topNotif

شگفت انگیزترین فواید بلوط برای درمان بیماری ها + نسخه درمانی

4303 بازدید
13 دی 00
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 21 اردیبهشت 1401

شگفت انگیزترین فواید بلوط برای درمان بیماری ها + نسخه درمانی

بلوط درخت بسیار مفیدی است که در صورت وجود مقدار کافی آب، فضا و مواد غذایی به مقدار لازم، می تواند رشد بسیاری نموده و عمری طولانی داشته باشد؛ برگ های آن به رنگ سبز تیره و … می باشد که تا انتهای دمبرگ ادامه دارد. گل های نر به صورت گروهی روی یک پایه و به شکل آویزان می رویند و گل های ماده روی دمگل های بلندی که از بغل برگ ها می روید قرار دارند.

درختان بلوط در بسیاری از نقاط جهان یافت می شوند، اما این روزها تعداد کمی از مردم آن را می خورند. ممکن است تعجب کنید که آیا بلوط ها خوراکی هستند یا خیر؟ بله، آنها خوراکی هستند، اما شما نمی توانید مستقیم آنها را از درخت بچینید و بخورید. برای اینکه آنها را برای انسان قابل مصرف و خوراکی کنند، مقداری آمادگی و پردازش لازم است. بلوط دارای مقدار زیادی تانن است که به همین دلیل طعم تلخ و ناخوشایندی دارد.

 

فواید بلوط برای سلامتی و درمان بیماری ها

فواید بلوط برای سلامتی و درمان بیماری ها

 

خواص بلوط جنگلی

  1. بلوط یک ماده غذایی بسیار مفید برای افرادی است که به اسهال های شدید و ورم غدد مبتلا می باشند.
  2. قهوه بلوط که از آسیاب کردن دانه های بلوط به دست می آید اگر با کاکائو و شکر مخلوط شود کاکائوی بلوط به دست می آید و نوشیدنی خوبی برای درمان اسهال بوده و بدن را نیز تقویت می کند.
  3. بلوط برای درمان ورم لوزه ها، آنژین، زرد زخم، انواع جرب و گرفتگی صدا داروی بسیار مناسب است.
  4. میوه بلوط کمی دیر هضم می باشد ولی اگر هضم شود قدرت غذایی خوبی داشته و مانع اسهال می گردد و از خونریزی معده و سینه نیز جلوگیری می کند.
  5. استعمال آرد بلوط برای جلوگیری از ترشحات رحم اثر نافع دارد.
  6. بلوط برای خفقان و استفراغی که در اثر سنگینی معده باشد نافع است و برای زخم معده و روده، دل پیچه و قطره قطره آمدن ادرار اثر مثبتی دارد.
  7. بلوط دارای تانن می باشد، تانن یکی از عوامل مهم غذایی است که هضم مواد سفیده ای را آسان می کند؛ بدن انسان برای نوسازی و تامین ضایعات به وجود آن نیاز دارد، کانال آب دهان و سایر رطوبت بدن را جمع می کند و به این علت است که بلوط مانع اسهال شده و از خونریزی آن جلوگیری می کند.
  8. از پوسته بلوط دم دار در مصارف خارجی برای شستشوی آماس، سوختگی ها، بواسیر و بیماری های پوستی استفاده می شود و همچنین به علت داشتن مواد مفید در ضدعفونی کردن و التیام بخشیدن به زخم ها اثر نافع دارد.
  9. از دیگر فواید بلوط که بسیار کارآمد هست، درمان شب ادراری کودک می باشد. برای درمان شب ادراری کودک توصیه شده است که میوه بلوط را با هم وزن آن کندر و روغن زیتون مخلوط نموده و چند روز به طور متوالی به کودک بخورانید.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با گیاه بلوط و خواص درمانی آن

 

دیگر فواید بلوط برای سلامتی

پوست سالم با بلوط

بلوط ها دارای خواص قابض هستند که به محافظت از پوست کمک می کنند. بلوط ها را باید بجوشانید یا در آب خیس کنید و سپس آب غنی از تانن را به صورت موضعی روی پوست بمالید که به کاهش جوش ها، سوختگی ها، تسریع روند بهبود زخم ها و بریدگی ها، کاهش التهاب و همچنین سوختگی کمک می کند.

به هضم غذا کمک کند

بلوط دارای مقدار زیادی فیبر است غذاهایی که دارای فیبر بالا هستند، می توانند به هضم غذا و درمان مشکلات گوارشی و یبوست کمک شایانی کنند. دریافت فیبر باعث کاهش خطر بروز بیماری های مختلف مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان کولون می گردد و مصرف محصولات غذایی فاقد فیبر خطر بروز این بیماری ها را افزایش داده و در طولانی مدت می تواند منجر به بروز فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، یبوست و حتی سرطان کولون گردد.

از دیابت جلوگیری می کند

بلوط به تنظیم سطح قند، جلوگیری از افزایش ناگهانی و همچنین کاهش گلوکز که منجر به دیابت می شود، کمک می کند.

قلب سالم

بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند میزان چربی بدن را کاهش دهند. در مقایسه با چربی های اشباع شده حاوی پنج برابر بیشتر چربی غیراشباع است که به افزایش تعادل کل کلسترول کمک می کند و همچنین از تصلب شرایین و افزایش وزن یا چاقی جلوگیری می کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

بلوط دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر است که به تقویت سلامت استخوان ها کمک می کند و همچنین از احتمال پوکی استخوان جلوگیری می کند. کلسیم ماده معدنی حیاتی است که برای تراکم مواد معدنی استخوان ضروری است و به مقدار کافیدر بلوط یافت می شود.

فعالیت های متابولیک

بلوط اندازه کوچکی دارد اما سرشار از ویتامین ب مانند تیامین، نیاسین، ویتامین ب12 و ریبوفلاوین است. مصرف بلوط به تنظیم فرآیند آنزیم ها کمک می کند که برای سلامتی بدن ضروری است.

بلوط را چگونه بخوریم ؟

طریقه مصرف به صورت جوشانده: یک قاشق مرباخوری از میوه خرد شده آن را درون یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه روی حرارت بگذارید. سپس آن را صاف کنید. برای بهره مندی از خواص این جوشانده، دو الی سه فنجان از آن را در روز مصرف می کنند.

مضرات بلوط

  • جوانه تازه بلوط سمی بوده و برای زنان حامله زیان آور است.
  •  زیاده روی در مصرف بلوط موجب افزایش سودا می شود.
  •  افرادی که به بیماری هایی نظیر: سردرد، کولیت روده و معده، نفخ، چاقی و بیماری های حلق و سینه مبتلا می باشند، نباید در مصرف بلوط زیاده روی کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله معرفی فواید بلوط ، با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جفت بلوط را با خواص تنگ کننده واژن، قابض، درمان اسهال، رفع سرماخوردگی، درمان و کاهش تب، درمان سرفه و گلودرد، از دست دادن اشتها، درمان آرتریت و برونشیت و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0