topNotif

فواید درمانی گوگرد زرد برای پوست و مو

12816 بازدید
02 آبان 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید درمانی گوگرد زرد برای پوست و مو آشنا شوید

گوگرد زرد یا سولفور (Sulfur)، یکی از عناصر شیمیایی غیر فلزی (نماد شیمیایی S) است که در خانواده اکسیژن جای دارد. گوگردی که در طبیعت به صورت خام یافت می شود، معمولا در ساخت باروت و کبریت استفاده می شود. به طور طبیعی سولفورها اشکال مختلفی دارند و متداول ترین اشکال آن ها سولفات های معدنی هستند که از لحاظ تاریخی در زمان های قدیم شناخته شده بوده و مورد استفاده مردم یونان باستان، چین و مصر قرار می گرفته است. همچنین، عنصر گوگرد یکی مواد معدنی ضروری در بدن انسان است که به عملکرد مغز و همچنین، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می کند. امروزه از گوگرد بیشتر در ساخت مواد منفجره، حشره کش ها، لاستیک و در انواع محصولات بهداشتی و برای مشکلات پوست و مو استفاده می شود. حال در این مقاله با فواید درمانی گوگرد زرد برای پوست و مو آشنا شوید.

 

فواید درمانی گوگرد زرد برای پوست و مو

فواید درمانی گوگرد زرد برای پوست و مو

 

فواید گوگرد زرد برای پوست

به طور کلی استفاده موضعی (ضماد) از گوگرد زرد به درمان بیماری های پوستی از جمله لکه های پوستی، پسوریازیس، برص و بهق، انواع آکنه و جوش کمک می کند. علاوه بر این، سبب درخشش و زیبایی پوست می شود. امروزه فواید استفاده از گوگرد برای پوست از نظر علمی نیز ثابت شده است، به طوری که بیشتر محصولات پوستی مانند انواع کرم ها، لوسیون ها، شامپوها و صابون ها حاوی گوگرد می باشند.

توجه: قبل از استفاده موضعی از گوگرد زرد با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

نحوه استفاده از گوگرد زرد برای پوست

روشن و سفید کردن پوست

یکی از فواید گوگرد زرد، سفید کردن پوست بدن می باشد. بدین منظور، نصف قاشق چای خوری گوگرد زرد را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و کمی وازلین مخلوط کرده و بر نواحی تیره بدن خود مانند آرنج، زانوها، زیر بغل و کشاله ران بمالید. سپس، بعد از گذشت 30 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

درمان لکه های پوستی (ملاسما)

جهت درمان لکه های پوستی (ملاسما)، یک قاشق غذاخوری عصاره سیر را با یک فنجان آب و نصف قاشق چای خوری گوگرد زرد مخلوط کنید. سپس، آن را به مدت نیم ساعت روی لکه های صورت قرار داده و در نهایت با آب بشویید.

نکته: توصیه می شود این ترکیب را تنها بر روی لکه های پوستی استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

 

رفع آکنه و انواع جوش

برای رفع آکنه تنها کافی است یک قاشق چای خوری گوگرد زرد را با کمی آب مخلوط کرده و روی موضع قرار دهید. پس از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

نکته: توصیه می شود این ترکیب را تنها بر روی جوش و آکنه ها قرار دهید.

درمان برص (ویتیلیگو)

بدین منظور، یک قاشق چای خوری گوگرد زرد را با کمی روغن زیتون مخلوط کرده و آن را بر روی بدن بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه بدن را با آب بشویید.

فواید گوگرد زرد برای مو

گوگرد زرد فواید بسیاری برای مو دارد، چرا که موها از ساختار پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند که دارای گوگرد فراوان است و به حفظ سلامتی، انعطاف پذیری موها و همچنین، حفظ سلامت پوست سر کمک می کند. گوگرد در کاهش بروز بیماری های پوست سر نظیر پسوریازیس، اگزما، قارچ و شوره سر نقش به سزایی دارد. همچنین، از بسته شدن منافذ پوست سر (عامل اصلی ریزش مو) جلوگیری می کند. علاوه بر این، سبب حفظ رنگ طبیعی و درخشش موها می شود.

شما می توانید جهت حفظ جذابیت و براق کردن موهای خود، یک قاشق غذاخوری پودر گوگرد را با 3 قطره روغن جوجوبا، 3 قطره روغن کرچک و 4 تا 5 قطره روغن رزماری را با هم خوبی مخلوط کنید. سپس، آن را در یک بطری قرار داده و یک بار در هفته استفاده نمایید.

توجه: افراد زیادی به استفاده از گوگرد بر روی پوست بدن و پوست سر حساسیت دارند که می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. لذا قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را روی بخش کوچکی از دست خود مالیده و در صورت عدم واکنش های آلرژیک از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است، برخی افراد به گوگرد حساسیت ندارند، اما استفاده بی رویه و طولانی مدت از آن سبب بروز مشکلات پوستی مانند سوزش، خشکی، خارش شدید و لکه دار شدن پوست می شود. لذا از مصرف بی رویه پودر گوگرد خودداری کرده و همچنین، توصیه می شود قبل از مصرف با یک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوگرد را با خواص درمان میگرن، روماتیسم، برونشیت، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو، درمان بیماری برص و پیسوریازیس و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0