فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن

2206 بازدید
03 فروردین 98
بهاره
,

با فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن آشنا شوید

تخم بلدرچین یکی از مغذی ترین مواد غذایی محسوب می شود. این تخم در اندازه های کوچک، نیمه کروی، محصور شده با پوسته ای نازک و لکه های قهوه ای که حاوی سفیده و زرده می باشد. همچنین حاوی مواد مغذی مهم برای بدن است که میزان آن چند برابر سایر تخم ها از جمله تخم مرغ است. در این مقاله با فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن آشنا شوید.

 

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن

 

ارزش غذایی تخم بلدرچین

این ماده غذایی حاوی مقدار بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین ب 12، ویتامین آ، ویتامین ب یک، ویتامین ب 4 (کولین)، ویتامین ای، ویتامین دی، ویتامین ث، سلنیوم، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم، روی، آهن و فسفر است. همچنین حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 6 و امگا 3 نیز می باشد.

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی بدن

درمان گاستریت (ورم معده)

تخم بلدرچین حاوی ترکیبات ضد التهابی و اسیدهای آمینه است که به درمان ورم معده و زخم معده کمک می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، مواد غذایی که حاوی اسید های آمینه از جمله تریپتوفان هستند به ساخت پروتئین کمک کرده در نتیجه سبب بازسازی غشای آسیب دیده معده می شود. بنابراین، مصرف تخم بلدرچین سلول های ایمنی معده و روده را تقویت می کند.

تقویت میل جنسی در مردان

تخم بلدرچین باعث افزایش میل جنسی می شود، زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ای، ویتامین دی و ویتامین ب است. این ویتامین ها به تحریک و ترویج میل جنسی کمک می کند. علاوه بر این، حاوی برخی هورمون‌های جنسی است و می تواند عملکرد غده پروستات را بهبود می بخشد.

بهبود کارکرد مغز

تخم بلدرچین حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینه است که این اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان باعث تولید پروتئین شده و عملکرد مغز و سیستم عصبی را تقویت می کنند. علاوه بر این، تریپتوفان سبب ترشح هورمون سروتونین (Serotonin) می شود که یک انتقال دهنده عصبی است. هر چقدر میزان اسیدهای آمینه در مغز بیشتر باشد میزان ترشح این هورمون نیز بیشتر می شود در سلول های مغز را از آسیب محافظت کرده و به حافظه و عمل یادگیری را بهبود می بخشد.

پاکسازی خون

تخم بلدرچین توانایی پاکسازی خون را دارد و خون را از سموم محافظت می کند، زیرا حاوی درصد زیادی از اسیدهای آمینه است که سموم را از بدن خارج می کنند. اسید های آمینه این قابلیت را دارند که به سمومی مانند جیوه چسبیده و آن را دفع کنند.

 

همچنین بخوانید:  با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

 

پیشگیری از کم خونی

تخم بلدرچین خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد، زیرا حاوی درصد بالایی از آهن است و مانع از کم خونی می شود. علاوه بر این، هموگلوبین را که در انتقال مواد مغذی و اکسیژن به تمام بخش های بدن نقش دارند، در گلبول های قرمز خون افزایش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اسیدهای آمینه موجود در تخم بلدرچین مانند لیزین سبب افزایش تولید آنتی بادی ها در بدن می شود. بنابراین، سیستم ایمنی بدن را با غنی سازی با اسیدهای آمینه تقویت می شود. مصرف تخم بلدرچین برای زنان باردار، کودکان در حال رشد و افرادی که با ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند سبب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

کاهش ابتلا به دیابت

وجود لوکین (ویتامین ب 4) و اسیدهای آمینه ای چون تریپتوفان به تنظیم قند خون و حفظ تعادل میزان انسولین در بدن کمک می کنند و مانع از بروز دیابت می شوند. براساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که تخم بلدرچین مصرف کردند، در بزرگسالی کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار گرفتند.

حفظ سلامت پوست

تخم بلدرچین به درمان پسوریازیس و اگزما کمک می کند، زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب و ویتامین ب 2 است که می تواند رطوبت ایجاد کند، در نتیجه پوست را در برابر خشکی محافظت می کند. همچنین، بافت های آسیب دیده را ترمیم کرده و عفونت های پوستی را کاهش می دهد. علاوه بر این، پروتئین و اسیدهای آمینه مانند لیزین سبب تولید کلاژن شده و از چین و چروک جلوگیری می کند. لیزین همراه با ویتامین ث می‌تواند به طور موثری با بیماری تبخال مبارزه کرده یا از شیوع آن جلوگیری نماید.

سایر فواید تخم بلدرچین

  • تقویت عضلات
  • درمان سل
  • کاهش علائم بیماری آسم
  • بازسازی سلول ها
  • درمان حساسیت
  • کاهش افسردگی
  • بهبود بینایی
  • حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عدس را با خواص تنظیم قندخون، درمان کم خونی، تنظیم دستگاه گوارش، بهبود سلامت قلب، کمک به کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. Mona
    3 مهر 1400

    مطلبتون مفید بود
    واقعا امتحانش کردم ،تا زمانی که بچم تخم بلدرچین میخوره بهتره اگزماش.. کمتر شده..

    • عطارک
      4 مهر 1400

      درود بر شما

      از توجه شما ممنون و سپاسگزاریم؛
      بسیار خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده است.

      شاد و پیروز باشید

0