topNotif

فواید شامپو تخم مرغ برای موها

19320 بازدید
25 اسفند 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید شامپو تخم مرغ برای موها

یک جادو طبیعی برای سلامتی موها تخم مرغ است. اگر دنبال یافتن اطلاعاتی از فواید تخم مرغ برای موهایتان هستید، اگر دنبال یافتن این هستید که بدانید سفیده تخم مرغ یا زرده برای موها مفید است؟ یا می خواهید فواید شامپوهای تخم مرغ را بدانید، پاسخ خود را اینجا پیدا می کنید.

-تخم مرغ دارای درصد زیادی پروتئین است.

پروتئین در زرده و سفیده تخم مرغ یافت می شود. 70 درصد موهای ما از پروتئین ساخته شده است، که با نام کراتین شناخته می شود. زمانی که از تخم مرغ بر روی موها استفاده می کنیم، پروتئین آسیب دیده موها را تقویت می کند و باعث قوی شدن موها می شود. باید بدانیم همه پروتئین که ما مصرف می کنیم برای موهایمان استفاده نمی شود و همچنین اگر مقدار زیادی پروتئین هم مصرف کنیم باعث آسیب زدن به موها می شود.

با مصرف تخم مرغ موها قوی تر و نرم تر می شوند. 

فولیکول ها و پس سر تمامی پروتئین تخم مرغ را جذب می کند و موها قوی تر و نرم تر می شوند. موهای نرم شده کمتر در شانه گیر می کنند و همینطور کمتر شکسته شده، پیچ خورده و در نهایت سالمتر می شوند.

فواید شامپو تخم مرغ برای موها

فواید شامپو تخم مرغ برای موها

-پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ضخیم تر شدن موها و تقویت ساقه مو می شود.

افرادی که موهای کم پشتی دارند با تخم مرغ می تواند موهای ضخیمی داشته باشند.

-تخم مرغ حاوی لیسیتین یک ماده پاک کننده طبیعی است.

پس به عنوان یک نرم کننده عالی و سرشار از پروتئین از آن استفاده می شود.

جدا از بحث مواد مغذی که تخم مرغ دارد، تخم مرغ یک روغن طبیعی دارد که سر ما به طور طبیعی آن روغن را تولید می کند تا موهای سالمی داشته باشیم. شامپوها این روغن طبیعی را از بین می برند پس در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

چگونه از تخم مرغ برای سرمان استفاده کنیم؟!

2-3 عدد تخم مرغ را بشکنید، 2 عدد برای موهای متوسط و 3 عدد برای موهای بلند، تخم مرغ ها را داخل کاسه هم بزنید. حال کاسه را نزدیک سرخود بگیرید و مواد را به آرامی روی سر خود بگذارید، تمام سطح سر را به مواد آغشته کنید. اگر موهای بلندی دارید و تخم مرغ تمام سطح موهایتان را در بر نگرفته است می توانید تا اندازه مورد نیاز تخم مرغ اضافه کنید.

موهای سرتان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید تا چیزی از مواد بیرون نریزد. حدود 15-20 دقیقه بگذارید بر روی سرتان باقی بماند نه بیشتر، سپس با آب سرد موهایتان را بشویید. آب گرم یا داغ باعث از بین رفتن پروتئین روی موهایتان می شود و ماسک مو را بی تاثیر می کند. در عوض، آب سرد موهایتان را می شوید و مواد مغذی را در سرتان نگه می دارد. پس از شستشو سر می توانید مقدار کمی شامپو به موهایتان بزنید و آب کشی کنید.

می توانید مقداری روغن اسطوخودوس به شامپو اضافه کنید تا از بوی تخم مرغ خلاصی یابید. اگر از بوی تخم مرغ بدتان می آید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید به تخم مرغ بیشتری نیاز دارید. بیش از 20 دقیقه ماسک تخم مرغ را بر روی پوست سر خود نگه ندارید مهم نیست چه احساسی دارید اما پروتئین زیاد باعث آسیب رساندن به موها می شود. به یاد داشته باشید اگر موهای آسیب دیده دارید، زمان می برد تا تاثیر این ماسک را ببینید پس صبور باشید.

زرده یا سفیده تخم مرغ؟!

زرده تخم مرغ دو سوم پروتئین تخم مرغ را دارا می باشد و بوی تخم مرغ را هم می توان در آن استشمام کرد در حالی که سفیده تخم مرغ یک سوم پروتئین تخم مرغ را دارد و هیچ بویی نمی دهد. قسمت زرده تخم مرغ باعث نرم کنندگی بیشتر نسبت به سفیده می شود. پس بستگی دارد کدام قسمت تخم مرغ را بخواهید استفاده کنید سفیده یا زرده؟ یا تخم مرغ کامل؟ انتخاب شماست. و هیچ قسمت تخم مرغ ضرری ندارد.

 

همچنین بخوانید:  فواید پوسته تخم مرغ برای سلامتی بدن

 

فواید شامپو تخم مرغ

وقتی از شامپو تخم مرغ صحبت می کنیم، گفته می شود شامپو تخم مرغ تمامی فواید زرده تخم مرغ را دارد اما همانطور که بالاتر گفته شد شامپو برای مو ضررهایی هم دارد. پس مهم است مواردی همچون:

  • -شامپو را در مقدار کم استفاده کنید تا از ضررها و آلرژی هایی که ممکن است پیش آید جلوگیری کنید.
  • -از تجارب بقیه افرادی که از شامپو مدنظرتان استفاده کرده اند بهره مند شوید.
  • -دستورالعمل مواد استفاده شده در شامپو را بخوانید تا بدانید چه مقدار مواد شیمیایی در شامپو استفاده شده است.
  • – افرادی که نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند نباید از شامپو تخم مرغی استفاده کرده و یا ماسک تخم مرغ بگذارند.
  • -اضافه کردن مقداری شامپو تخم مرغی به موها در نهایت تاثیر خود را می گذارد. با استفاده مداوم از شامپو تخم مرغی بهبود و تقویت موها را خواهید داشت.
  • -این نوع شامپو به موها براق بودن را هدیه می دهد.
  • -باعث نرم کردن موها می شود.
  • -با استفاده مداوم از شامپو تخم مرغی ضخامت موها افزایش می یابد.
  • -موها را تقویت می کند و این تقویت شدن به مبارزه با شرایط استرس زا کمک می کند.
  • -از بین بردن پیچ خوردگی موها در هم را پی دارد.
  • -افرادی که پوست خشک دارند معمولا روغن روی سرشان هم کمتر است و با استفاده از شامپو تخم مرغی به دلیل پروتئین بالایی که دارد، این روغن تامین می شود. همچنین می توانید روغن های تقویت کننده مو مانند بادام تلخ، سیاه دانه را بر روی سر 15 دقیقه بگذارید سپس با مقدار کمی شامپو شسته و آب کشی نمایید.

کلام آخر:

گرچه استفاده کردن از تخم مرغ فواید زیادی دارد و هزینه کمتری هم می برد اما زندگی شلوغ امروزه گاها این امکان را از ما گرفته است و با استفاده از شامپو تخم مرغی می توانیم به هدف مدنظرمان که تقویت موهایمان است برسیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ مورد را با خواص ضد خونریزی، تقویت رشد موی سر، درمان اسهال و بواسیر، قابض روده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0