topNotif

فواید قطران گیاهی برای مو و نحوه استفاده از آن

3064 بازدید
11 شهریور 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید قطران گیاهی (قطران شامی) برای مو و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

قطران گیاهی یا قطران چوب که به قطران شامی نیز شهرت دارد، ماده ای نسبتا سیاه رنگ یا قهوه ای تیره و حالت نیمه جامد است که در اثر حرارت حالت مایع پیدا می کند. این ماده گیاهی از تقطیر خشک چوب های خانواده کاج به دست می آید و امروزه از آن در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون های معطر و شامپوها استفاده می شود. اما در طب سنتی نیز دارای خواص فراوانی از جمله رفع بیماری های پوستی، تسکین درد و همچنین درمان مشکلات مو می باشد. قطران به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار مو را تقویت کرده و سبب جلوگیری از ریزش مو می شود. حال در ادامه این مقاله شما را با فواید قطران گیاهی برای مو و نحوه استفاده از آن آشنا خواهم کرد.

 

فواید قطران گیاهی برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید قطران گیاهی برای مو و نحوه استفاده از آن

 

فواید قطران گیاهی (شامی) برای مو

1- قطران به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچی برای درمان بیماری های پوستی سر مانند شوره سر، التهابات سبوره‌ای پوست سر، رفع شپش، و خارش های ناشی از عفونت قارچی موثر است.

2- از ریزش مو و طاسی زود هنگام جلوگیری کرده و با تقویت ریشه و تحریک فولیکول های مو، به رشد مجدد آن کمک می کند.

3- در مدت زمان کوتاهی سرعت رشد مو را افزایش می دهد.

4- سبب درخشش و شادابی مو شده و رطوبت آن را حفظ می کند.

5- قطران شامی به موهای آسیب دیده کمک کرده و باعث افزایش استحکام و تراکم مو می شود.

6- از سفید شده شدن زودرس موها جلوگیری کرده و رنگ طبیعی مو را حفظ می کند.

نحوه استفاده از قطران شامی برای مو

قطران گیاهی

همان طور که اشاره شد قطران برای رفع بسیاری از مشکلات مو، تغذیه آن، جلوگیری از ریزش مو و کاهش طاسی زودرس، تقویت فولیکول ها و ریشه های مو مفید است. تنها کافی است مقدار کمی از این ماده را روی پوست سر و مو ماساژ داده و یا مقداری از آن را با شامپوی خود مخلوط کرده و استفاده نمایید.

قطران و روغن رزماری برای رشد مجدد مو
مواد لازم:

آماده سازی: تمامی مواد فوق را با هم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید. سپس به کمک یک کلاه پلاستیکی سر خود را پوشانده و اجازه دهید این ترکیب به مدت نیم ساعت روی سر باقی بماند. در نهایت سر را با آب ولرم و شامپو بشویید. برای تقویت رشد مو و داشتن موهای سالم و نرم، استفاده از این دستور العمل، 2 بار در هفته توصیه می شود.

قطران شامی و روغن زیتون برای تقویت و رشد مو
مواد لازم:
  • قطران یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا روغن کرچک یک قاشق غذاخوری

آماده سازی: قطران شامی و روغن زیتون (یا روغن کرچک) را با هم مخلوط کنید. سپس، آن را کمی حرارت داده (حدود 5 دقیقه) تا حالت مایع پیدا کند. حال این ترکیب مایع را بر روی پوست سر و موها ماساژ داده و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی موهای شما باقی بماند. پس از گذشت این زمان سر را با یک شامپو ملایم بشویید. این دستورالعمل سبب تقویت، افزایش تراکم و رشد موها می شود.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو و روش استفاده

 

قطران و روغن کنجد برای درمان شوره سر
مواد لازم:
  • قطران یک قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد یک قاشق غذاخوری

آماده سازی: قبل از استفاده از قطران، کمی آن را حرارت داده تا حالت مایع پیدا کند، سپس روغن کنجد را با آن ترکیب کرده و بر روی پوست سر ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت سر خود را با آب و شامپو بشویید. این دستورالعمل جهت از بین بردن شوره سر و عفونت های قارچی پوست سر موثر است.

قطران گیاهی و سدر برای درمان خشکی مو
مواد لازم:
  • قطران یک قاشق غذاخوری
  • سدر یک قاشق چای خوری
  • آب یا ماست یک قاشق غذاخوری

آماده سازی: در ابتدا سدر و آب (یا ماست) را با هم مخلوط کرده و سپس، قطران گیاهی را به آن اضافه کنید. سپس، آن را روی مو و پوست سر خود ماساژ داده و اجازه دهید بین 30 تا 60 دقیقه روی سر باقی بماند و در نهایت سر را با یک شامپو ملایم بشویید. این ترکیب برای موهای آسیب دیده گزینه مناسبی است، به طوری که خشکی و شکنندگی موها را کاهش داده و سبب نرمی و لطافت آن می شود.

قطران و لوبیا سیاه برای افزایش رشد و تراکم مو
مواد لازم:
  • قطران 2 قاشق چای خوری
  • پودر لوبیای سیاه 2 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون 2 قاشق چای خوری

آماده سازی: تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و آن را روی موها و پوست سر ماساژ دهید. سپس، به کمک یک کلاه پلاستیکی سر خود را پوشانده و اجازه دهید این ترکیب به مدت 90 دقیقه روی سر باقی بماند. در نهایت سر را با آب ولرم و شامپو بشویید. این دستور العمل برای تقویت فولیکول های مو، افزایش رشد و تراکم مو استفاده می شود.

توجه: استفاده از قطران ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند، لذا در صورت خارش و سوزش از استعمال آن خودداری کنید. همچنین، از گذاشتن قطران برای مدت طولانی اجتناب کنید، زیرا قرار دادن آن بر روی پوست سر برای مدت زمان طولانی می تواند باعث التهاب در فولیکول های مو، آلرژی و بثورات شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قطران شامی را با خواص درمان مشکلات مو، تسکین درد، رفع بیماری های پوستی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سلام _برای ابرو
    28 اسفند 1401

    آیا محصولات شما برای ابرو هم هست؟

0