topNotif

آشنایی با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

2769 بازدید
12 مرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن آشنا شوید

گرچه در زندگی روزمره به ندرت از جوش شیرین یا همان بی‌کربنات سدیم استفاده می شود، اما باید بدانید جوش شیرین فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. جوش شیرین اغلب برای افزایش حجم خمیر، طعم و مزه به مواد غذایی استفاده می شود. سال 1920 اولین باری بود که سدیم بی کربنات در پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. جوش شیرین گران نیست و به راحتی در بازار در دسترس است. همچنین، برای درمان زخم ها، در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. حال در این مطلب با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن آشنا می شوید.

 

آشنایی با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

آشنایی با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

 

فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

 

1- تعریق زیاد و بوی بد عرق را از بین می برد

دئودورانت ها و ضدعرق ها دارای مقدار زیادی آلومینیوم و پارابن هستند، بنابراین اگر تمایل دارید از ترکیبات مضر شیمیایی خلاصی یابید جوش شیرین انتخاب مناسبی برای شماست. جوش شیرین به کاهش مشکل عرق کردن، از بین بردن میکروب ها و باکتری های که باعث ایجاد بوی بد می شود، کمک می کند. بدین منظور، مقداری جوش شیرین را زیر بغل خود قرار دهید تا بوی بد ناپدید شود.

2- قارچ ها و رنگ زرد ناخن ها را بر طرف می کند

جوش شیرین با خاصیت سفید کنندگی که دارد، زردی ناخن ها را بر طرف کرده و سفید می کند. همچنین، به از بین بردن قارچ ها و جلوگیری از تولید مثل آن ها که منجر به تغییر شکل ناخن ها می شود، کمک می کند.

3- برای کاهش خارش، درد و گزیدگی مفید است

یکی از فواید جوش شیرین، کاهش خارش، خشکی و درد پوست است. علاوه بر این، استفاده از آن برای درمان خارش، التهاب و قرمزی ناشی از گزیدگی و نیش حشرات بسیار مناسب است. برای کاهش درد و خارش نیش حشرات، مقداری آب را با جوش شیرین مخلوط کنید و به طور مستقیم بر روی جای نیش حشرات قرار دهید تا خارش بر طرف شود.

4- سوزش سردل، سوء هاضمه و زخم معده را درمان می کند

جوش شیرین یک آنتی اسید طبیعی است که با متعادل کردن میزان اسیدیته معده به درمان اختلالات گوارشی و ناراحتی های معده مانند سوزش سردل، سوء هاضمه و زخم معده کمک می کند. برای این کار، نصف لیوان آب را با 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کرده و هر دو ساعت آن را بنوشید. توصیه می شود برای رفع سوزش سر دل، مشکلات هاضمه و زخم معده، این محلول را سه بار در روز استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

 

5- ترک های پا را از بین می برد

یکی دیگر از فواید درمانی جوش شیرین، از بین بردن ترک های پا می باشد. بدین منظور، مقداری آب گرم را با سه قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و پاهایتان را برای مدتی در آن قرار دهید. همچنین، می توانید مایع خمیری درست کرده و پاهایتان را با آن چند دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید. این روش علاوه بر درمان ترک های پا سبب رفع بوی بد پا نیز می شود.

6- پوست را پاکسازی می کند

جوش شیرین با خاصیت لایه برداری، سلول های مرده پوست را از بین می برد. این ماده دارای خواص پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی است که سبب درخشندگی پوست می شود. جهت پاکسازی پوست، یک قاشق غذاخوری بی کربنات سدیم را با کمی گلاب مخلوط کرده تا به یک خمیر منسجم تبدیل شود. سپس، این خمیر را به مدت یک دقیقه را بر روی صورت گذاشته و مالش دهید و در نهایت با آب بشویید.

7- باعث آرامش بدن می شود

یکی دیگر از فواید جوش شیرین ایجاد آرامش کلی برای بدن و پوست است. بدین منظور، مقداری سرکه سیب را با جوش شیرین و آب مخلوط کنید و بدنتان را درون آن فرو ببرید. در انتها وان حمام را با این مواد می توانید تمیز کنید.

8- تمیز کننده و ضدعفونی کننده دست است

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد بهترین روش برای تمیز کردن دست ها می باشد. علاوه بر این، جوش شیرین بوی نامطبوع و بد دست را از بین می برد. برای خلاص شدن از شر کثیفی و بوی بد دست ها، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و دست هایتان را با آن بشویید.

 

آشنایی با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

آشنایی با فواید جوش شیرین برای بدن و راه های استفاده از آن

 

9- تمیز کننده و سفید کننده دندان ها می باشد

طبق تحقیقات انجام شده، جوش شیرین پلاک های دندان را حتی بهتر از خمیردندان تمیز و سفید می کند. همچنین، باکتری های دهان را نیز از بین می برد. مقداری نمک و جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کرده و در دهان بچرخانید تا از شر باکتری های لثه خلاص شوید. حتی در این زمان با یک انگشت می توانید لثه خود را مسواک بزنید. جهت سفیدکردن دندان ها نیز می توانید یک عدد توت فرنگی را با 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کرده و بر دندان ها مسواک بزنید. اجازه دهید این مخلوط چند دقیقه بر روی دندان ها باقی مانده و سپس آن را بشویید.

10- خارش و بثورات ناشی از آفتاب سوختگی را درمان می کند

تاثیر بی کربنات سدیم در تسکین آفتاب سوختگی بخصوص در تابستان و نقش آن در کاهش خارش و خشک شدن پوستی که در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده است، بسیار قوی است. این ماده با کاهش تورم و خارش به درمان آفتاب سوختگی و بثورات ناشی از آن کمک می کند. برای درمان آفتاب سوختگی تنها کافی است، نصف فنجان جوش شیرین را به آب گرم اضافه کرده و پوست آفتاب سوخته خود را درون آن قرار دهید. یا یک حوله را داخل مواد فرو کرده و مستقیما بر روی پوست آسیب دیده خود قرار دهید.

مصارف خانگی جوش شیرین

جوش شیرین یک تمیزکننده طبیعی است. این ماده سال های زیادی است که به عنوان تمیزکننده استفاده می شود و قرن ها قبل مردم به دلیل وجود ترکیبات جوش شیرین از آن برای تمیزی خانه خود بهره می بردند. برخی از کاربردهای مفید خانگی جوش شیرین عبارتند از:

1- پاک کننده شیشه: جهت تمیزی شیشه ها مقداری آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و بر منطقه مورد نظر اسپری کنید تا کثیفی از بین برود.

2- تمیز کننده کف، کاشی و سرامیک: با مخلوط کردن سرکه سیب، آب و جوش شیرین می توانید حمام، سرویس بهداشتی و کف منزل خود را تمیز کنید.

3- تمیز کننده فرش: برای پاک کردن لکه ها و تمیزی فرش ها، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و بر قسمت های کثیف فرش اسپری کنید. پس از گذشت 15 دقیقه فرش را با یک دستمال نمدار پاک کنید.

4- تمیز کردن لکه های لباس: کمی جوش شیرین را می توان به آب لباس شویی اضافه کرده تا به از بین بردن لکه ها به ویژه لکه های روغنی کمک کند.

5- پاک کننده قوی چربی ها: پودر جوش شیرین را روی ابر خیس ریخته و مایکروویو را از داخل و خارج تمیز کنید. همچنین، از آن برای تمیز کردن اجاق گاز، قابلمه هایی که چربی به آن چسبنده است، استفاده می کنند.

6- ضدعفونی کننده قوی: برای پاکسازی ضد عفونی کردن سبزی و میوه می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0