فواید کاهو برای سلامتی و عوارض مصرف آن / 10 فایده مصرف کاهو

2015 بازدید
24 فروردین 00
مروارید

فواید کاهو برای سلامتی و عوارض مصرف آن / 10 فایده مصرف کاهو

کاهو یکی از سبزیجات برگ دار از خانواده Daisy می باشد و همه جای جهان رشد می کند، اما چین بیشترین مقدار آن یعنی 66 درصد از تولید جهانی را کشت می کند. برگ های کاهو حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی با کالری بسیار کمی است و منبع عالی ویتامین آ، ویتامین ث، فولات و ویتامین کا است، (که برای لخته شدن خون مهم است) و همچنین حاوی پتاسیم می باشد که به تنظیم سطح فشار خون، مس و آهن کمک می کند. این مقاله درمورد فواید کاهو برای سلامتی و عوارض مصرف آن می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید کاهو برای سلامتی و عوارض مصرف آن / 10 فایده مصرف کاهو

فواید کاهو برای سلامتی و عوارض مصرف آن / 10 فایده مصرف کاهو

10 فایده مصرف کاهو برای سلامتی بدن

از مهمترین مواد مغذی موجود در کاهو، موارد زیر را ذکر می کنیم:

1. فواید کاهو برای سلامت قلب و گردش خون

کاهو حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که به حفظ سلامت قلب و گردش خون کمک می کند، علاوه بر این که محتوای فولات آن می تواند از عوارض جدی قلب پیشگیری کند.

2. سرشار از آمینو اسید 

سطح بالای هموسیستئین با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است و مطالعات نشان می دهد که در افراد مبتلا به کمبود اسید فولیک سطح هموسیستئین در خون افزایش یافته است. کاهو همچنین حاوی فیبر است که به حفظ سطح کلسترول طبیعی کمک می کند، و ویتامین های آنتی اکسیدان موجود در کاهو، مانند ویتامین آ و ویتامین ث، می تواند به کاهش تجمع کلسترول در عروق کمک کند.

3. فواید کاهو برای کاهش فشار خون

پتاسیم به مقدار زیاد در کاهوی قرمز موجود است، که به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد و علاوه بر این به گشاد شدن رگ ها کمک می کند.

4. فواید کاهو برای زنان باردار و جنین

کاهو منبع خوبی از فولات لازم برای زنان باردار می باشد. فولات از تقسیم سلولی، تشکیل DNA و مواد ژنتیکی پشتیبانی می کند و کمبود این ویتامین در زنان باردار عوارضی، از جمله وزن کم نوزاد هنگام تولد، یا ناهنجاری در جنین؛ و زایمان زودرس را به دنبال دارد.

5. فواید کاهو برای کاهش وزن

فرایند کاهش وزن باید یک سری مراحل را طی کند و هیچ راه حل واحدی برای خلاص شدن از شر اضافه وزن وجود ندارد، همانطور که دلیل خاصی برای اضافه وزن یا چاقی وجود ندارد و از جمله مواردی که به کاهش وزن کمک می کند: خوردن سبزیجات مانند کاهوی قرمز، است، که حاوی مقدار زیادی آب و میزان کمی کالری می باشد، طبق مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا در سال 2008، محتوای بالای فیبر کاهو با احساس سیری و کاهش اشتها ارتباط دارد.

 

همچنین بخوانید: خواص کاهو و تاثیرات آن در سلامتی بدن

 

6. فواید کاهو برای بیماران دیابتی

کاهو گیاهی است که مقادیر زیادی کربوهیدرات و کالری ندارد و بنابراین برای رژیم غذایی دیابتی ها برای جلوگیری از افزایش قند خون بسیار مناسب است.

