فواید بی شمار نوشیدن آب

1919 بازدید
18 دی 96
سمانه

فواید بی شمار نوشیدن آب برای بدن

اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسید لاکتیک ترشح می کنند که موجب گرفتگی عضلانی می شود. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان بدن آب نیاز دارد و آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن نیز محافظت می کند.

گزارش ها نشان می دهد که شصت در صد از کل وزن بدن را آب تشکیل داده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی هشت لیوان آب توصیه شده است، اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … بستگی دارد. فرد سالم و فعال با رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

فواید بی شمار نوشیدن آب

فواید بی شمار نوشیدن آب

برای نوشیدن آب توجه به نکات زیر ضروری است :

قبل از احساس تشنگی آب بخورید، هنگام فعالیت بدنی، قبل و بعد و در حین ورزش آب بخورید. آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید، آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید. خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را در بدن خواهد گذاشت. مصرف دو لیوان آب ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند. مصرف یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.

برای جلوگیری از سکته ی مغزی یا حملات قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید. بدن بدون آب درست عمل نمی کند و سوخت و سوز موثر چربی ها به آب کافی نیاز دارد. کمبود آب در بدن و مصرف کمتر از نیاز آن، خود را به صورت اضافه وزن ظاهری، نشان خواهد داد. برای رهایی از آب های زاید و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بنوشید.

فواید بی شمار نوشیدن آب

فواید بی شمار نوشیدن آب

خواص آب :

رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند، هفتاد و پنج درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است و کمبود آب باعث سر درد می شود. نوشیدن آب کافی به بهبود سر درد کمک می کند.

جلوگیری از کمر درد :

این عارضه بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات، به دیسک ها آب رسانی می کند و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند. معمولا مایع درون دیسک در تحمل هفتاد و پنج درصد وزن بدن نقش دارد، در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل بیست و پنج درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه دچار درد و ناراحتی شود.

کاهش عفونت :

سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را به عهده دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. کمبود آب موجب اختلال در سیستم لنفاوی بدن می شود و در نتیجه مقاومت بدن در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می یابد.

افزایش تمرکز :

آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و نگه دارنده ها را از کبد دفع کند و باعث فعال ترشدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

کاهش خطر آرتروز :

آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم می شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص آب سیر برای سلامتی

 

رفع بوی دهان :

بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

درمان آسم :

مصرف آب کافی موجب پیشگیری و درمان آسم، مشکل دستگاه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی خواهد شد.

کاهش فشار خون بالا :

تقریبا هشتاد و پنج درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین، حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های، کمتر فعال بسته می شوند، تا قسمت فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را کاهش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم شربتی را با خواص کاهش وزن، درمان یبوست، ضد دیابت، ضد التهاب و درد، کاهش فشار خون و کلسترول، تب بر و درمان استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0