topNotif

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

4046 بازدید
07 اسفند 97
سمانه

اگر سیر را زیر بالش خود قرار دهیم، چه اتفاقی برای ما می افتد؟!

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش : سیر یکی از مواد غذایی مورد استفاده در غذاهاست، شما می توانید از سیر در زندگی روزمره تان استفاده کنید. یکی از شگفت انگیزترین خواص سیر کمک به خواب بهتر است. اما قبل از این اجازه دهید نگاهی به خواص سیر بیندازیم. سیر دارای کالری زیادی است، سیر دارای طعم تندی است که شاید مورد پسند همه نباشد. سیر سرشار از کربوهیدرات های و پروتئین های پیچیده، مواد معدنی حیاتی و ویتامین های حیاتی مانند ویتامین ب، سدیم، پتاسیم و منیزیم است.

همچنین دارای مقدار زیادی آلیسین، یک ترکیب گوگردی است که بوی قابل توجهی به سیر می دهد. به همین دلیل است که سیر برای درمان عفونت بسیار خوب است و می تواند ویروس های خاصی را حتی بهتر از آنتی بیوتیک، از بین ببرد. علاوه بر این، سیر حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که عملکرد تمام سیستم بدن را بهبود می بخشد.

خوردن سیر به طور منظم، با بهبود جریان خون، از سلامت قلبی و عروقی حمایت می کند. این می تواند کلسترول خون را کاهش و فشار خون را تنظیم کند. سیر همچنین برای اختلالات متابولیکی و مشکلات تنفسی توصیه شده است. حتی برای جلوگیری از پیری زودرس با مهار فعالیت رادیکال های آزاد، از ایجاد چین و چروک و خطوط در صورت جلوگیری می کند.

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش:

با تمام خواص سیر در غذا و به صورت خام، حالا چرا فقط سیر را در این کره خاکی می توان زیر بالش قرار داد؟

خوابی آرام و عمیق با سیر

همانطور که آشکار است سیر یک درمان قدیمی برای بی خوابی است. بوییدن ترکیب گوگردی آلیسین باعث آرامش سازی بدن می شود، ماده که به شما کمک می کند تمام شب با خیال راحت بخوابید. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که یک رایحه بتواند افراد را بخواباند. سیر باعث بهبود تنفس می شود. هر کسی که سعی کند با سردرد بخوابد، می داند که چگونه ناراحت کننده است که نتوانیم نفسی عمیق بکشیم. اگر با سیری در زیر بالش بخوابید کمتر دچار بیماری می شوید چون آلیسین دو گروه از آنزیم مسئول مقابله با عفونت ها و میکروب ها در بدن را داراست.

اگر فقط بوی سیر برای شما کارساز نباشد، سعی کنید مقداری قبل از خواب مصرف کنید، البته در صورت توافق همسرتان، تحقیقات زیادی بین ارتباط سیر و خواب وجود دارد. سیر دارای مقداری منیزیم و پتاسیم است، دو موردی که باعث کیفیت خواب می شوند.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات سیر

 

منیزیم باعث خوابی آرام و عمیق می شود، چیزی که یک انتقال دهنده عصبی است که فعالیت نورون در مغز و سیستم عصبی مرکزی را کاهش می دهد، چیزی که باعث کاهش استرس و آرام سازی بدن می شود. پتاسیم باعث افزایش کیفیت خواب می شود. اگر همه مواد مغذی را قبل از خواب دریافت کنیم، شاید نیازی نباشد سیر را قبل از خواب مصرف کنید.

یک عدد سیر را در یک لیوان شیر بیندازید تا بجوشد. بگذارید شیر سرد شود، سیر را از لیوان خود خارج کنید و یک قاشق غذاخوری عسل با آن مخلوط کنید. این مخلوط را 30 دقیقه قبل از خواب بنوشید تا به کیفیت خوابتان کمک کند. اگر بوی سیر شما را اذیت می کند از مکمل های سیر استفاده کنید، این مکمل ها مانند سیر تازه نیستند اما برخی از خواص مفید سیر را در خود دارند.

نکته:

توجه داشته باشید سیر ممکن است با برخی داروها نسازد پس قبل از مصرف روزانه سیر با پزشک خود صحبت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سیر را با خواص پایین آورنده فشار خون، تنظیم کننده قند خون و چربی خون، ضد مسمومیت حاصله از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا، ضد چاقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    29 مهر 1401

    سلام متشکرم از نظرات مفید شما ببخشید یک سوال داشتم در مورد سیر خام را وقتی میخورم ناحیه شکمم بزرگ میشود میخواهم رهنمایم کنید

    • عطارک
      1 آبان 1401

      درود بر شما

      بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید

0