فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان انواع بیماری ها

4465 بازدید
27 دی 97
بهاره
,,

فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان بیماری ها

دارفلفل یا دراز فلفل با نام علمی (longum piper) گیاهی است بوته ای، شبیه به درخت توت و میوه آن درازتر و باریک تر از میوه توت است. رنگ میوه خام آن زرد کم رنگ و متمایل به سبز است که پس از رشد تیره تر شده و در نهایت به رنگ قهوه ای متمایل سیاه می شود. علاوه بر میوه، ریشه آن نیز قابل استفاده است. دار فلفل برای معده، کبد و قلب بسیار مفید است. همچنین، دارای خاصیت تسکین درد می باشد. اجازه دهید در این مقاله، با فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان بیماری ها آشنا شود.

 

فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان بیماری ها

فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان بیماری ها

 

فواید دارفلفل و خواص درمانی آن جهت درمان بیماری ها

کاهش سردرد های شدید و میگرنی

از یکی مهمترین فواید دارفلفل، درمان سردردهای شدید و میگرن می باشد. بدین منظور، مقدار مساوی (حدود 3 گرم) از پودر دارفلفل و پودر گندم را در یک لیوان شیر یا آب گرم مخلوط کرده و برای داشتن طعم بهتر کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید. استفاده منظم و دو بار در روز از این مخلوط به درمان سردرد و حملات میگرنی کمک می کند.

کمک به کاهش وزن

خوردن نیم گرم دارفلفل به همراه کمی عسل، در دو نوبت صبح و عصر به مدت یک ماه، سبب کاهش وزن می شود. همچنین، می توانید یک تا دو عدد دارفلفل را در یک لیوان شير جوشیده شده بریزید و بعد از چند دقیقه آن ها را خارج کرده و شیر را میل نمایید.

بهبود سرماخوردگی و کاهش سرفه

مقدار مساوی (حدود 2 گرم) از دارفلفل، برگ درخت انجیر هندی و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید. خوردن این مخلوط به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک می کند. همچنین، می توانید مقدار مساوی از (نصف قاشق چای خوری) دارفلفل و زیره را با کمی سنگ نمک مخلوط کرده و صبح با معده خالی جهت بهبود سرماخوردگی بنوشید.

درمان بیماری های قلبی

استفاده از مخلوط عسل با پودر دارفلفل، در صبح، سطح کلسترول خون را منظم می کند و برای درمان بیماری های قلبی و عروقی نیز مفید است. همچنین، مصرف منظم دمنوش دارفلفل به تقویت قلب نیز کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید

 

کاهش دندان درد

از دیگر فواید دارفلفل، تسکین درد و خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. از دار فلفل، جهت تسکین دندان درد استفاده می شود. بدین منظور، یک تا دو گرم پودر دار فلفل را با کمی زردچوبه، نمک و روغن خردل مخلوط نمایید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. سپس، این خمیر را جهت کاهش دندان درد بر روی موضع قرار دهید.

کمک به درمان بیماری های عفونی

به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارفلفل، در درمان بیماری های عفونی نیز کاربرد دارد و همچنین، سبب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. بدین منظور، 5 گرم دارفلفل را در آب جوش ریخته و بعد از 5 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید.

رفع مشکلات گوارشی

یک تا سه گرم پودر دارفلفل را در یک لیوان آب یا شیر داغ مخلوط کنید و دو ساعت بعد از غذا میل کنید. این مخلوط به رفع نفخ شکمی کمک می کند. همچنین، یکی از مهمترین فواید دارفلفل، بهبود عملکرد هضم غذا است. در افراد سالخوردگی نیز، استفاده از دارفلفل جهت درمان اسهال بسیار مفید است.

کاهش تنگی نفس و مشکلات بیماری آسم

2 گرم دارفلفل را در 4 فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 3 تا 5 دقیقه در آن باقی بماند. سپس، آن را صاف کرده و بنوشید. نوشیدن منظم این محلول در عرض چند روز، سبب کاهش تنگی نفس و مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به آسم می شود.

سایر فواید دارفلفل

دیگر فواید دارفلفل عبارتند از: درمان گرفتگی کبد و طحال، از بین بردن انگل، درمان تشنج، کمک به بیماری صرع، قاعده آور، تقویت میل جنسی، نقرس، رفع بوی بد دهان، رفع باد معده و درمان اختلالات مجاری ادراری.

نکته: دارفلفل برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا سبب سقط جنین می شود. همچنین، مصرف بی رویه آن سبب ایجاد مشکلات عصبی و بینایی می شود. بنابراین، از مصرف بی رویه آن اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دارفلفل را با خواص هضم کننده غذا، تقویت نیروی جنسی، خوشبو کننده دهان، تسکین سرفه، باز کننده گرفتگی های کبد و طحال، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0