تاثیرات شگفت انگیز درمان با طب سوزنی

2271 بازدید
04 دی 96
سمانه

تاثیرات شگفت انگیز درمان با طب سوزنی

برخی روش های درمانی به عنوان جایگزین و تکمیل داروها هستند، مثل یوگا و طب سوزنی. اگر می خواهید از روش طب مکمل یا جایگزین استفاده کنید، حتما با پزشکتان در این باره مشورت کنید. در برخی افراد، روش های طب مکمل بعد از چند ماه اثر مفید خود را نشان می دهد. تقویت روح و جسم با کمک این روش ها، به کنترل بهتر دردهای مزمن کمک می کند، کاری که داروها نمی توانند انجام دهند. طب سوزنی یک روش درمانی مکمل است که به موازات درمان هایی مانند ارتوپدی استفاده می شود و با استفاده از این طب، حرکت انرژی و زیستی در بدن تسهیل، و گرما و سرمای بدن تنظیم می شود.

طب سوزنی که یک روش چینی است، در حدود شصت درصد بیماران مبتلا به دردهای مزمن را درمان کرده است. در این روش سوزن های ریزی را وارد مناطق خاصی از بدن می کنند.

فوائد و خطرات طب سوزنی :

بر طبق نظریه سنتی چینی، طب سوزنی روشی است که توسط آن، جریان انرژی یا نیروی زندگی در بدن به توازن می رسد و کانال ها و مجراهای عبور انرژی را تنظیم می کند که منجر به تعادل انرژی در بدن می شود. پزشکان غربی هم طب سوزنی را روشی مفید و موثر برای تحریک اعصاب و بافت های همبند می دانند. آن ها معتقدند که این تحریکات، باعث افزایش مسکن های طبیعی بدن و بهتر شدن جریان خون می شود.

تاثیرات شگفت انگیز درمان با طب سوزنی

تاثیرات شگفت انگیز درمان با طب سوزنی

طب سوزنی برای درمان چه بیماری هایی موثر است ؟

تهوع ناشی از شیمی درمانی، سر درد، فیرومیالوژی (درد مزمن عضلات)، درد زایمان، درد کمر، قاعدگی دردناک، میگرن، آرتروز، درد دندان، بیماری آرنج تنیس بازان، درمان افسردگی، تهوع، کاهش دردهای کمر و لگن در بارداری

مراحل انجام طب سوزنی:

  1. وارد کردن سوزن : سوزن های طب سوزنی بسیار باریک اند و پس از وارد شدن به پوست، درد زیادی ایجاد نمی کند، در هر جلسه درمان معمولا پنج تا بیست سوزن وارد بدن می شود.
  2. دستکاری سوزن ها : ممکن است برخی اوقات، پزشک نسبت به حرکت یا چرخاندن سوزن اقدام کند. همچنین امکان دارد سوزن ها را گرم کند یا پالس خفیفی از الکتریسیته بر روی آن ها اعمال شود.
  3. برداشتن سوزن ها : معمولا در حالی که شما دراز کشیده اید، سوزن ها به مدت پانزده تا سی دقیقه در بدن باقی می ماند، در این زمان معمولا شما دردی را به خاطر وجود سوزن ها احساس نمی کنید. پس از این مدت، سوزان ها را ممکن است بردارند و در نقطه دیگری وارد کنند و شما دقت کنید که یک سوزن را دوبار مصرف نکند.
  4. مرحله آخر : در این مرحله سوزن ها را خارج کرده و پس از اتمام کار بعضی افراد احساس آرامش می کنند. عده ای ممکن است انرژی بیشتری در خود احساس کنند. البته همه به یک میزان نسبت به طب سوزنی واکنش نشان نمی دهند، اما بسیاری از افراد به عنوان یک عامل موثر و مثبت از آن یاد می کنند و توصیه می شود از این درمان که بدون عوارض جانبی است، برای تسکین دردها و آرامش بیشتر خود امتحان کنید.

چنانچه شما برای درمان با طب سوزنی، نزد یک پزشک متخصص بروید، خطرات استفاده از این روش درمانی بسیار کم است.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره طب چینی

 

اما لازم است از برخی خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن آگاه شوید :

درد و خونریزی یا کبودی در بخش سوزن خورده، در صورتی که سوزن با فشار و به صورت عمیق فرو رود امکان صدمه به اعضای داخلی وجود دارد، در صورت استفاده از سوزن های آلوده امکان مبتلا شدن به هپاتیت و ایدز وجود دارد.

چنانچه از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، ممکن است دچار خونریزی شوید و یا کبودی بیشتری در اثر فرو کردن سوزن ایجاد شود، ارسال پالس های خفیف در بعضی درمان ها به بدن، در عملکرد قلب افرادی که از ضربان ساز استفاده می کنند، تداخل و اشکال ایجاد می کند.

زایمان زودرس، عارضه ای ست که در اثر حرکات برخی از انواع طب سوزنی بر خانم های باردار ظاهر شده است.

عدم انجام طب سوزنی برای این افراد :

  • طب سوزنی برای افراد ضعیف استفاده نمی شود، چرا که این افراد توان همکاری برای انجام طب سوزنی را ندارند.
  • برای کودکان خردسال استفاده نمی شود، چرا که آنان از طب سوزنی می ترسند و نمی توانند با پزشک متخصص همکاری کنند.
  • برای افرادی که دچار سوختگی شده اند استفاده نمی شود، چرا که تحریکات الکتریکی سوزن ها، برای آنان دردناک است.
 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هندی را با خواص درمان یبوست و نفخ، درمان اختلالات مفصلی، کمک به کاهش وزن، کمک به درمان مشکلات تنفسی، درمان مشکلات باد روده، درمان سوزش معده، کنترل کلسترول، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان اسپاسم های عضلانی و گرفتگی ها، پیشگیری از افسردگی، کنترل دیابت، جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0