فواید عسل برای سلامتی

2223 بازدید
26 بهمن 96
آلاله

فواید عسل برای سلامتی که حتما باید بدانید

در روزگاران کهن از غرغره عسل برای تسکین ناراحتی های درد گلو و برای خروج اخلاط استفاده می شده است. هم چنین روی آبسه های سفت و دردناک مالیده می شده و به صورت پاک کننده و التیام دهنده در زخم ها به کار می رفته است. از مخلوط آب لیمو ترش و عسل، و یا سرکه و عسل برای آرام کردن سرفه استفاده می کرده اند. در موارد کوفتگی عضله، سوختگی های پوست، ناراحتی سینوس ها، شب ادراری و رفع بی خوابی نیز تجویز می شده است.

فواید عسل برای سلامتیدر قرن بیستم و عصر جدید، تحقیقات زیادی در مورد خواص درمانی عسل به عمل آمده و خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری بودن که مورد توجه حکمای دوران طب سنتی بوده، تایید شده است. طبق آزمایش هایی که توسط پزشک محقق در آفریقای جنوبی عمل آمده است و گزارش آن در یک مجله پزشکی منتشر شده، از عسل با موفقیت برای التیام زخم های عفونی بیماران استفاده شده است. در این مورد، عسل زخم ها را به طور استریل حفظ کرده و چنان التیام آن ها را تسریع کرده که نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نبوده است.

خواص شگفت انگیز عسل :

یک جراح سرشناس برای التیام زخم های باز پس از عمل جراحی سرطان از عسل استفاده کرده است. او اظهار نظر می کند که زخم های باز که با عسل پوشانده شوند، سریع تر التیام یافته، خیلی کمتر در آن ها کلنی های باکتری تشکیل می شود. وی برای مقایسه خاصیت باکتری کشی با آنتی بیوتیک، مقداری عسل را مخلوط با تعداد زیادی ارگانیسم های عفونت زا در لوله های آزمایش ریخته و مشاهده کرده است که عسل بسیاری از میکروب ها را از بین برده است.

 

همچنین بخوانید:  شیرینی کنجدی با عسل

 

عسل برای تسکین دردهای ناشی از زخم های معده و روده نیز مفید است. کارشناسان غذا درمانی می گویند به طور معمول، هر وقت درد معده ی ناشی از زخم احساس می شود، فورا به سراغ یک داروی ضد اسید می روند. در صورتی که خوردن یک قاشق عسل خیلی راحت تر و آسان تر است و خیلی سریع تر هم درد را ساکت می کند. عسل از روزگار کهن برای کنترل انواع ناراحتی های معده به کار می رفته است. عسل خام تصفیه شده، لایه های جدار معده را تقویت می کند.

جالب است بدانیم :

کارشناسان تغذیه در مراکز بررسی درمان سرطان درآمریکا، اظهار نظر داشتند که عسل خاصیت ضد باکتری قوی دارد و توصیه می کنند که برای استفاده از خاصیت ضد باکتری  باید از عسل تصفیه نشده ی خام استفاده شود. زیرا حرارت پاستوریزاسیون، مواد شفابخش ضد باکتری عسل را ناتوان می کند و از بین می برد. دستور کلی آن است که برای کنترل زخم معده باید قبل از خواب و با معده خالی یک قاشق غذاخوری عسل تصفیه نشده ی خام خورد و این کار را باید چند بار تکرار کرد تا به کلی اثر شفا بخشی آن ظاهر شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و ناب را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، بدون شکر، اسانس و مواد شیمیایی از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0