topNotif

فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز و طرز تهیه آن

2952 بازدید
14 مرداد 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز و طرز تهیه آن

زیره یک ادویه معطر است که علاوه بر کاربرد آن در آشپزخانه، به دلیل خواص دارویی و درمانی فراوانش از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. با اضافه کردن زیره عطر و طعمی شگفت انگیز به وعده غذایی اضافه می شود، اما جدا از آن دارای مزایایی فراوانی برای بدن، مو و پوست می باشد. زیره را به اشکال مختلفی نظیر عرق زیره، روغن زیره، دمنوش زیره و به صورت ادویه استفاده می کنند. حال در این مقاله با فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز و طرز تهیه آن، آشنا شوید.

 

فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز و طرز تهیه آن

فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز و طرز تهیه آن

 

طرز تهیه دمنوش زیره سبز

یک قاشق غذاخوری زیره سبز را به یک قوری آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. زمانی که آب قهوه رنگ شد، قوری را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید دمنوش زیره در دمای اتاق خنک شود. هنگام مصرف این دمنوش می توانید (در صورت تمایل) کمی عسل، آبلیمو تازه و حتی زیره پودر نشده به آن اضافه کرده و بنوشید.

فواید فوق العاده دمنوش زیره سبز

1- حفظ سلامت جنین و زنان باردار

این چای باعث رشد جنین سالم در دوران بارداری می شود. همچنین اعتقاد بر این است که زایمان راحت تر شده و شیر مادران را افزایش می دهد. زیره سبز غنی از آهن است که از کم خونی در دوران بارداری پیشگیری می کند. همچنین، زیره سبز برای رفع مشکلات دوران قاعدگی یک انتخاب مناسب است.

2- بهبود عملکرد سیستم گوارش

دانه های این گیاه روند هضم را تسریع کرده و بسیاری از بیماری های گوارشی مانند التهاب، اسهال، تهوع و اختلالات گوارشی را بهبود می بخشد. اعتقاد بر این است که زیره سبز به تحرک دستگاه گوارش کمک کرده و باعث تولید آنزیم های پانکراس می شود.

3- کاهش خطر ابتلا به سرطان

زیره در برابر سرطان بسیار موثر است و از سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان کبد و سرطان سینه جلوگیری می کند. زیره سبز به دلیل ترکیبات ضد سرطانی که دارد ( مانند، تیمول، دیتوموکینون، تیموکینون، تیموهیدروکینون و آنتی اکسیدان هایی مانند اوژنول و لیمونن) خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

4- درمان بی خوابی

مصرف دمنوش زیره سبز برای درمان بی خوابی بسیار موثر است. به طور معمول برای رفع اختلالات خواب، چای زیره سبز با موز به طرز شگفت انگیزی موثر بوده و به درمان بی خوابی و کیفیت خواب کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید دمنوش شیرین بیان و طرز تهیه آن

 

5- حفظ سلامت کلیه

دمنوش فوق العاده زیره سبز یک درمان موثر برای گرفتگی و درد کلیه و همچنین تقویت کننده کلیه ها است. دانه های زیره به دلیل خاصیت ادرارآوری برای دفع سنگ کلیه نیز بسیار موثر واقع می شوند.

فواید استفاده از دمنوش زیره سبز برای سلامت پوست و مو

1- درمان جوش و بثورات پوستی

جوش زدن نشان دهنده انباشت مواد سمی در بدن است. استفاده منظم از زیره سبز در غذا همراه با مصرف منظم عرق و دمنوش آن باعث کاهش جوش و بثورات می شود، زیرا در زیره سبز ترکیباتی مانند کامینالدئید، تیمول و فسفر وجود دارد که همگی سم زداهای مفید برای بدن هستند.

دمنوش زیره سبز (در صورت مصرف داخلی یا خارجی) می تواند درخشش خوبی برای پوست ایجاد کند. شما می توانید دمنوش زیره سبز را مانند یک تونر به طور مرتب برای خلاص شدن از هرگونه آکنه و بهبود بافت پوست استفاده کنید. همچنین، به متعادل کردن غده های چربی پوست کمک کرده و به پوست درخشندگی می دهد.

2- خاصیت ضد پیری

این ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی باعث زیبایی و سلامت پوست می شود. ویتامین ای موجود در آن از فرآیندهای ضد پیری درون بدن و افزایش سن جلوگیری می کند. زیره مانند یک آنتی اکسیدان در مقابل رادیکال های آزاد که به پوست حمله می کنند، عمل کرده و باعث جلوگیری از بروز نشانه های پیری مانند خطوط چین و چروک، لکه های پوستی و خشکی آن می شود.

3- حفظ سلامت مو

این دمنوش یکی از محرک های فولیکول است که به تقویت و رشد مو کمک کرده و سبب جلوگیری از ریزش مو می شود. مصرف دراز مدت از این دمنوش ریشه های مو را قوی و سالم می کند. همچنین، زیره سبز محرک و دارای آنتی اکسیدان است که به درمان شوره سر کمک می کند. این دمنوش نه تنها کمک کننده به درمان شوره سر است، بلکه از بازگشت آن هم جلوگیری می کند. مصرف منظم دمنوش زیره باعث رشد موها، تقویت فولیکول های مو، درمان عفونت های پوست سر و درخشش آن نیز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سبز را با خواص تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم، ضد پیری، درمان اختلالات تنفسی، درمان بی خوابی، جلوگیری از ابتلا به دیابت، ضد ویروس و ضد باکتری، افزایش ادرار و سم زدایی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0