فواید دانه های پاپایا برای حفظ سلامت بدن

3426 بازدید
11 خرداد 98
بهاره
,,

با فواید دانه های پاپایا برای حفظ سلامت بدن آشنا شوید

میوه پاپایا جز میوه های مناطق گرمسیری است که خواص بی نظیری دارد و حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، پتاسیم و کلسیم و آهن فراوان است. بدون شک میوه پاپایا فواید زیادی دارد، اما آیا کسی از فواید دانه های آن اطلاع دارد؟ علاوه بر خواص بیشمار میوه پاپایا، دانه های آن نیز دارای خواص بسیار مفیدی برای سلامتی بدن هستند. اغلب مردم هنگام مصرف پاپایا دانه های آن را دور می اندازند و نمی دانند که مواد مغذی زیادی را به سطل زباله انتقال می دهند. در این مطلب با فواید دانه های پاپایا آشنا شوید.

 

فواید دانه های پاپایا برای حفظ سلامت بدن

فواید دانه های پاپایا برای حفظ سلامت بدن

 

فواید دانه های پاپایا برای حفظ سلامت بدن

1- هضم سریع غذا را افزایش می دهد

دانه پاپایا آنزیم ها و پروتئین های مخصوصی دارد که باعث افزایش هاضمه می شود و در مدت زمان کوتاهی وزن را کاهش می دهد. کافی است قبل از هر وعده غذایی یک قاشق پر دانه پاپایا مصرف کنید تا هم به تسریع هضم غذا کمک کرده باشید و از طرفی، از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری کنید.

2- باروری را در زنان و مردان بهبود می بخشد

گرچه تاثیر دانه ها کوتاه مدت است، اما با مصرف دانه های پاپایا زنان، اسپرم را بهتر جذب می کنند و حتی می توانند حاملگی های چندگانه ( بارداری چند قلوها) داشته باشند. در مردان، تولید اسپرم با مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری دانه پاپایا به مدت سه ماه افزایش می یابد.

3- دانه های پاپایا (نارس) توانایی جلوگیری از بارداری را دارند

در جنوب آسیا، افراد محلی دنبال پاپایا سبز می گردند و دانه های آن را بیرون آورده و هر روز مصرف می کنند. زیرا زمانی که میوه و دانه نرسیده و کال باشند، دارای فیتوکمیکال ها هستند که تولید هورمون های بارداری و تولید مثل را کاهش می دهد. البته زمانی که از مصرف دانه های نرسیده پاپایا خودداری کنید تولید این هورمون ها مثل سابق می شود.

4- ضد باکتری و ضد انگل است

مصرف روزانه دانه های پاپایا باعث از بین رفتن سموم و باکتری های ذخیره شده در بدن می شود. همچنین، در دانه های پاپایا ترکیبات چندین آلکالوئید وجود دارد که وضعیت های پروتئین های موجود در بدن را تنظیم کرده و این باعث کاهش انگل های بدن می شود.

 

همچنین بخوانید:  لیست دانه های دارویی (بذر) و خواص جادویی و درمانی آنها

 

5- از سرطان جلوگیری می کند

از دیگر فواید دانه های پاپایا می توان به پیشگیری و مهار سرطان، اشاره کرد. در تحقیقات علمی پزشکان کشف کردند، وقتی دانه های پاپایا مصرف می شود، سلول های سرطانی در افرادی که از بیماری های لوسمی، مشکلات روده بزرگ، ریه، سینه و پروستات رنج می برند، کاهش می یابد.

6- با التهاب مبارزه می کنند

بر اساس تحقیقات انجام شده، دانه های این میوه خاصیت ضدالتهابی دارند، به همین علت دانه های پاپایا، قرمزی و التهاب های پوستی را کاهش می دهند. همچنین، این دانه ها تورم مفاصل و آرتروز را نیز از بین می برند.

7- به درمان بیماری های کبدی کمک می کند

دانه های پاپایا برای درمان سیروز کبدی که توسط مصرف الکل بیش از حد ایجاد شده است، استفاده می شود. با خرد کردن دانه های پاپایا و ترکیب کردن آن ها با آب لیمو تازه، سموم از کبد حذف می شود. این دانه ها علاوه بر کاهش بیماری های کبدی، سبب تقویت کبد نیز می شوند. با مصرف روزانه دانه های پاپایا، کبد سم زدایی شده و از نارسایی کلیه ها نیز جلوگیری می شود.

چگونه دانه های پاپایا را بخوریم؟!

3 راه برای خوردن دانه های مقوی پاپایا وجود دارد. می توانید دانه ها را بشکنید و آن ها را پخته و همچون پوره میل نمایید. یا آن ها را خشک و آسیاب کرده و از دانه ها دمنوش یا چای تهیه کنید. یا به سادگی دانه های خام را به سالاد، شیر روزانه خود، یا آب میوه های مصرفی تان اضافه کنید.

منع استعمال دانه های پاپایا

زنان باردار و کودکان باید از مصرف دانه های پاپایا مستقیم یا غیر مستقیم جدا خودداری کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چیا را با خواص کاهش اشتها و کاهش وزن، درمان کم خونی در دوران بارداری، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، درمان سرطان سینه، درمان افسردگی، درمان و پیشگیری از آلزایمر و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0