topNotif

فواید چای زردچوبه و روش تهیه آن

2681 بازدید
04 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

فواید چای زردچوبه برای حفظ سلامتی بدن و روش تهیه آن

زرد چوبه برای سلامتی ما بسیار مفید است. از دیرباز، زردچوبه به عنوان یک داروی بسیار مفید برای دیابت، مشکلات کبدی، آکنه و بیماری های پوستی استفاده می شده است. زردچوبه، غنی از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است. به علاوه، به مقابله با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و باعث تسکین التهاب و درد در بدن می شود. همچنین، مواد معدنی مانند کلسیم و سایر مواد مغذی موجود در آن سبب افزایش ایمنی بدن می شود. اگر می خواهید سالم باشید، هر روز چای زردچوبه بخورید. چای زردچوبه خواص زیادی دارد، به طوری سلامت بدن را حفظ می کند. حال در این مقاله با فواید چای زردچوبه برای حفظ سلامتی بدن و روش تهیه آن آشنا شوید.

 

فواید چای زردچوبه و روش تهیه آن

فواید چای زردچوبه و روش تهیه آن

 

روش تهیه چای زردچوبه

روش تهیه چای زردچوبه بسیار آسان است. اگر از زردچوبه تازه برای این کار استفاده کنید، بسیار خوب است، در غیر این صورت می توانید از پودر زردچوبه استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه چای زردچوبه

  • یک و نیم تا دو فنجان آب
  • نصف قاشق چای خوری زنجبیل ریز خرد شده و یا پودر آن
  • یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبـه یا زردچوبه تازه (ریز خرد شده)
  • نصف لیمو
  • یک قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه چای زردچوبه

ابتدا یک و نیم تا دو فنجان آب را بجوشانید. سپس، تکه های زنجبیل (یا پودر زنجبیل) را به آب اضافه کرده و یک قاشق پودر زردچوبه یا تکه های زردچوبه تازه را داخل آب بریزید. حالا،درب ظرف خود را گذاشته و شعله را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس، اجازه دهید تا ترکیب بدست آمده 5 تا 7 دقیقه، دم بکشد. پس از خنک شدن چای، آن را صاف کرده و میل نمایید.

بسیاری از افراد برای جذب بهتر و خوش طعم شدن چای زردچوبه مواد دیگری هم اضافه می‌کنند. به عنوان مثال، افزودن عسل به چای زردچوبه، به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، باعث افزایش خاصیت ضدمیکروبی آن نیز می‌شود. لیمو ترش و زنجبیل هم باعث افزایش خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی چای زردچوبه شده و طعم آن را نیز خوشمزه‌تر می‌کنند. همچنین می توانید از آب پرتقال به جای آب لیمو استفاده کنید.

فلفل سیاه با زردچوبه نیز باعث جذب بهتر کورکومین می شود. همچنین، موادی مانند یک قاشق غذاخوری کره آب شده، روغن نارگیل یا شیر نارگیل، خامه، شیر پرچرب و شیر بادام به جذب کورکومین موجود در زردچوبه کمک می کنند.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه دمنوش (چای) سیر و زنجبیل و مزایای آن

 

فواید چای زردچوبه برای حفظ سلامتی بدن

برای کلیه و کبد مفید است

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و همچنین، به سم زدایی بدن کمک می کند. اگر چای زردچوبه را با زنجبیل درست کنید این فواید چند برابر می شود به علاوه، زنجبیل به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک کرده و به دلیل خواص ضد باکتریایی و ادرارآوری برای دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا بسیار مناسب است. زردچوبه درد را تسکین می دهد و به بهبود عملکرد کلیه و تقویت آن کمک می کند. زردچوبه شامل آنتی اکسیدانی موسوم به کورکومین است که در مقابله با انواع بیماری ها بسیار مفید است. مصرف منظم چای زردچوبه باعث کاهش التهاب کلیه ها شده و همچنین، به حذف سموم از بدن کمک می کند.

سبب تسکین دردهای سینوسی می شود

شایع ترین علایم سینوزیت، دردهای مکرر است. انواع مختلف سینوس ها در بالا و پایین چشم و گوش شما وجود دارد و افراد مبتلا به سینوزیت، در فک بالا و دندان، بین چشم ها، دو طرف بینی و در، پیشانی درد را تجربه می کنند. اگر چای زردچوبه بنوشید، دردهای سینوسی تسکین می یابند. همچنین، بیماری های پوستی، بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را از بین می روند.

برای دیابت مفید است

مادهکورکومین که در زردچوبه وجود دارد، قند خون را کاهش می دهد و با افزایش گلوکز، دیابت را کنترل می کند. چای زردچوبه یک ساعت بعد از غذا برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. توصیه می شود، بیماران دیابتی از مصرف عسل و یا شکر در چای زردچوبه اجتناب کنند.

باعث بهبود التهاب مفاصل می شود

از دیگر فواید چای زردچوبه می توان به کاهش التهاب مفاصل اشاره کرد. به علاوه، خواص ضدالتهابی زردچوبه و وجود ترکیب فعالی موسوم به کورکومین در آن به کاهش درد افراد مبتلا به التهاب مفاصل کمک می کند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

چای زردچوبه ویژگی‌های درمانی زیادی دارد. خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی موجود در آن می‌تواند از سرطان جلوگیری کند. کورکومین موجود در زردچوبه نیز دارای خواص ضدسرطانی است و باعث جلوگیری از رشد تومورها می شود. این ماده به تسریع درمان سرطان بیمارانی که شیمی‌درمانی و پرتودرمانی انجام می دهد، کمک می کند.

سایر فواید چای زردچوبه

سایر فواید چای زردچوبه عبارتند از: التیام زخم، بهبود کولیک شکمی، جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح کلسترول بد خون، حفاظت از کبد، رفع مشکلات کبدی، درمان مشکلات بینایی و کمک به کاهش مشکلات قلبی و عروقی. چای زردچوبه تنها یک چای نیست، بلکه دارویی است برای درمان بیماری و حفظ سلامت بدن، بنابراین، از فواید چای زردچوبه غافل نشوید و آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    5 تیر 1402

    ممنون از شما عالی بود

0