topNotif

فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن

5160 بازدید
24 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

روغن های گیاهی و حیوانی یکی از بهترین محصولات هستند که بسیاری از مردم به دلیل نداشتن عوارض جانبی نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی ترجیح می دهند. روغن مورچه (ant oil) یکی از آن روغن های نادر است که از مورچه ها استخراج می شوند. بسیاری از آزمایش ها و تحقیقات اثربخشی این روغن را برای رفع موهای زائد اثبات کرده اند. در این مقاله با فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.  

فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن

فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن

 

روغن مورچه

روغن مورچه عصاره تقطیر شده هزاران مورچه و تخم مورچه است با نام علمی فرمیک اسید یا متانوئیک اسید که به نام جوهر مورچه نیز شناخته می شود. این روغن یک مایع قهوه ای و قرمز رنگ و بی بو می باشد. این روغن به روش تقطیر تخریبی (تقطیر مواد در حرارت بالا و در غیاب هوا) تهیه می شود. به لحاظ شیمیایی روغن مورچه از فوران کربالتیدید شناخته شده به نام فورفورال (Furfural) ساخته شده است که انواع مختلفی از آن استخراج می شود.این ترکیبات، مواد اولیه برای تولید این روغن است و همچنین در تهیه بسیاری از عطر ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده خانگی و خمیر دندان استفاده می شود.

فواید روغن مورچه و نحوه استفاده از آن

رفع موهای زائد

از شناخته شده ترین فواید روغن مورچه، رفع موهای زائد بدن است. این روغن حاوی پروتئین فراوانی است که روند رشد مو را در بدن کند می کند و مصرف منظم آن سبب کاهش موهای زائد بدن می شود. بدین منظور، روغن مورچه را 5 تا 6 روز و در سه نوبت بر روی پوست خود ماساژ دهید تا شاهد کاهش رشد موهای زائد باشید. لازم بذکر است قبل از مصرف، موهای زائد بر روی پوست برداشته و پوست تمیز باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از روغن مورچه استحمام کنید. همچنین، در هر بار مصرف تنها اجازه دهید روغن ده دقیقه با پوست در تماس باشد.

 

همچنین بخوانید:  فواید و عوارض روغن مورچه

 

مفید برای پوست

از دیگر فواید روغن مورچه، کمک به افزایش رطوبت پوست است. این روغن آبرسانی به پوست را افزایش داده و رنگ پوست را طبیعی و براق می کند. همچنین، تیرگی پوست به ویژه آرنج، زانو، دست و صورت را که در نتیجه تماس مستقیم با اشعه های مضر خورشید و یا ساییدگی اتفاق افتاده اند را بر طرف می کند. به علاوه، برای بسته شدن منافذ پوست مفید است. روغن مورچه برای کاهش سوزش و التهاب ناشی از اصلاح صورت، وکس و اپیلاسیون بسیار موثر است. برای استفاده از این روغن، پوست را کامل تمیز کنید و این روغن را روزانه به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس، با آب بشویید.

تقویت شنوایی

روغن مورچه در ترکیب با روغن زیتون سبب افزایش شنوایی می شود. جهت درمان و جلوگیری از وزوز گوش می مقدار معینی از این روغن درون گوش بچکانید.

عوارض روغن مورچه

  • روغن مورچه خوراکی نیست و صرفا به صورت موضعی استفاده می شود.
  • روغن مورچه اگر به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد، سبب التهاب پوست، آلرژی و جوش بر روی سطح پوست می شوند. همچنین، سبب رشد موهای زیر پوستی به دلیل بسته شدن منافذ، که مانع از خروج مو به صورت طبیعی می شود.
  • روغن مورچه برای زنان باردار، شیرده و نوزادان توصیه نمی شود و سبب بروز عوارض پوستی و آلرژی می شود.
  • از مصرف این روغن در دور چشم، بر روی پوست های حساس و آسیب دیده اجتناب کنید.

توجه: استفاده از روغن مورچه یا هر نوع دیگر از روغن هایی که باعث جلوگیری از رشد مو می شود، باید در مقادیر بسیار کم و برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار داد؛ زیرا حاوی ماده فورفورال (Furfural) است که مصرف بیش از حد آن برای بدن خطرناک است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مورچه را با خواص توقف رشد موهای زائد، درمان وزوز گوش، تقویت پوست، رفع تیرگی پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. محسن
    1 بهمن 1402

    من یه پسر ۱۸
    ساله هستم
    از بین بردن موهای اضافه صورت
    می‌خواستم خوبه

    • عطارک
      3 بهمن 1402

      عرض ادب و احترام

      بله میتونه براتون مفید باشه

      شاد و سلامت باشید.

  2. ناشناس
    24 مرداد 1402

    سلام ظهر بخیر من یک خانم میانه سالم من روغن مورچه برای سیبیل وچونه چند ماه باید استفاده کنم بعد کاملا از ببین می‌ره ممنون

    • محسن
      1 بهمن 1402

      سلام ظهر بخیر من یه پسر ۱۸ ساله هستم

      موهای اضافه صورتمو م
      ی‌خوام از بین ببرم روغن مورچه چه جوریه

      • ناشناس
        29 بهمن 1402

        سلام خسته نباشید وقت بخیر من یه خانم ۲۱سالم دارم از روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد چونم استفاده می کنم یعنی باید تا چه مدتی استفاده کنم تااین موهای زائد از بین برند

  3. خانم عزیزی
    16 دی 1401

    سلام اگر در وقت شیر دهی استفاده شود به بچه آسیب می‌رساند ؟

0