topNotif

فواید بی نظیر شربت گوارای طبی جلاب

8163 بازدید
20 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید شربت گوارای طبی جلاب و خواص آن را بشناسیم

خواص جلاب  :

تقویت کننده عمومی بدن و نشاط آور است و خصوصا مقوی قلب و اعصاب و معده و کبد و پاک کننده ی کلیه ها و مثانه از ریگ و شن می باشد.

محتوای شربت جلاب : زعفران و گلاب و شکر است.

جلاب چیست ؟

جلاب معرب گلاب است که در حقیقت شربت نبات و گلاب و زعفران است و اشربه ای (نوشیدنی) است که در ترکیبات دارویی ذکر یافته است.

طرز تهیه جلاب :

طرز تهیه جلاب عبارت است از شکر یا نبات سفید 3 کیلو همراه 9 کیلو گلاب خالص که آن ها را با آتش ملایم بجوشانید و کف روی آن را جمع کرده و بگذارید آن قدر بجوشد تا 6 کیلو شود، سپس 3/5 گرم زعفران خالص را با گلاب حل کرده به شربت اضافه می کنیم.

همینطور می توانید طبق دستوری که در کتاب قانون شیخ بوعلی سینا ذکر شده است آن را تهیه کنید به این صورت که شکر یک جز و آب باران دو جز و گلاب سه جز را با هم مخلوط کرده و بر روی آتش قرار دهید تا به قوام آیند.

فواید شربت گوارای طبی جلاب

فواید شربت گوارای طبی جلاب

طبیعت جلاب :

معتدل مایل به گرم است. خون جید (پاک و پاکیزه) از آن حاصل می شود که می توان بعد از فصد و حجامت و جراحی و درمان کم خونی به مدت 14 روز یک قاشق غذاخوری به همراه عرق مناسب و دارو های تجویز شده مصرف نمود در تمام مراحل عمر و در همه شهر ها و همه زمان ها می شود آن را مصرف کرد.

خواص دارویی جلاب :

جلاب یکی از مفرحات طب سنتی ایران بوده که بیشتر در درمان بیماری های سوداوی، شکستگی استخوان، سرطان، خشکی خلط  مفید بوده و داروی تسکین آسم است، تب بر و ملین و مدر و منضج و مقوی اعضای رئیسه ی بدن و مفرح است و تاثیر خوبی در درمان بیماری ها دارد، جلاب مصلح گلاب و صندل و سکنجبین است.

مضرات جلاب :

زنان باردار، بیماران دیابتی و افرادی که به اسهال مبتلا هستند از خوردن جلاب اجتناب کنند.

 

همچنین بخوانید:  جشنواره گلاب گیری کاشان

 

فراموش نکنیم :

جلاب معده، سینه، حلق، شش، سوختن مثانه در هنگام ادرار را سود دارد و آواز را صاف می کند و هر کجا که به نرمی حاجت آید سود دارد.

جهت تب ها، تشنگی، حرارت معده و جگر، حصبه، آبله، تب دق و تب های حاره که با سرفه می باشد، جهت تقویت آلات تنفس نافع  و ملین و منضج، مقوی اعضا، مدر بول، عرق، جهت اورام احشا مفید است.

شکر سفید یک جز و آب باران سه جز و عرق بید مشک دو جز و گلاب سه جز به قوام آورند و اگر جلاب سرد و تر خواهند عرق بید و نیلوفر از هریک دو جز اضافه کنند.

نکته :

با توجه به اثرات مفید جلاب در درمان بیماری ها و سهولت تهیه ی آن پیشنهاد می شود که شربت جلاب را از عطاری های معتبر خریداری کنید و یا به صورت خانگی آن را تهیه کنید و به عنوان یک نوشیدنی مقوی در رژیم غذایی خانواده از آن استفاده کنید تا از فواید و خواص آن بهره مند شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون چای زعفرانی را با خواص ضد نفخ معده و شکم، آرامبخش، نشاط آور، رفع خستگی، رفع ضعف اعصاب، خوش عطر و خوشمزه کردن چای، پیشگیری و درمان بدبویی دهان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. رضا
    8 تیر 1399

    سلام.چحوری باید جلاب رو استفاده کنیم؟؟مثلا توی یه لیوان بریزیم بخوریم؟؟یاباچیزی مخلوط کنیم؟لطفا راهنمایی کنید

    • عطارک
      8 تیر 1399

      درود بر شما
      جلاب یک نوع شربت است که باید با میزان مناسبی آب یا عرقیات دیگر (زیر نظر پزشک) رقیق و میل شود؛

      شاد و سلامت باشید.

0