فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

2450 بازدید
17 مهر 00
مروارید

فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

توت برای دیابتی ها میوه مناسبی است، زیرا سرشار از ویتامین ث، اسید فولیک، فیبر، مواد شیمیایی گیاهی یا فیتوشیمیایی می باشد و دارای خواص ضدالتهابی نیز هست. علاوه بر این دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات می باشد. این مقاله درمورد فواید توت برای بیماران دیابتی و بهترین توت ها برای دیابتی ها می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

 

فواید توت برای بیماران دیابتی چیست؟

به افرادی که در معرض ابتلا به دیابت هستند توصیه می شود غذاهایی بخورند که به انسولین به آرامی پاسخ می دهند، مصرف مواد خوراکی مانند توت ها به طور منظم برای کاهش خطر بیماری مفید می باشد و مصرف انواع توت ها با نان سفید نیاز به انسولین را (برای حفظ سطح طبیعی قند خون پس از خوردن غذا) کاهش می دهد. طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه در 2013 منتشر شد، پاسخ انسولین هنگام خوردن توت ها با نان چاودار کاهش می یابد.

بهترین انواع توت ها برای بیماران دیابتی

برخی از انواع توت ها که برای بیماران دیابتی مناسب است در ادامه آمده است و شما می توانید مقادیر مناسبی از آن ها را در حالی که مراقب رژیم غذایی برای کنترل سطح قند خون هستید، بخورید:

تمشک

تمشک با رنگ قرمز خود که ناشی از محتوای آنتوسیانین می باشد متمایز می شود و یک وعده (معادل یک فنجان از این توت) 15 گرم کربوهیدرات و مقدار 8 گرم فیبر را تامین می کند. فیبر به کاهش سطح قند خون، افزایش احساس سیری و کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: معجزه گیاهان دارویی در درمان دیابت

 

توت سیاه

توت سیاه از نظر محتوای آنتوسیانین شبیه تمشک است که به آن ها رنگ بنفش تیره می دهد و یک وعده از آن (که معادل سه چهارم فنجان است) حاوی 15 گرم کربوهیدرات است، توت سیاه می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. طبق آنچه که در مطالعه اولیه روی موش ها انجام شد و در مجله Nutrients در سال 2018 منتشر شد اثبات شده است که مصرف آن همچنین ممکن است اکسیداسیون و سوزاندن چربی را افزایش دهد.

بلوبری

یک وعده بلوبری، معادل سه چهارم فنجان حاوی 16 گرم کربوهیدرات، 62 کالری و سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. غذایی با شاخص گلیسمی پایین (معادل 53 ) و این توت به بهبود حساسیت به انسولین، متابولیسم گلوکز و وزن بدن در بیماران دیابتی کمک می کند.

از سوی دیگر، هنگام مصرف بلوبری باید سطح قند خون را به دقت کنترل کرد زیرا بلوبری ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و با توصیه پزشک ممکن است نیاز به تغییر دوز داروهای دیابت باشد.

طبق گفته انجمن دیابت آمریکا، بلوبری یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است. سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین، ویتامین ث، ویتامین کا و مواد معدنی مانند ؛ منگنز و پتاسیم می باشد و علاوه بر آن یکی از غذاها با شاخص گلیسمی پایین است. (یعنی سطح قند خون را به آرامی بالا می برد).

کرن بری

یک فنجان کرن بری حاوی 15 گرم کربوهیدرات است، این میوه می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه در سال 2015 منتشر شده است، این میوه همچنین می تواند سطح قند خون بالا، گلوکز، مقاومت به انسولین، سطح تری گلیسیرید خون، فشار خون را کاهش داده و سطح پروتئین واکنشی C را افزایش دهد، که شاخص های خطر بیماری های قلبی عروقی هستند.

 

فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

فواید توت برای بیماران دیابتی / بهترین توت ها برای دیابتی ها

 

توت فرنگی

توت فرنگی برای بیماران دیابتی گزینه مناسبی است و هر فنجان توت فرنگی 15 گرم کربوهیدرات، فیبر، آنتی اکسیدان، فولات و ویتامین ث دارد و مصرف آن می تواند به کنترل سطح قند خون، تنظیم آن و کاهش خطر قرار گرفتن در معرض افزایش ناگهانی قند خون، کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند، علاوه بر این فیبر در افزایش احساس سیری به مدت طولانی تر نیز کمک می کند.

 مقادیر توصیه شده انواع توت ها برای بیماران دیابتی

انتخاب وعده میوه توت به میزان کربوهیدرات آن بستگی دارد و یک وعده میوه حاوی 15 گرم کربوهیدرات است و بنابراین توت هایی که کربوهیدرات کمی دارند را می توان بیشتر مصرف نمود. در مورد توت ها، یک وعده آن معادل یک فنجان توت سیاه، سه چهارم فنجان بلوبری، یک فنجان تمشک و یک فنجان و یک چهارم توت فرنگی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه شقاقل را با خواص درمان بیماری های ‎کلیه، زیبایی و جوانسازی پوست، درمان آسم، رفع سرماخوردگی، درمان یبوست، پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2، تقویت قوای جنسی، کاهش وزن، پیشگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0