فواید روغن کنجد و 8 دلیل اصلی برای استفاده از این روغن در آشپزی

3057 بازدید
23 دی 97
بهاره
,,

فواید روغن کنجد و 8 دلیل اصلی برای استفاده از این روغن در آشپزی

روغن کنجد از دانه های کنجد سیاه و سفید استخراج می شود. این روغن یک منبع بسیار خوبی از منیزیم، کلسیم، پروتئین، فسفر و لسیتین است. روغن کنجد برای سلامتی بدن بسیار مفید است. روغن کنجد به کنترل کلسترول خون و حفظ سلامت قلب کمک می کند، بنابراین استفاده از روغن کنجد به بیماران قلبی توصیه می شود. علاوه بر این، به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. حال در این مقاله به بررسی فواید روغن کنجد و 8 دلیل اصلی برای استفاده از این روغن در آشپزی می پردازیم.

 

فواید روغن کنجد و 8 دلیل اصلی برای استفاده از این روغن در آشپزی

فواید روغن کنجد و 8 دلیل اصلی برای استفاده از این روغن در آشپزی

 

فواید روغن کنجد

غنی از اسید‌های چرب ضروری می باشد

روغن کنجد حاوی مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 6 (لینولییک اسید) و امگا 3 (لینولنیک اسید) است. تامین روزانه این چربی ها برای حفظ سلامت و عملکرد سیستم بدن بسیار ضروری است زیرا، بدن قادر به تولید آن‌ها نیست و باید از طریق مواد غذایی، چربی های ضروری بدن را تامین کند.

سرشار از ویتامین و مواد معدنی فراوان است

روغن کنجد منبع ویتامین ای است. ویتامین ای یک آنتی اکسیدان است و در کاهش کلسترول خون بسیار مفید است. علاوه بر این، منیزیم، مس، کلسیم، آهن، روی و ویتامین ب 6 نیز در روغن کنجد وجود دارد. مس موجود در روغن کنجد باعث تسکین درد و التهاب مفاصل (آرتریت) می شود. منیزیم برای بهبود عملکرد سیستم عروقی و تنفسی مفید است. کلسیم نیز به جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، پوکی استخوان، میگرن و سندرم پیشاقاعدگی کمک می کند. به علاوه، روی باعث افزایش سلامت استخوان ها می شود.

اثرات منفی ناشی از افزایش سن را خنثی کنید

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین ای است بنابراین، از تغییرات ناشی از افزایش سن از جمله چین و چروک، خطوط ریز پوستی، شل شدن پوست و لکه های رنگی ناشی از افزایش سن، جلوگیری می کند.

سبب پیشگیری از بیماری های قلبی می شود

روغن کنجد نه تنها در آسیا استفاده می شود، بلکه در اکثر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس از استفاده از آن عطر و طعم غذا تغییر می کند، یعنی، به عنوان طعم دهنده عالی شناخته می شود. این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند.

برای بیماری دیابت مفید است

طبق بررسی انجام شده، روغن کنجد به عنوان یک دارو برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، به ویژه دیابت نوع 2 عمل می کند. بنابراین، اگر می خواهید دیابت را کنترل کنید، روغن کنجد را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن کنجد برای مو

 

میزان سدیم را کاهش می دهد

بزرگترین علت فشار خون بالا افزایش سدیم در بدن است. اما با افزودن روغن کنجد به رژیم غذایی، فشار خون و همچنین میزان سدیم در بدن به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

اختلالات روحی را از بین می برد

روغن کنجد نیز به عنوان یک داروی طبیعی ضد افسردگی شناخته می شود. پروتئین، کلسیم و گروه ویتامین ب در مقادیر بسیار زیادی در دانه های کنجد یافت می شود. مصرف روزانه تقریبا پنجاه گرم کنجد، کلسیم روزانه بدن را تامین می کند و مشکلاتی مانند اختلالات روانی، استرس، خستگی و بی خوابی را از بین می برد.

از سرطان جلوگیری می کند

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد طبیعی قوی است که خاصیت ضد سرطان دارند. این روغن به رشد سلول های سرطانی بدن کمک نمی کند. بنابراین، برای جلوگیری از سرطان، روغن کنجد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن کنجد برای آشپزی و پخت و پز بهترین گزینه است

روغن کنجد یکی از بهترین و سالم ترین روغن‌های گیاهی است که می توان از آن در انواع سالادها و غذاها استفاده کرد این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، می‌تواند برای پخت و پز در آشپزی استفاده شود. همچنین، برای سرخ کردن غذا در دماهای بالا نیز بسیار مناسب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کنجد را با خواص تقویت نیروی جنسی، کم کردن زخم های سوختگی، تقویت قلب، از بین بردن عفونت کبد، رفع بی خوابی، رفع سردرد، کنترل دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0