topNotif

فواید روغن کنجد برای مو و طریقه مصرف آن

9599 بازدید
15 مهر 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید روغن کنجد برای مو و طریقه مصرف آن آشنا شوید

روغن کنجد که از دانه های کنجد استخراج می شوند، دارای ارزش غذایی بالایی برای بدن هستند. امرزوه بسیاری از متخصصان تغذیه جایگزین کردن روغن کنجد را نسبت به سایر روغن های گیاهی توصیه می کنند. اما، مصرف خوراکی این روغن تنها سبب حفظ سلامت بدن نمی شود، بلکه استفاده موضعی از آن نیز به حفظ زیبایی پوست و مو کمک می کند. این روغن حاوی مواد مغذی فراوانی مانند ویتامین ها، پروتئین ها، روی و منیزیم و مواد معدنی دیگری می باشد که برای رشد مو مفید هستند. حال در ادامه این مقاله با فواید روغن کنجد برای مو و طریقه مصرف آن آشنا شوید.

 

فواید روغن کنجد برای مو و طریقه مصرف آن

فواید روغن کنجد برای مو و طریقه مصرف آن

 

فواید روغن کنجد برای مو

  • از سفید شدن زود هنگام موهای سر در سنین جوانی جلوگیری می شود.
  • ماساژ روزانه مو با روغن کنجد، گردش خون را در پوست سر تحریک کرده و از این طریق رشد آن ها را افزایش می دهد.
  • موهای آسیب دیده ناشی از مصرف محصولات شیمیایی مانند رنگ مو را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.
  • این روغن یک لایه محافظ در مقابل پرتوهای نور خورشید تشکیل می دهد، لذا موها را از آسیب های شدید نور خورشید محافظت می کند.
  • روغن کنجد به درمان شپش های سر کمک می کند، زیرا این روغن خاصیت ضد باکتریایی دارند و استفاده از آن روی پوست سر از بروز عفونت های باکتریایی و قارچی جلوگیری می کند.
  • روغن کنجد به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای موهای خشک و مجعد استفاده می شود و درخشش، نرمی و لطافت موها را حفظ می کند.
  • به پیشگیری و درمان شوره سر کمک می کند.
  • روغن کنجد پوست سر و فولیکول های مو را تغذیه می کند، بنابراین موهای آسیب دیده و ریزش مو را درمان می کند.

طریقه مصرف روغن کنجد برای مو

روغن کنجد

مقداری روغن کنجد را گرم کرده و سپس، پوست سر و مو را با آن روغن با انگشتان دست و حرکات دورانی ماساژ دهید. حال، سر را با حوله ای به مدت 30 دقیقه بپوشانید. پس از گذشت این مدت سر را با آب گرم و شامپو بشویید. این دستورالعمل به احیای مجدد و درخشش موها کمک می کند.

روغن کنجد و آب لیمو

یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. سپس، پوست سر و مو را با این روغن ماساژ داده و اجازه دهید حداقل نیم ساعت روی سر باقی بماند. سپس، سر را با آب و شامپو بشویید. ترکیب روغن کنجد و آب لیمو به مرطوب کردن مو و درمان خشکی کمک می کند.

روغن کنجد و روغن کرچک

دو قاشق غذاخوری روغن کرچک را با دو قاشق غذاخوری روغن کنجد مخلوط کنید. سپس، نوک انگشتان خود را به آن آغشته کرده و پوست سر را با آن ماساژ دهید. حال اجازه دهید این ترکیب به مدت پنج ساعت روی سر باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید. این ترکیب علاوه بر افزایش طول و تراکم مو، باعث نرمی و لطافت مو نیز می شود.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو

 

روغن کنجد و تخم مرغ

پنج عدد تخم مرغ را زده و دو قاشق غذاخوری روغن کنجد و دو قاشق غذاخوری روغن کرچک به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی موها مالیده و اجازه دهید حداقل یک ساعت روی سر باقی بماند و در نهایت سر را با آب و شامپو بشویید. این دستور العمل باعث افزایش رشد مو و تقویت فولیکول ها می شود.

روغن کنجد و روغن های طبیعی

مقادیر مساوی از روغن کنجد، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن فندق را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها بمالید و پس از گذشت حداقل 30 دقیقه، آن را با آب بشویید. این مخلوط درخشش و نرمی مو را افزایش می دهد.

روغن کنجد و خیار

مقدار مساوی آب خیار و روغن کنجد را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها مالیده و اجازه دهید حداقل نیم ساعت روی سر باقی بماند. در نهایت سر را با آب گرم و شامپو بشویید. این دستور العمل باعث تقویت ریشه های مو و افزایش رشد آن می شود.

روغن کنجد و روغن هسته انگور

یک قاشق چای خوری روغن کنجد، یک قاشق چای خوری روغن هسته انگور و یک قاشق چای خوری روغن تخم شوید را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی موها بمالید و پوست سر را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 ساعت روی سر باقی بماند. سپس آن را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این دستور العمل را تکرار کنید تا موهای آسیب دیده تان ترمیم و نرم شوند.

روغن کنجد و زنجبیل

دو تا سه قاشق چای خوری روغن کنجد را با یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی سر قرار داده و سپس، با آب و شامپو بشویید. این ترکیب علاوه بر جلوگیری از ریزش مو دارای خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی بوده و مشکلات پوست سر از جمله شوره سر را از بین می برد.

توجه: اگر چه روغن کنجد عوارض جانبی برای مو و پوست سر ندارد، اما ممکن است در ترکیب با سایر مواد طبیعی سبب حساسیت شود. لذا، در صورت بروز مشکلاتی نظیر خارش، سوزش و قرمزی در پوست سر خود، به هنگام استفاده از ترکیب های بالا، سر را با آب شسته و به پزشک مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کنجد را با خواص تقویت نیروی جنسی، کم کردن زخم های سوختگی، تقویت قلب، درمان خشکی مو، از بین بردن عفونت کبد، رفع بی خوابی، رفع سردرد، کنترل دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0