topNotif

فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن در درمان انواع بیماری ها

3017 بازدید
20 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن

توت هندی (توت ساحلی یا توت نونی) با نام علمی Morinda citrifolia، گیاهی است از خانواده روناسیان (Rubiaceae) که در مناطق گرمسیری می روید. محققان این میوه را به عنوان یک نوش دارو برای هر بیماری معرفی کرده اند. توت هندی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، آسم، ورم مفاصل، قلب، مسائل مردان، و غیره کاربرد دارد. همچنین برای بیماران مبتلا به ایدز و سرطان نیز بسیار مفید است. نونی دارای بیش از 150 ویتامین سالم و آنتی اکسیدان است. این میوه سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد. در این مقاله، با فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن در درمان انواع بیماری ها، آشنا شوید.

 

فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن

فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن

 

توت هندی (نونی)

توت هندی در مناطق گرمسیری و عمدتا در منطقه جنوب اقیانوس آرام، بخش هایی از استرالیا و آسیای شرقی یافت می شود. این میوه سفید، زرد یا سبز تقریبا به شکل سیب زمینی است و ارتفاع آن تا ۹ متر می رسد. همچنین، دارای برگ‌های براق به رنگ سبز تیره می‌باشد. این گیاه حدود ۱۸ ماه بعد از کاشت بذر، رشد کرده و میوه تولید می‌کند. د‍رخت توت هندی قادر به تحمل خاک‌های شور و شرایط خشکسالی می‌باشد، از این رو در طیف گسترده‌ای قادر به رشد است.

توت هندی (نونی) و ارزش غذایی آن

توت هندی سرشار از مواد مغذی چون ویتامین ث، ویتامین ب 3 (نیاسین)، ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، ویتامین ب 5 (پانتووتنیک اسید)، ویتامین ای (آلفا توکوفرول)، آهن و پتاسیم است. همچنین، حاوی ویتامین آ، ویتامین ب یک (تیامین )، ویتامین ب 12، فولات، کلسیم و سدیم در مقادیر متوسط است. به علاوه، پودر توت هندی حاوی کربوهیدرات و فیبر در مقادیر متوسط است. توت هندی سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن نیز می باشد که شامل اسکوپولیتین، پروکسیرونین، وانیلین، کامپفرول، کوئرستین و ایزوسکوپولیتین است.

ترکیبات شیمیایی توت هندی (نونی)

میوه توت هندی حاوی تعدادی از ترکیبات شیمیایی مانند لیگنین ، پلی ساکارید ها، فلاونوئیدها، ایریدید ها، اسیدهای چرب، اسکوپولیتین، کاتچین ها، بتاسيتوسترول و آلکالوئیدها می باشد.

فواید توت هندی و خواص درمانی معجزه آسای آن

توت هندی غنی از عناصر تقویت کننده افزایش ایمنی بدن، ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد التهاب و ضد سرطان است. منبع بسیار خوبی از پتاسیم می باشد به همین دلیل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود..

برای درمان بیماری های تنفسی (آسم) مفید است

افراد مبتلا به بیماری های تنفسی باید توت هندی بیشتری مصرف کنند. بنابراین، اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری تنفسی مانند آسم هستید، میوه توت هندی را روزانه میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  خواص شگفت انگیز انواع توت

 

درد و التهاب مفاصل را از بین می برد

افراد مبتلا به آرتریت (التهاب مفاصل) مشکلات زیادی دارند اما میوه توت هندی به دلیل وجود خاصیت ضد التهابی، به درمان درد مفصلی، التهاب، مشکلات بازگشت مجدد بیماری و غیره کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن را قوی کنید

چندین نوع از ویتامین ها از جمله، ویتامین ث و گروه ویتامین ب و مواد معدنی ضروری در میوه توت هندی یافت می شوند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مشکلات مربوط به پوست را درمان می کند

از فواید توت هندی، کمک به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و تب خال (هرپس) است. اگر می خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید، روزانه میوه های توت هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سایر فواید توت هندی

  • جهت کنترل قند خون، پیشگیری و کنترل دیابت موثر است.
  • برای افراد مبتلا به فشارخون بالا مفید است.
  • به تسکین دردهای میگرنی کمک می کند.
  • از دیگر فواید توت هندی این است که، به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. با مصرف توت هندی، یبوست، سوء هاضمه، اسهال، و غیره، درمان می شود.
  • جهت مشکلات مو و طاسی مو موثر است.
  • همچنین از درد در دوران قاعدگی و قاعدگی نامنظم جلوگیری می کند.
  • خاصیت ضد پیری دارد و نشانه های پیری را کاهش می دهد.

مقدار توصیه شده مصرف توت هندی

توت هندی برای تمام سنین مفید است. توصیه می شود که افراد بزرگسال روزانه 30 میلی لیتر از آب توت هندی مصرف کنند. بهتر است آب میوه توت هندی را با آب مخلوط کرده و در صبح با معده خالی و همچنین 2 ساعت بعد از وعده غذایی شام میل نمایید. همچنین، برای کودکان میزان 2 قاشق غذاخوری توصیه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

توت خشک را با خواص کاهش فشار خون، درمان کم خونی، جلوگیری از بیماری های قلب عروقی، پبشگیری از سرطان روده، تقویت کننده کبد و کلیه، درمان ناتوانی جنسی، انزال زودرس، درمان سفید شدن زودرس موها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0