دارد، برخی از این فواید پس از یکی دو جلسه بخار درمانی قابل رویت هستند. از فواید بخار درمانی می توان به مراقبت از پوست، تنفس عمیق داشتن، بهبود بهداشت عمومی فرد، حال خوب و سلامتی جسمی اشاره کرد.

فواید بخار درمانی برای سلامتی

فواید بخار درمانی برای سلامتی

تنفس عمیق

بخار درمانی با باز کردن بینی به تنفس عمیق کمک می کند. همچنین به درمان مواردی همچون آلرژی، عفونت ها و ویروس های بینی کمک می کند. بخار گرم به آب گرفتگی سینوس ها کمک می کند. همچنین در کاهش ترشحات برونشیت کمک می کند. گلوهای گرفته شده را می توان با بخار درمانی بهبود داد.

مراقبت از پوست

بخار درمانی به پاکسازی عمیق پوست کمک می کند. از تجمع آلودگی و گرد و غبار بر روی پوست جلوگیری می کند. از مشکلات پوستی همچون آکنه جلوگیری می کند. به باز کردن منافذ پوستی و چربی رسانی پوست کمک می کند. خشک شدن پوست را می توان با بخار درمانی کاهش داد. وکس کردن راحتتر می شود زیرا بخار درمانی فولیکول های پوست را آماده وکس کردن می کند.

جسم سالم

با بخار درمانی گردش خون بهبود می یابد. سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند. همینطور به جوان سازی ماهیچه های خسته کمک می کند. اسیدلاکتیک بدن را که به دلیل کار بیش از حد ایجاد می شود با بخار درمانی از بین می رود، و این یک راه عالی برای از بین بردن کالری ها بدون ورزش کردن است.

حال خوب

بخار درمانی یک راه عالی برای از بین بردن استرس است. به آرام سازی ذهن و بدن کمک می کند. به داشتن خوابی عمیق کمک می کند. همچنین به داشتن خلق و خوی خوب کمک می کند.

بهبود بهداشت عمومی

بخار درمانی یک راه خوب برای از بین بردن مواد سمی بدن است. یک راه موثر برای از بین بردن سدیم اضافی بدن است. یک راه عالی برای رهایی از ورم مفاصل است.

 

همچنین بخوانید:  فواید تی آر ایکس TRX

 

چگونه در خانه بخار درمانی کنیم؟!

در دنیای امروز، تمامی افراد هزینه و وقت استفاده هر روزه یا هفتگی از سونا یا مراکز ماساژ درمانی ندارند. اما امروزه تکنولوژی به کمک افراد آمده، و این چنین می توان بخار درمانی را در منزل انجام داد. تجهیزاتی مانند دوش بخاری برای محل های مسکونی می تواند به راحتی در خانه شما نصب شود. فواید بخار درمانی را می توان با کمک روغن های طبیعی، گیاهان طبیعی افزایش داد.

چگونه تنفس بخار را را در خانه انجام دهیم!؟

برای این درمان شما به یک کاسه بزرگ، آب، کتری، اجاق یا مایکرویو و یک حوله نیاز دارید.

در ابتدا آب را گرم کنید. آب باید خیلی گرم باشد، پس مراقب خودتان باشید نسوزید. آب داغ را داخل کاسه بزرگ بریزید و با یک حوله سرتان را بپوشانید. الان وقت آن است که خود را تا مقداری نزدیک بخار آب کنید باید 16 تا 20 سانتیمتر با آب فاصله داشته باشید. باید مراقب باشید والا ممکن است به خودتان آسیب برسانید. مستقیما با آب در ارتباط نباشید. هر چقدر می توانید عمیقا تنفس کنید 6-5 دقیقه این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید هر زمان احساس ناراحتی کردید، مهم است حوله را بردارید و بخار درمانی را قطع کنید. می توانید بخار درمانی کوتاه را برای 1-2 بار هر روز انجام دهید و از فواید آن استفاده کنید. همچنین از دستگاه های بخار الکترونیکی می توانید 5 دقیقه در روز استفاده کنید. تمام حفره های پوستی و جوش های سرسیاه به راحتی از بین می رود.

هفته یک مرتبه بخار درمانی را انجام دهید یا اگر از بیماری سختی رنج می برید سه بار در هفته می تواند به شما کمک کند. بخار درمانی را برای کودکان انجام ندهید زیرا پوست آن ها را می سوزاند. مراقب باشید بیش از 15 دقیقه در اتاق پر از بخار نمانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بابونه گاوی را با خواص درمان میگرن، درمان آرتریت روماتوئید، درمان سرطان، مسکن طبیعی، رفع اضطراب و افسردگی، درمان آکنه و جوش صورت، پیشگیری از آسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0