topNotif

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

6550 بازدید
08 خرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

 روغن زیتون از زمان های بسیار قدیم به دلیل فواید بسیار، شناخته شده است و یکی از مهمترین روغن های مورد استفاده می باشد. این روغن در بسیاری از زمینه ها مانند غذا، دارو، زیبایی و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله در مورد فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

 

فواید روغن زیتون برای چشم ها

1. این ماده از تشکیل لکه های زردی که شبکیه چشم را تحت تاثیر قرار می دهند و به ویژه افراد مسن در معرض آن هستند، جلوگیری می کند. لکه های زرد دومین عامل اصلی کوری چشم پس از دیابت بوده و از دلایل اصلی نابینایی چشم است.

2. از رگ های خونی چشم به خوبی محافظت می کند. 

3. استفاده از آن به عنوان کرم دور چشم، پوست دور چشم را مرطوب کرده و از خطوط ریز اطراف چشم جلوگیری می کند.

4. استفاده از آن به عنوان کرم چشم قبل از خواب، به تقویت و حفظ بینایی کمک می کند، زیرا حاوی اسیدهای امگا 3 است.

5. خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا که باعث اختلال شدیذ بینایی و کوری چشم می شود، را کاهش می دهد، زیرا حاوی چربی های مفید است.

8 دستور العمل استفاده از روغن زیتون برای چشم ها

1. دستورهای تهیه روغن زیتون برای چشم در عصر

مقدار کمی روغن زیتون را روی نوک انگشت خود قرار دهید، سپس به آرامی بر روی قسمت های خارجی چشم ماساژ دهید این کار رطوبت چشم را فراهم می کند و تورم و قرمزی آن را کاهش می دهد.

صبح و عصر برای درمان خستگی چشم می توانید از روغن زیتون به عنوان قطره چشم استفاده کنید.

توجه: روغن زیتونی که در داخل چشم استفاده می شود، باید از منبع آن و اینکه از کیفیت اصلی و خوبی برخوردار باشد، اطمینان حاصل کنید.

 

همچنین بخوانید: بیماری های چشم و گیاهان سنتی

 

2. روشی برای درمان خشکی چشم ها

یکی از روغن هایی که برای درمان خشکی چشم و درد مفید می باشد روغن زیتون است که بسیار مهم است.

نسخه ای قدرتمند برای درمان خشکی چشم که اگر فراموش شود منجر به عواقب منفی می شود و باعث ایجاد موارد خطرناکی در چشم می شود.

مواد لازم:

  • یک فنجان آب لیمو بسیار تازه
  • یک قاشق چای خوری زردچوبه
  • دو قاشق غذاخوری عدس خرد شده،
  • نصف فنجان روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری روغن بادام 

روش تهیه: شما باید این مواد را به یکدیگر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مخلوط خوب به هم بچسبد و به صورت خمیر درآید.

سپس مقداري از خمير را روي چشم قرار داده و حدود يك تا دو ساعت بگذاريد بماند، پس از هفته اول که بطور​​ روزانه و منظم این کار تکرار شود، نتيجه اين دستور را خواهيد ديد.

از مخلوط روغن زیتون با کهل الاحمد نیز می توان برای درمان خشکی چشم استفاده نمود.

3. روشی برای درمان خشکی چشم ها با روغن زیتون

قبل از خواب باید یک برس نرم، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 دستمال مرطوب تهیه کنید.

روغن را با استفاده از برس نرم به خوبی در اطراف چشم و پلک پخش کنید.

سپس دستمال را در اطراف چشم قرار داده و آن ها را تا صبح بگذارید، سپس این دستور را 3 بار در هفته و یک بار در روز تکرار کنید.

4. درمان سیاهی دور چشم ها با روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان سیاهی اطراف چشم که به دلیل کمبود خواب، نوشیدن کافئین زیاد، استرس و تفکر مداوم ایجاد می شود مفید می باشد، همه این موارد باعث وجود حلقه های زیر چشم می شود.

کمی روغن زیتون برای مدت زمان طولانی زیر چشم قرار دهید، سپس آن را با دستمال پاک کنید، در این صورت در مدت زمان بسیار کوتاهی متوجه تغییرات زیادی خواهید شد.

