topNotif

فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن

4052 بازدید
17 مهر 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن، آشنا شوید

زیتون یکی از گیاهان شناخته شده درجهان است که مصرف میوه و روغن آن بسیار رایج است. علاوه بر این، برگ های این گیاه هزاران سال است که برای اهداف درمانی استفاده می شود و سرشار از طیف وسیعی از انواع مواد مغذی است. برگ های زیتون را می توان به شکل چای و جوشانده مصرف نمود و حتی در درمان زخم های پوستی و مشکلاتی مانند تبخال، به عنوان ضماد از آن ها استفاده کرد. حال در این مطلب با فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن، آشنا شوید.

 

فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن

فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن

 

فواید برگ زیتون و خواص درمانی فوق العاده آن

اختلالات سیستم گوارش را از بین می برد

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که برگ زیتون توانایی بهبود هضم غذا را دارد، زیرا عصاره برگ زیتون به ترمیم تعادل باکتری های روده کمک کرده و بر هضم غذا تاثیر مثبت می گذارد. علاوه بر این، برگ زیتون برای رفع مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه، نفخ، گاز معده و یبوست بسیار مفید است.

کلسترول بد و فشار خون را کاهش می دهد

عصاره برگ زیتون در صورت استفاده منظم به کاهش فشار خون کمک می کند و حاوی عناصری است که دیواره رگ های خونی را از هرگونه نقص محافظت می کند. برخی از مواد موجود در برگ زیتون از اکسیداسیون کلسترول بد در بدن جلوگیری کرده و از این طریق به جلوگیری از تجمع چربی در رگ های خونی کمک می کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد

همان طور که در بالا ذکر شد، عصاره برگ زیتون به طور کلی به کاهش کلسترول بد و فشار خون کمک می کند، به همین علت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و بیماری های عروق کرونر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

عملکرد مغز را بهبود ببخشید

یکی دیگر از فواید مهم برگ زیتون این است که توانایی مبارزه با بیماری های مختلف عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر را دارد. بعضی اوقات ممکن است مکمل های عصاره برگ زیتون در تسریع روند بهبود بیمار بعد از سکته مغزی (یا سایر آسیب های مغزی) تجویز شود و احتمال بروز مجدد این مشکلات را در بیماران کاهش دهد.

میزان قند خون را تنظیم می کند

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که برگ زیتون توانایی تحریک و افزایش تولید انسولین را دارد، به همین دلیل منجر به تنظیم قند خون می شود. بنابراین می توان از عصاره برگ زیتون برای کنترل قند خون برای افراد دیابتی یا حتی جلوگیری از دیابت استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید:  با فواید شگفت انگیز برگ انبه آشنا شوید

 

رشد سرطان را مهار می کند

بر اساس تحقیقات انجام شده، برگ زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است که به پیشگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در برگ زیتون توانایی کند کردن رشد تومورهای سرطانی را دارند.

قابلیت تسکین درد را دارد

یکی از فواید برگ زیتون این است که دارای خواصی است که پیام های عصبی که سبب احساس درد در بیمار می شود را مهار می کند و زخم های دردناک خارجی را تسکین می دهد. علاوه بر این، عصاره برگ زیتون برای تسکین درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی) و درد ناشی از بیمارهای اسکلتی و عضلانی استفاده می شود.

به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند

عصاره برگ زیتون به دلیل توانایی تحریک تولید آدرنالین و هورمون های دیگر دارای خاصیت چربی سوزی است که باعث افزایش سرعت فرآیندهای متابولیک و افزایش سوختن چربی بدن می شود. در نتیجه، به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در برگ زیتون، مصرف منظم دمنوش یا عرق برگ زیتون به کاهش فرآیندهای اکسیداتیو مضر در بدن کمک کرده و از این طریق سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

برای درمان تبخال مفید است

استعمال خارجی برگ زیتون یک دستور العمل معمول برای درمان ویروس تبخال است. خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی برگ زیتون به جلوگیری از انتشار ویروس به سلول های مجاور کمک کرده و علائم بیماری را سریعا تسکین می دهد.

 

فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن

فواید برگ زیتون و خواص درمانی شگفت انگیز آن

 

طریقه مصرف برگ زیتون

متداول ترین روش مصرف برگ های زیتون، تهیه دمنوش یا چای آن می باشد. برای تهیه دمنوش، یک تا دو قاشق غذاخوری برگ خشک شده زیتون را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و به همراه یک طعم دهنده مانند شکر یا عسل میل نمایید. میزان مجاز مصرف این دمنوش روزانه ۳ فنجان است. همچنین، شما می توانید برگ های خشک شده زیتون را در انواع غذاها، سالادها و سس ها افزوده و میل نمایید.

عوارض و خطرات ناشی از مصرف برگ زیتون

اگرچه فواید برگ زیتون بسیار فروان است، اما مصرف آن ممکن است سبب بروز ناراحتی هایی شود که عبارتند:

مشکلات معده

مصرف عصاره برگ زیتون با معده خالی، ممکن است باعث اسهال شود. در بعضی موارد ممکن است فرد هنگام نوشیدن چای برگ زیتون دچار سوزش سر دل نیز گردد.

سرگیجه

ممکن است مصرف دمنوش برگ زیتون در افرادی که مبتلا به فشار خون پایین هستند، سبب سرگیجه شود.

تداخل با برخی داروها

یکی از اثرات برگ زیتون این است که می تواند بر روی قند خون و فشار خون تاثیر بگذارد، بنابراین مصرف آن در افراد دیابتی یا بیماران فشار خون بالا ممکن است واکنش ضعیفی به داروها ایجاد کرده و یا اثر بخشی آن ها را کاهش یا افزایش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ زیتون را با خواص بهبود عملکرد قلب و عروق، تنظیم قند خون و فشار خون، جلوگیری از سرطان، استخوان سازی، خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی، داروی ضد سرماخوردگی، بهبود عملکرد جنسی، بهبود اختلالات حرکتی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

9
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    11 آذر 1402

    سلام من دارم برا لاغری استفاد می‌کنم ولی دلپیچ می گیرم

  2. Ski
    5 تیر 1402

    سلام با چه فاصله ای از داروهای دیابت وفشار خون دلنوشته را مصرف کنیم

  3. بروشک
    17 اردیبهشت 1402

    سلام بسیار عالی ومفید بوده اگر برگ زیتون تازه را داخل اب بجوشانیم بخوریم اشکال ندارد خوشک نباشدتشکر

    • مریم
      12 تیر 1402

      نه مشکلی نداره ۲۱عددبرگ زیتونو خورد کنید وبا دلیجان آب بجوشاید وقتی مقدارش یک لیوان شد صاف کنید وبا عسل یا نبات میل کنید

    • مریم
      12 تیر 1402

      نه مشکلی نداره ۲۱عددبرگ زیتونو خورد کنید وبا دولیوان آب بجوشاید وقتی مقدارش یک لیوان شد صاف کنید وبا عسل یا نبات میل کنید

      • سهیلا
        27 تیر 1402

        برگ زیتون برای کاهش قند روزی چند بار بخوریم ممنون

        • عطارک
          28 تیر 1402

          درود بر شما

          مقدار مصرف نسبت به میزان یا عدد قندخون در هر فرد متفاوت است.
          بهتر است با نظر متخصص طب سنتی استفاده شود.

          شاد و پیروز باشید.

  4. حبیبی
    24 مهر 1398

    سلام سلامتی شماها را از خداوند منان خواسته وخواهانم سلامت باشید

    • ابولفضل
      11 آذر 1402

      من دل پیچ میگیرم وقتی استفاد میکنم برا لا غری

0