topNotif

قبل از بارداری چه ویتامین هایی باید دریافت کنیم

1594 بازدید
12 خرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

ویتامین های پیش از زایمان چه هستند؟

اینکه همیشه یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و غذای سالم بخورید بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد بخصوص در دوران بارداری. همچنین خوب است که به منظور پوشش دهی هرگونه شکاف تغذیه‌ای که در رژیم مادر به وجود می آید، در طول دوران حاملگی ویتامین های پیش از زایمان مصرف شود. ویتامین های پیش از زایمان شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند؛ اسید فولیک، آهن، ید و کلسیم از عناصر مهم آنها می باشند.

اسید فولیک، آهن و کلسیم

اسید فولیک به جلوگیری از بروز نقص لوله عصبی زایمان کمک می کند، که این لوله بر مغز و نخاع تاثیر می گذارد.

نقص لوله عصبی در ۲۸ روز اول بعد از آبستن، پیش از آنکه هر زنی بداند حامله شده است به وجود می آید. به این دلیل که حدود نصف حاملگی ها بدون برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، توصیه می‌شود که هر زنی که می تواند حامله شود ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک به صورت روزانه مصرف کند و مصرف خود را پیش از آبستن شروع کرده و تا دوازده هفته اول حاملگی ادامه دهد.

قبل از بارداری چه ویتامین هایی باید دریافت کنیم

قبل از بارداری چه ویتامین هایی باید دریافت کنیم

زنی که هم اکنون دارای بچه ای با نقص لوله عصبی است باید با دکتر خود در مورد اینکه آیا نیاز است مکمل های اسید فولیک را مصرف کند یا نه و همچنین در مورد دوز آنها و مقدار مصرفشان صحبت کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر اسید فولیک (بیش از ۴۰۰۰ میکروگرم)، حداقل یک بار در ماه، پیش و در طول سه ماهه اول بارداری ممکن است برای زن مفید باشد، اما ابتدا این موضوع را حتما با دکتر خود مورد بررسی قرار دهید.

غذاهایی که شامل اسید فولیک می باشند عبارتند از سبزیجات برگ سبز، لوبیاها، آجیل ها، میوه های مرکب و بیشتر غذاهایی که غنی از فولیک اسید. لذا خوب است که با مقدار مناسبی از اسید فولیک به عنوان یک پیش زمینه، آنها را به صورت مکمل مصرف کرد.

کلسیم نیز برای یک زن باردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کلسیم می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان زن کمک کند، چرا که بچه نیز برای رشد استخوان خود از کلسیم او استفاده می کند.

ید برای عملکرد سالم تیروئید زن در طول دوره حاملگی بسیار ضروری است. کمبود ید میتواند موجب از رشد باز داشته شدن جسم، اختلال شدید ذهنی و همچنین ناشنوایی شود. نبود ید کافی می تواند منجر به سقط جنین و یا به دنیا آوردن جنین مرده شود.

آهن به خون در حمل اکسیژن کمک می کند، هم در بچه و هم در مادر.

 

 

همچنین بخوانید: خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

 

 

در ویتامین های پیش از زایمان چه چیزهایی وجود دارد :

در این نوع ویتامین ها به دنبال ویتامین های پیش از زایمانی بگردید که شامل موارد زیر باشند:

  • ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک
  • ۴۰۰ واحد ویتامین دی
  • ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسیم ۷۰ میلی گرم ویتامین سی
  • ۳ میلی گرم تیامین
  • ۲ میلی گرم ریبوفلاوین
  • ۲۰ میلی گرم نیاسین
  • ۶ میکروگر ویتامین b۱۲
  • ده میلی گرم ویتامین e
  • ۱۵ میلی گرم زینک
  • ۱۷ میلی گرم آهن
  • ۱۵۰ میکروگرم ید

در بعضی از موارد دکتر شما به شما نسخه ای می دهد که دارای انواع معینی ویتامین پیش از زایمان باشد.

اگر ویتامین پیش از زایمان باعث شد که شما حالت تهوع پیدا کنید

بعضی از ویتامین های پیش از زایمان در زنان حامله موجب ایجاد حالت تهوع می شود، اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد با دکتر خود صحبت کنید. ممکن است انواع متفاوتی از ویتامین های پیش از زایمان را برای شما تجویز کند، برای مثال بعضی از زنان با ویتامین های مایع یا جویدنی نسبت به ویتامین هایی که کل آنها را قورت می دهید بهتر کنار می آیند.

نکته: همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده از منابع طبیعی که حاوی ویتامین و مواد غنی هستند بسیار موثر تر و بهتر از قرص ها، کپسول ها و انواع دیگر خوراکی جایگزین عمل می کنند و در دراز مدت سلامت شما را به مخاطره نمی اندازند.      

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0