topNotif

فواید و مضرات رژیم غذایی خام خواری

1838 بازدید
26 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

فواید و مضرات رژیم غذایی خام خواری

اکثر افرادی که رژیم های غذایی خام خواری دارند، گیاهخوار هستند. اما در برخی از رژیم های غذایی خام خواری، محصولات لبنی غیر پاستوریزه، گوشت خام، تخم مرغ خام و سوشی نیز خورده می شود. اکثر مردم بر این باورند که باید غذاها را تا بیش از 118 درجه فارنهایت پخته یا گرم کنند. اما افرادی که رژیم های غذایی خام خواری را دنبال می کنند، معتقدند که پخت و پز، آنزیم ها و بسیاری از مزایای غذایی را از بین می برد.

فواید و مضرات رژیم غذایی خام خواری

فواید و مضرات رژیم غذایی خام خواری

طرفداران رژیم های غذایی خام خواری می گویند که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا با خوردن غذاهای فرآوری شده، محصولات حیوانی، غذاهای پاستوریزه، و غذاهایی با مواد افزودنی شیمیایی افزایش یافته است. در هر حال، در این مقاله سعی شده است که تمام فواید و مضرات رژیم غذایی خام خواری را بررسی کنیم.

رژیم غذایی خام خواری

شما می توانید در رژیم غذایی خام خواری مواد غذایی زیر را بخورید که شامل:

  • میوه ها و سبزیجات
  • آجیل، حبوبات، و دانه ها
  • گیاهان و ادویه جات
  • در برخی از رژیم های غذایی محصولات غیر پاستوریزه لبنی، گوشت خام، تخم مرغ خام، و سوشی نیز خورده می شود.
  • در بعضی از رژیم های غذایی خام اجازه دارید که مقدار محدودی از غذاهای پخته مانند پاستا آب پز یا سیب زمینی پخته شده را بخورید. اما این غذاها باید کمتر از 25٪ از کل غذاهای روزانه شما باشد.

گوشت خام در رژیم غذایی خام خواری معمولا ماهی و یا مرغ است. غذاهایی که در این نوع رژیم وجود دارد ممکن است مخلوط مواد خشک و یا آبدار باشند. نکته اصلی در رژیم غذایی خام خواری این است که حداقل 75 درصد از مواد غذایی شما باید نپخته و یا خام باشند.

 

همچنین بخوانید: تغذیه‌ی سالم برای شروع یک رژیم گیاه خواری

 

فواید رژیم غذایی خام خواری

  • به عنوان یک رژیم غذایی سالم شناخته شده است، چرا که شامل مواد غذایی تازه می باشد. محدود کردن غذاهای فرآوری شده و مواد غذایی با افزودنی های شیمیایی نیز، یکی دیگر از مزایای عمده رژیم غذایی خام خواری محسوب می شود.
  • رژیم غذایی خام خواری غنی از فیبر است، زیرا بسیاری از میوه ها، سبزیجات و غلات را شامل می شود. رژیم غذایی خام خواری دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها است، زیرا در این رژیم غذایی، به شدت بر روی مصرف میوه ها و سبزیجات تاکید می شود. به علاوه، آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های آسیب دیده نیز کمک می کنند.
  • رژیم غذایی خام خواری برای افرادی که به پرخوری عادت دارند، بسیار مفید است چرا که این رژیم غذایی باعث کاهش وزن و کنترل تناسب اندام می شود.
  • رژیم غذایی خام خواری دارای مقدار محدودی از چربی های اشباع شده، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد معدنی و ویتامین ها است، که به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

مضرات رژیم غذایی خام خواری

  • اشکال عمده رژیم غذایی خام خواری این است که، رعایت تمام برنامه های غذایی و ماندن در این رژیم غذایی بسیار دشوار است.
  • از دیگر مشکلات عمده این رژیم غذایی صرف زمان زیاد برای خرید مواد غذایی است، چرا که عمده مواد غذایی این رژیم را میوه ها و سبزیجات شامل می شوند که حتما باید تازه استفاده شود.
  • در اکثر رژیم های غذایی خام خواری، استفاده از محصولات حیوانی بسیار محدود هستند، که ممکن است کمبود مواد معدنی و ویتامین (مانند ویتامین ب، کلسیم، آهن) را ایجاد کند. اگر شما در رژیم غذایی خام باشید، ممکن است مجبور باشید از داروهای ویتامین استفاده کنید.
  • خوردن گوشت خام و لبنیات غیر پاستوریزه خطر ابتلا به چندین عفونت را افزایش می دهد.
  • به گفته کارشناسان، رژیم غذایی خام خواری برای سلامت کودکان، مادران شیرده و یا زنان باردار مفید نمی باشد.

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت رژیم غذایی خام خواری

رژیم غذایی خام خواری برای مدت کوتاهی مناسب است، زیرا حاوی مقدار زیادی غذای سالم و کم کالری است. اما حفظ این رژیم غذایی در بلند مدت بسیار سخت است. رژیم غذایی خام خواری برای بلند مدت واقع بینانه نیست زیرا تعداد غذاهایی که می توانید بخورید بسیار محدود است. برخی از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که رژیم غذایی خام خواری را برای کوتاه مدت، به منظور کاهش وزن اتخاذ کنید و بعد به آرامی رژیم غذایی سالم و معمول تری را داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0