فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

2158 بازدید
19 فروردین 98
بهاره
,

فواید روغن جوجوبا برای پوست صورت و روش استفاده از آن

روغن جوجوبا روغن استخراج شده از دانه گیاه چند ساله جوجوبا (سیموندزیا کینانسیس) است که در آمریکای شمالی به ویژه در آریزونا، کالیفرنیا و غرب مکزیک، رشد می کند. به طور کلی این روغن به حفظ سلامت و تقویت پوست و مو شناخته می شود، همچنین با ویژگی های مشخص و وجود مواد مغذی به درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند اگزما و خشکی کمک می کند و به همین دلیل بسیاری از افرادی  می توانند از آن به عنوان یک تغذیه کننده طبیعی پوست استفاده کنند. حال، در این مقاله با فواید روغن جوجوبا برای پوست صورت آشنا شوید.

 

فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

 

فواید روغن جوجوبا برای پوست صورت

روغن جوجوبا در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، زیرا دارای مزایای زیادی است که به تغذیه پوست کمک می کند و بسیاری از مشکلات آن را رفع می کند. این فواید عبارتند از:

مرطوب کننده پوست

روغن جوجوبا به درمان خشکی پوست کمک می کند که به طوری که به عنوان یک مرطوب کننده سبب نرمی و لطافت پوست می شود. همچنین، پوست را از آلرژی و گرد و غبار محافظت می کند. مزیت روغن جوجوبا به نسبت به سایر روغن ها، به سرعت جذب پوست می شود و مدت زمان طولانی رطوبت پوست صورت را حفظ می کند.

درمان اگزما

روغن جوجوبا حاوی خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی ناشی از آلرژی و بیماری های خاص پوستی، کمک می کند و همچنین توانایی درمان بسیاری از بیماری های پوستی بر روی صورت، مانند اگزما دارد.

کنترل چربی پوست

 روغن جوجوبا چربی تولید شده توسط غدد سبوم در پوست صورت را تنظیم می کنند و از ترشح مقدار بیش از حد چربی جلوگیری می کند. بنابراین، مانع مسدود شدن منافذ پوستی شده و ظاهر آن را سالم و روشن نگاه می دارد.

کاهش نشانه های پیری

روغن جوجوبا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و همچنین اسید لینولئیک به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، پوست را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، زیرا حاوی میزان بالایی ویتامین ای است. در نتیجه علائم پیری پوست مانند چین و چروک کاهش داده و پوست را جوان تر می کند.

درمان و پیشگیری از انواع جوش و آکنه

همان طور که در بالا اشاره شد، روغن جوجوبا دارای توانایی کنترل چربی های تولید شده پوست است و باعث باز شدن منافذ بسته پوست می شود. ترشح بیش از حد چربی باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد انواع جوش و آکنه می شود. بنابراین، استفاده از این روغن باعث کنترل چربی پوست و در نتیجه پیشگیری از مشکلات پوستی مانند، آکنه، جوش های سر سیاه و سر سفید می شود.

 

همچنین بخوانید:  اثرات درمانی روغن درخت چای

 

کاهش عفونت های پوستی

روغن جوجوبا به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی انواع عفونت ها و بیماری های پوستی مانند التهاب، خارش، قرمزی زخم ها، زگیل و همچنین لکه های پوستی را کاهش می دهد.

درمان آفتاب سوختگی پوست

با توجه به وجود مقادیر زیادی از ویتامین ای و ویتامین ب در این روغن، اثرات سوختگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی صورت را کاهش می دهد. همچنین، توانایی نرم شدن و کاهش تیرگی پوست در اثر سوختگی می شود.

پاک کننده طبیعی آرایش

روغن جوجوبا صورت را از انواع آلودگی و گرد و خاک پاک می کند. همچنین، به عنوان یک پاک کننده طبیعی محصولات آرایشی (بدون نیاز به مواد دیگر) استفاده می شود، زیرا دارای خواص پاک کننده قوی است و اثرات مضر پاک کننده های شیمیایی مانند خارش، حساسیت و التهاب را نیز ندارد.

درمان ترک لب

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده موثر برای لب های ترک خورده است. استفاده از این روغن علاوه بر درمان ترک لب، خشکی و تیرگی لب را نیز کاهش داده و رطوبت آن را برای مدت طولانی حفظ می کند.

درمان پف و سیاهی دور چشم

این روغن به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، باعث کاهش التهاب و پف در اطراف چشم می شود. علاوه بر آن تیرگی و سیاهی دور چشم را  کاهش می دهد.

 

فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

 

دستور العمل های طبیعی برای استفاده از روغن جوجوبا

مرطوب کردن پوست صورت

این دستور العمل به مرطوب و نرم کردن پوست صورت کمک می کند. بدین منظور چند قطره روغن جوجوبا (کمتر از 6 قطره) را روی صورت بمالید و با حرکت دورانی به آرامی ماساژ دهید.

نکته: بعد از قرار دادن روغن روی پوست، آن را نشویید زیرا، جذب پوست می شود.  همچنین روغن جوجوبا را نیز می توانید با مرطوب کننده دیگر مخلوط کرده و استفاده کنید.

برای درمان آکنه صورت

این دستور العمل توانایی درمان آکنه بر روی پوست، به ویژه پوست های چرب دارد.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن جوجوبا 50 میلی لیتر
  • روغن رزماری 10 قطره
  • روغن درخت چای 15 قطره

 روش آماده سازی

تمام روغن های فوق را با هم مخلوط کنید. سپس، چند قطره از آن را بر روی صورت قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از یک تا دو دقیقه صورت را با یک تکه پنبه یا دستمال پاک کنید.

تغذیه پوست صورت

این دستور العمل به تغذیه صورت کمک می کند و آن را سالم تر و جوان تر نگاه می دارد.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن جوجوبا 30 میلی لیتر
  • روغن هسته انگور 30 میلی لیتر
  • یک کپسول روغن ویتامین ای
  • روغن بهار نارنج چند قطره
  • روغن اسطوخودوس چند قطره

 روش آماده سازی

تمام روغن های فوق را با هم مخلوط کنید. چهره خوب را پاک کنید، سپس کمی از آن را روی پوست بمالید و بعد از چند دقیقه صورت را با دستمال تمیز پاک کنید.

حفاظت در برابر نور خورشید

این دستور العمل به محافظت از پوست صورت در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند، زیرا روغن جوجوبا یک روغن محافظ برای پوست در برابر اشعه های مضر است.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن جوجوبا نصف فنجان
  • روغن نارگیل نصف فنجان
  • اکسید تیتانیوم دو قاشق غذاخوری
  • اکسید روی یک چهارم فنجان

روش آماده سازی

 تمام اجزای فوق را مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی صورت بگذارید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند و بعد از آن صورت را با آب بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سبوس برنج را با خواص تغذیه کننده پوست، ضد پیری، ضد چروک، رفع سیاهی و کبودی زیر چشم، جلوگیری از آکنه، درمان ترک های پاشنه پا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0