فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

3207 بازدید
23 دی 97
بهاره
,,

فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

انار دارای ویژگی های فراوانی است و برای حفظ سلامت بدن مفید است. انار سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اما کمتر کسی از فواید و خواص پوست انار برای سلامتی بدن اطلاع دارد. پوست انار نیز مانند دانه های انار، دارای مزایای فراوانی است. برای استفاده از آن می توان از پوست خشک شده انار و تازه استفاده کرد. بنابراین، اجازه دهید، فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها را بررسی کنیم.

 

فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

 

فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

متعادل کردن pH پوست

پوست انار از نظر ایجاد تعادل pH و خاصیت مرطوب کنندگی پوست بسیار مفید است. بدین منظور، یک قاشق غذاخوری، پودر پوست انار را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. سپس، آن را به صورت یک ماسک صورت به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت آن را با آب، تمیز کنید.

جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی

از دیگر فواید پوست انار می توان به کنترل خونریزی در دوران قاعدگی اشاره کرد. زناني که مشکل خونریزی شدید قاعدگي و همچنین، دردهای شدید دارند، می توانند یک قاشق چای خوری از پودر پوست خشک شده انار را با يک قاشق آب مخلوط نموده و میل کنند. استفاده از پوست انار خونریزی شدید را کاهش داده و درد های دوران قاعدگی را تسکين مي دهد.

درمان هموروئید (بواسیر)

درمان هموروئید (بواسیر) یکی دیگر از فواید پوست انار است. بدین منظور، پودر پوست خشک شده یک انار را به هشت قسمت تقسیم کرده و هر روز یک بخش از آن را با کمی عسل مخلوط نموده و میل نمایید. پس از گذشت 8 روز نشانه های بیماری بواسیر درمان و یا کاهش می یابد.

ریزش مو و پیشگیری از شوره سر

پوست انار نیز برای مو مفید است. برای استفاده از آن، پودر پوست انار را با کمی آب مخلوط کرده و روی سر قرار داده و ماساژ دهید. بعد از گذشت دو ساعت مو را با یک شامپو گیاهی بشویید. این ماسک مو می تواند ریزش مو و مشکلاتی مانند شوره سر را از بین ببرد.

درمان گلو درد و سرفه

از فواید دیگر پوست انار، درمان و تسکین گلو درد و سرفه است. برای کاهش درد گلو و سرفه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست انار را در سه لیوان آب بجوشانید و پس از خنک شدن آن را غرغره کنید. این محلول درد گلو و التهاب لوزه را تسکین می دهد. علاوه بر این، می توانید برای کاهش سرفه های شدید، پوست خشک شده انار را برای چند ثانیه بمکید. این عمل سرفه های طولانی را به تدریج متوقف می کنید.

 

همچنین بخوانید:  دمنوش پوست انار و 4 خاصیت استفاده از آن

 

کلسترول و استرس را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان های موجود در پوست انار، کلسترول و استرس را کاهش می دهند در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد .برای جلوگیری از بیماری های قلبی، یک قاشق پودر پوست انار را به یک لیوان آب آشامیدنی اضافه کرده و بنوشید.

بر طرف کردن مشکلات دهان و دندان

درمان مشکلاتی مانند زخم های دهان، بوی بد و التهاب لثه، یکی دیگر از فواید پوست انار است. بدین منظور، یک قاشق چای خوری پودر پوست خشک شده انار را حداقل در یک لیوان آب مخلوط کنید. جهت درمان مشکلات مربوط به دهان و دندان، روزی دو بار این محلول را غرغره کنید.

جلوگیری از چین و چروک صورت

پوست انار از صدمه زدن کلاژن موجود در پوست، جلوگیری می کند در نتیجه، از ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز جلوگیری می شود. جهت جلوگیری از چین و چروک پوست صورت، یک قاشق چای خوری پودر خشک شده پوست انار را با مقدار مساوی شیر و گلاب مخلوط کنید و آن را بر روی پوست بمالید.

پاکسازی آکنه و عفونت های پوستی

انار دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست را از آکنه و عفونت حفظ می کند. برای استفاده از پوست انار به عنوان یک لایه بردار، آن را با کمی آب بپزید تا نرم شود. سپس، آن را میکس کرده تا شکل خمیری به خود بگیرد. در نهایت بعد از سرد شدن آن را بر روی صورت قرار داده و بعد از نیم ساعت صورت را با آب بشویید.

رفع مشکل تکرر ادرار

پوست انار برای افرادی که مشکلات تکرر ادرار دارند، استفاده می شود. برای این کار، یک قاشق چای خوری پودر پوست خشک شده انار را با یک لیوان آب مخلوط کنید و 2 تا 3 بار آن را بنوشید. این محلول به سرعت مشکل تکرر ادرار را رفع می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست انار را با خواص متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0