topNotif

فواید نوشیدن زیره و لیموترش / 17 خاصیت این نوشیدنی جادویی!

2431 بازدید
03 آبان 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 4 بهمن 1400

فواید نوشیدن زیره و لیموترش / 17 خاصیت این نوشیدنی جادویی!

لیمو یک میوه پرخاصیت از درختان همیشه سبز است که در مناطق نیمه گرمسیری و منطقه مدیترانه رشد می کنند و میوه های آن از نظر اندازه کوچک، بیضی شکل هستند و رنگ آن ها از سبز تا زرد متغیر است. دانه های زیره نیز فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. این مقاله درمورد فواید نوشیدن زیره و لیموترش و 17 خاصیت این نوشیدنی جادویی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید نوشیدن زیره و لیموترش / 17 خاصیت این نوشیدنی جادویی!

فواید نوشیدن زیره و لیموترش / 17 خاصیت این نوشیدنی جادویی!

 

17 خاصیت فواید نوشیدن زیره و لیموترش

1. کاهش وزن

یک مطالعه نشان می دهد که افرادی که زیره مصرف می‌کنند مقدار زیادی وزن از دست دادند و سطح انسولین آن ها کاهش می یابد.

2.  کاهش سطح کلسترول

یک مطالعه نشان می دهد خوردن سه گرم زیره در روز برای زنان چاق و دارای اضافه وزن باعث کاهش سطح کلسترول مضر و تری گلیسیرید آن ها شده و همچنین افزایش سطح کلسترول خوب را تجربه کردند.

 

همچنین بخوانید: خواص بی نظیر لیمو ترش

 

3. کمک به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر

یک مطالعه نشان می دهد که مصرف اسانس زیره علائم این بیماری را در افراد مبتلا تسکین می دهد. مانند درد معده، نفخ و همچنین حرکت روده بزرگ را برای افراد مبتلا به اسهال کاهش داد و این حرکت را در افراد مبتلا به یبوست تقویت کرد.

4. کاهش استرس با نوشیدن زیره و لیمو ترش

مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، نشان می دهد که دادن عصاره زیره سبز قبل از انجام یک فعالیت استرس‌زا، پاسخ استرس آن‌ها را کاهش می‌دهد، زیرا این نوع دانه به دلیل اثر آنتی‌اکسیدانی خود به کاهش اثرات استرس کمک می‌کند.

5. کمک به کنترل هیپوگلیسمی

یک مطالعه نشان می دهد که زیره علاوه بر بهبود علائم مقاومت به انسولین و التهاب، سطح قند خون، هورمون انسولین و سطح آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله را کاهش می دهد، اما لازم به ذکر است که نتایج تاثیر تاخیر بر سطح قند خون متفاوت بود.

6. تقویت سیستم ایمنی با نوشیدن زیره و لیمو ترش

مطالعات نشان می دهده اند که زیره می تواند سیسستم ایمنی بدن را تقویت کند و به مبارزه با برخی از انواع باکتری ها و عفونت های قارچی کمک می کند.

7. ارتقای سلامت قلب با نوشیدن زیره و لیمو ترش

تحقیقات نشان می دهند که مصرف سبزیجات و میوه هایی مانند لیمو که حاوی ویتامین ث هستند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند.

 

همچنین بخوانید: فواید زیره سیاه و خواص درمانی آن

 

8. پیشگیری از سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو به افزایش حجم و اسیدیته ادرار کمک می کند که محیط نامساعدی برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد می کند، که در نتیجه تجمع مواد زائد ایجاد می شود و خوردن روزانه نصف فنجان آب این میوه ها می تواند از تشکیل سنگ در بیمارانی که قبلا سنگ کلیه داشته اند جلوگیری کند.

9. کاهش خطر ابتلا به سرطان با نوشیدن زیره و لیمو ترش

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که بعضی ترکیبات موجود در میوه لیمو سلول های سرطانی را از بین می برد، اما باید توجه داشت که این اثر برای انسان یکسان نبود، اعتقاد بر این است که ترکیبات دیگری مانند: نارینگین ممکن است اثر ضد بیماری داشته باشد، اما این مزیت هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

10. نوشیدن زیره و لیمو ترش باعث افزایش پریستالتیک در دستگاه گوارش می شود

حرکات روده را تقویت می کند و یبوست را درمان می کند آب لیمو برای افراد مبتلا به عفونت ادراری نیز مفید است. به خلاص شدن از شر سموم و باکتری ها کمک می کند.

11. نوشیدن زیره و لیمو ترش به کاهش وزن کمک می کند

مطالعه ای که روی جوندگان انجام شد نشان می دهد که مصرف پلی فنول هایی که در پوست لیمو یافت می شود، باعث کاهش وزن می شود و همچنین متابولیسم چربی ها و حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که این میوه به دلیل داشتن الیاف پکتین می تواند احساس سیری می شود.

12. کمک به جذب آهن با نوشیدن زیره و لیمو ترش

لیمو حاوی آهن است که به سختی جذب می شود و می تواند ویتامین ث، اسید سیتریک را افزایش دهد و بنابراین می تواند از خطر کم خونی جلوگیری کند.

سایر فواید نوشیدن زیره و لیموترش

13. زیره و لیموترش عملکرد کبد را تقویت می کند.

14. این نوشیدنی باعث سلامتی پوست و مو می شود.

15. نوشیدنی زیره و لیموترش برای کاهش خونریزی مفید است.

16. از آنفلوآنزا و انواع سرماخوردگی جلوگیری می کند.

17. این نوشیدنی به بدن انرژی فراوانی می دهد به ویژه اگر پس از بیدار شدن از خواب بنوشید.  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسلایس لیمو را با خواص سرشار از ویتامین ث، کلاژن ساز، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها  و سیستم غضروفی، مناسب برای مادران شیرده و باردار، افزایش جذب آهن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    25 بهمن 1401

    عالیه

  2. مصطفی
    9 آبان 1400

    عالی بود

0