7. فواید دارویی روغن کاهو

بر اساس مطالعه اولیه منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی عمومی در سال 2011 که بر روی 60 نفر مبتلا به بی خوابی، انجام شده است، روغن دانه کاهو می تواند به بهبود خواب کمک کند. برخی از آن افراد از اضطراب رنج می برند و مشاهده شده است که روغن دانه کاهو به بهبود توانایی خواب آن ها کمک کرده است و این تاثیر ممکن است برای افراد در سنین بالا که از اختلالات خواب و اضطراب در درجات کوچک تا متوسط رنج می برند، کمک کننده باشد.

بعلاوه، روغن دانه کاهو در گذشته در موارد تصلب شرایین (به انگلیسی: Atherosclerosis) مورد استفاده قرار می گرفت، اما هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

8. فواید کاهو برای کودکان

کاهو نوعی سبزیجات است که مواد معدنی و ویتامین های لازم برای بدن را، در اختیار کودکان قرار می دهد.

9. فواید کاهوی وحشی

عصاره کاهو وحشی یا آنچه لاکتوکاریم نامیده می شود، به تسکین درد کمک می کند، زیرا حاوی لاکتوسین و لاکتوکوپایکرین است که بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر گذاشته و باعث ایجاد اثر آرامبخش و مسکن می شود. یک مطالعه مقدماتی بر روی موش ها، که در سال 2006 در مجله Ethnopharmacology منتشر شد، نشان داد که دادن دوزهای معادل 30 تا 15 میلی گرم آن به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، به موش ها کمک می کند تا درد کاهش یابد.

10. فواید آب کاهو 

از کاهو به دلیل داشتن عطر و طعم سبک، به عنوان ماده ای سالم برای افزودن به آب میوه های مختلف استفاده می شود، زیرا بسیاری از مواد مغذی مفید برای سلامتی (که قبلا در مقاله به آن ها اشاره شد) را تامین می کند، بدون اینکه طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد.

عوارض مصرف کاهوی وحشی 

نوعی کاهو نیز وجود دارد که کاهوی وحشی نام دارد و مصرف آن در مقادیر متوسط برای بیشتر مردم، بی خطر است. اما خوردن آن به مقدار زیاد بسیار مهم است. در موارد برداشت زودرس، اغلب ناامن است و ممکن است در آن زمان علائمی ایجاد کند، مانند: ضربان قلب سریع، تعریق، سرگیجه، دشواری تنفس. 

در مورد مصرف کاهو توسط زنان باردار یا شیرده، شواهد کافی وجود ندارد که در دوران بارداری یا شیردهی ایمن است، بنابراین بهتر است از مصرف آن در این دوره ها خودداری شود.

 

همچنین بخوانید: کاهوی وحشی را بشناسیم

 

موارد احتیاطی برای استفاده از کاهو

خوردن کاهو می تواند برخی از خطرات احتمالی برای سلامتی را به همراه داشته باشد، زیرا کاهو یکی از سبزیجات برگ دار است که به دلیل آلودگی خاک یا آب استفاده شده، در معرض خطر آلودگی قرار می گیرد و موارد زیر را شامل می شود:

آلودگی باکتریایی

طبق گفته سازمان غذا و دارو، برخی از روش های نادرست کشت ممکن است خطر آلودگی کاهو به باکتری ها را افزایش دهد، مانند: سالمونلا و اشریشیا کلی، که در سال 2018 به دلیل آبیاری گیاهان با آب آلوده گسترش یافت.

آلودگی با فلزات سنگین

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله نظارت و ارزیابی محیط زیست در سال 2013، کاهو می تواند فلزات سنگین را از خاک خارج کرده و به بدن انسان منتقل کند، که این امر سلامتی وی را به خطر می اندازد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ کاهو خشک را با خواص کاهش میل جنسی (مصرف مقادیر زیاد)، کمک به خوابیدن، تخفیف اسپاسم روده و تپش قلب، درمان پیش فعالیتی کودکان، تخفیف و تسکین سرفه های خشک و دردهای روماتیسمی، افزایش شیر، کمک به درمان انزال زود رس، کمک به درمان عفونت ادراری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0