فواید و کاربرد روغن رزماری که معجزه می کند

3564 بازدید
29 بهمن 96
سمانه

آشنایی با فواید و کاربرد روغن رزماری که معجزه می کند

از ایام قدیم گیاه رزماری محرک در طب و آشپزی مصرف می شده است، رزماری به تقویت حافظه شهرت داشته و یونانیان در هنگام مطالعه برای ازدیاد تمرکز، تاج گلی از رزماری بر سر می داشتند. از رزماری غالبا در غذا به ویژه غذاهای پرچربی مانند گوشت گوسفند استفاده می شود و در ایام گذشته از خاصیت ضدباکتریایی شدید آن در جلوگیری از فاسدشدن گوشت خام استفاده می شده است.

روغن زرد کم رنگ، با بوی تند کافور مانند خستگی زدا و رایحه فلفلی با حالتی از گل حنا به وسیله تقطیر با بخار از گل های این گیاه تهیه می شود در فرانسه، اسپانیا و تونس، رزماری فقط به منظور روغن کشی کشت می شود گرچه در همه جا یافت می شود. از این روغن در ترکیبات ساخت ادکلن استفاده می شود و ارزان قیمت است. یکی از طرفداران رزماری ناپلئون بود که برای تمرکز در هنگام طرح نقشه مانورهای نظامی از آن استفاده می کرد.

خواص روغن رزماری چیست !؟

رزماری برای طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود از اختلالات تنفسی و گردش خون گرفته تا دردهای عضلانی و مراقبت از موی سر، قوه فکری و نیروی جسم را برمی انگیزد و به ویژه برای مطالعه و تقویت حافظه مفید است. خاصیت تحریک کننده اش برای جریان خون ضعیف، فشارخون پایین، حبس آب در بدن و سلولیت مفید است. رزماری ضد درد است. آرتروز، روماتیسم و هر نوع درد عصبی و دردهای عادت ماهانه را تخفیف می دهد، به ویژه برای اهل ورزش که پیش و پس از ورزش با رزماری دردهای خود را ماساژ بدهند. چون محرک است برای رفع یبوست، نفخ و درد معده مفید بوده و تقویت کننده قلب و کبد می باشد. رزماری ضد عفونی کننده و ضدباکتری قوی است و برای دستگاه تنفسی در موارد آسم، برونشیت، زکام و سرفه سودمند است.

فواید و کاربرد روغن رزماری که معجزه می کند

فواید و کاربرد روغن رزماری

رزماری انرژی زاست، خستگی روحی و جسمی را برطرف می کند. مصرف آن هنگام شب خواب را مختل می سازد پس شب هنگام از روغن آن استفاده نکنید. چون محرک جریان خون است برای رفع ریزش ناگهانی موی سر موثر است. شستن موی سر با رزماری شوره را رفع کرده و به موی تیره و چرب درخشندگی می دهد. شپش مو را می توان با رزماری برطرف کرد به ویژه اگر با روغن درخت چای مصرف شود.

روغن رزماری را می توان با روغن مرکبات، روغن کندر، روغن اسطوخودوس و روغن نعنا مخلوط کرد.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات دمنوش های رزماری و انیسون

 

موارد عدم استعمال روغن رزماری کدامند ؟!

زنان باردار و اشخاصی که مبتلا به بیماری صرع یا فشارخون بالا هستند نباید از رزماری استفاده کنند.

فراموش نکنیم :

استفاده از روغن رزماری در افشانه ها و چراغ شمعی برای سرفه، سینوزیت، سردرد، سرماخوردگی و آنفولانزا و میگرن مفید است همچنین خوشبو کننده اتاق می باشد و برای تقویت ذهن و افزایش تمرکز حین مطالعه بسیار مفید است. کمپرس سرد روغن رزماری برای در رفتگی و پیچ خوردگی، سردرد و میگرن مفید است. رقیق شده روغن در وان حمام برای آرتروز، درد و ناراحتی، پشت درد، سلولیت، درد اعصاب، روماتیسم، پیچ خوردگی، عفونت کلی بدن، کاهش دردهای عادت ماهانه، فشار خون پایین، ضعف جسمی و جریان خون ضعیف مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن رزماری را با خواص درمان ریزش مو، رشد مژه و ابرو، درمان شوره سر، مفید برای ماساژ و ریلکسیشن، مسکن دردهای عضلانی، منبع ویتامین ای، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0