فواید کنجد و عسل را بشناسید

4276 بازدید
15 اسفند 97
بهاره
,

فواید کنجد و عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها را بشناسید

مزایای عسل برای بسیاری از انسان ها از زمان های قدیم شناخته شده است. عسل از بسیاری جهات به عنوان غذای کامل برای بدن و یا درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. این ماده خوشمزه، خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی دارد و بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. دانه های کنجد نیز منبع غنی از اسیدهای آمینه و مواد مغذی دیگری هستند که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. حال ترکیب این دو ماده مغذی سبب ایجاد ماده غذایی کاملی را می کند که علاوه بر حفظ سلامت بدن، بسیاری از بیماری ها را بر طرف می کنند. لذا در این مقاله، فواید کنجد و عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها را بشناسید.

 

فواید کنجد و عسل را بشناسید

فواید کنجد و عسل را بشناسید

 

ارزش غذایی کنجد و عسل

عسل حاوی 80 درصد قند طبیعی، 19 درصد آب و 2 درصد مواد معدنی و ویتامین های مختلف، از جمله: ویتامین ب 6، ریبوفلاوین (ویتامین ب 2 )، مس، آهن، پتاسیم، سدیم، روی و غیره است. همچنین، عسل منبع کربوهیدرات ها، مواد ضد باکتری و آنتی اکسیدان هایی مانند لیفوفلاوئین می باشد.

کنجد نیز حاوی بسیاری از انواع مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، روی، اسیدهای چرب اشباع شده و سلنیوم است. هنگامی که دانه های کنجد و عسل، با هم مخلوط می شوند، یک ماده مغذی برای بدن تولید می شود که به حفظ سلامت بدن کمک شایانی می کند.

فواید کنجد و عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

برای کسانی که غذای شیرین را دوست دارند، عسل یک انتخاب خوب است. خوردن غذاهایی که در آن عسل فراوان است، نه تنها وزن را کنترل می کند، بلکه برای حفظ سلامت کل بدن نیز مفید است. خوردن عسل و کنجد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های فراوان می باشند. عسل بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و دانه های کنجد مانع رشد باکتری های مضر و ویروس ها در بدن می شوند.

مفید برای سیستم گوارش

یکی از فواید کنجد و عسل کمک به رفع مشکلات سیستم گوارش به ویژه بیماری های مربوط با معده است. عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از معده محفاظت کرده و به درمان بیماری هایی مانند زخم معده و کولیت کمک می کند. همچنین، این مخلوط به عنوان یک ضد باکتری عمل کرده و خطر مسمومیت و ابتلا به انگل را کاهش می دهد. به علاوه، از بروز یبوست جلوگیری کرده و اسهال را نیز درمان می کند. عسل و کنجد خطر ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان را در دستگاه گوارش کاهش می دهند.

 

همچنین بخوانید:  فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

 

مفید برای استخوان ها

هر دو ماده حاوی مقادیر مساوی از کلسیم هستند که استخوان ها را تقویت می کنند و همچنین، جذب کلسیم را افزایش می دهند. با خوردن منظم کنجد و عسل، بیماری های استخوانی ناشی از افزایش سن، کاهش می یابد. علاوه بر تقویت استخوان ها، یکی دیگر از فواید کنجد و عسل پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. با افزایش سن تراکم استخوانی کاهش می یابد به همین دلیل این بیماری بروز می کند. برای جلوگیری از این بیماری به طور مرتب کنجد و عسل مصرف کنید.

پیشگیری و کنترل بیماری دیابت

برای جلوگیری از دیابت نوع 2، کنجد را در رژیم غذایی خود قرار دهید، به خصوص اگر دیابت یک مشکل خانوادگی باشد. از سوی دیگر، بیماران مبتلا به دیابت می توانند عسل را به جای قندها استفاده کنند. عسل و کنجد بهترین جایگزین مواد قندی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. این دو ماده غذایی میل به مصرف شیرینی و مواد قندی را کاهش می دهند.

سایر فواید کنجد و عسل

  • برای کاهش درد در دوران قاعدگی بسیار موثر است. آهن در کنجد فراوان است به همین دلیل برای تنظیم قاعدگی مفید است.
  • کنجد و عسل انرژی فراوانی را در بدن تولید می کنند. به همین علت، برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت های روزانه زیادی دارند بسیار مفید است.
  • از دیگر فواید کنجد و عسل تقویت نیروی جنسی است.
  • مخلوط کنجد و عسل، نسبت آنتی اکسیدان ها در بدن را افزایش می دهند که باعث کاهش استرس ناشی از اکسیداسیون می شود.
  • غده های فوق کلیه را تحریک می کند. از زمان های قدیم تا به امروز مخلوط کنجد و عسل برای تحریک غدد آدرنال در بدن استفاده می شود.
  • سطح کلسترول را خون کاهش می دهند. توصیه می شود برای حفظ سطح کلسترول مناسب در بدن، روزانه مقدار کمی کنجد و عسل میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل وحشی را با خواص بهبود آرتریت، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول، توقف سکسکه، هضم غذا، ضد قارچ، ملین، رفع بوی بد دهان، درمان عفونت مثانه و نفخ معده بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0