5. نسخه دیگر برای درمان کبودی و سیاهی زیر چشم

نسخه دیگری را با روغن زیتون برای درمان کبودی و سیاهی زیر چشم امتحان کنید، روغن زیتون را به یک قاشق مخمر و یک قاشق چای خوری نشاسته، اضافه کرده سپس یک قاشق عسل اضافه کنید تا مخلوط خامه ای شود.

مقداری از مخلوط را زیر چشم و روی کل صورت قرار دهید، این مخلوط برای روشن شدن و طراوت پوست از گرد و غبار و بازگرداندن درخشش آن بسیار مفید است.

به مدت نیم ساعت روی پوست بماند تا زمانی که مخلوط خشک شود، سپس می توان آن را پاک کرد و با آب گرم شستشو داد.

می توانید این دستور العمل را 4 بار در هفته استفاده کنید تا متوجه یک تفاوت سریع شوید.

 

همچنین بخوانید: از بین برنده های گیاهی سیاهی دور چشم

 

6. درمان مژه های ضعیف و ریخته با روغن زیتون

کم پشتی مژه ها از جمله مواردی می باشد که بسیاری از خانم ها به دلیل کم خونی از آن رنج می برند. همچنین، استفاده مکرر از ابزارهای آرایشی به ریزش مژه ها و ضعف آن ها می افزاید، اما روغن زیتون مژه هایی را که ریخته اند را دوباره تقویت می کند و زیبایی آن ها را باز می گرداند.

برس ریمل که از محصولات آرایشی دارید، بیاورید و آن را خوب خشک و تمیز کنید، سپس آن را در کمی روغن زیتون قرار داده و 3 بار در روز روی مژه ها بکشید. این دستورالعمل را به مدت یک هفته تکرار کنید تا تفاوت حاصل را مشاهده کنید و با پرهیز از مواد آرایشی و ریمل، از مژه های خود محافظت کنید زیرا این مواد باعث شکستن و ضعیف شدن مژه ها می شوند.

فواید روغن زیتون برای مژه ها

پس از مطالعات انجام شده در مورد اهمیت و فواید روغن زیتون برای مژه ها، دانشمندان تایید کرده اند که روغن زیتون حاوی ویتامین ث و ای است و این دو ویتامین به محافظت از مو در برابر آسیب و خشکی کمک می کند و به آن درخشش فوق العاده ای می بخشد.

این ویتامین ها، ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند و نقش مهمی در تحریک گردش خون دارند. می توانید فلفل های رنگی و میوه های تازه را که حاوی ویتامین ث هستند مانند کیوی و توت فرنگی بخورید. می توانید گوشت قرمز که کاملا فاقد چربی است و همچنین لبنیاتی که از مو و مژه ها در برابر آسیب محافظت می کند، استفاده کنید و تخم مرغ نیز برای محافظت از موها و مژه ها بسیار مفید است.

 

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

فواید روغن زیتون برای چشم ها و 8 دستور العمل استفاده از آن

 

شما باید از مواردی که به کم خونی کمک می کند اجتناب کنید زیرا این یکی از دلایل زوال، آسیب و ضعف مو و مژه می باشد. شما باید سیب زمینی، سیب سبز و جگر تازه را به همراه روغن زیتون خالص بخورید و عسل سیاه نیز می توانید مصرف کنید.

7. فواید روغن زیتون برای درمان چین و چروک زیر چشم

برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و از بین بردن دائمی آن ها، چند قطره روغن زیتون بکر بر روی یک پنبه تمیز قرار دهید، چین و چروک ها پس از مدت ده دقیقه پاک می شوند. این دستورالعمل را به مدت یک هفته تا رسیدن به نتیجه چشمگیر ادامه دهید.

8. رفع خطوط پنجه کلاغی دور چشم

  • یک قاشق روغن زیتون
  • یک قاشق آب لیموترش تازه

مواد را خوب هم بزدنید و سپس این مخلوط را روی یک تکه پنبه قرار داده و روی چین و چروک ها قرار دهید. پس از مدت ده دقیقه آن را با آب شستشو داده و این کار را برای مدت یک هفته تکرار کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه گیاه چشوم را با خواص تنظیم کننده تیروئید، دفع سنگ کلیه و مثانه، خواب آور، درمانگر امراض چشم، دفع کننده کرمک بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0