topNotif

قوانین شاد زیستی و شادکامی

1629 بازدید
24 شهریور 97
سمانه
,

قوانین شاد زیستی و شادکامی که بد نیست با آنها آشنا شویم

ورزش و تغذیه خوب!

تحقیقات نشان می دهند ورزش و تغذیه خوب تاثیر شگفت انگیزی روی شادی افراد می گذارد. حداقل سه روز در هفته ورزش کنید. ورزش سبب می شود مقادیر سروتین، فنیل، اتالمین و اندرفین به طور چشمگیری افزایش یابد. این مواد به شما نشاط می بخشند و لبخند را بر رخسار شما جاری می سازند. نکته دیگر این است که بهترین نوع ورزش، ورزشی است که شما می توانید انجام دهید تا احساس شادی کنید، نیازی به عضویت در باشگاه ورزشی ندارید.

کافی است روزی چهل دقیقه پیاده روی نمایید تا از بهترین شادی ممکن لذت ببرید. شما نه فقط با ورزش از افزایش سروتنین، فنیل، اتالمین و اندرفین سود خواهید برد بلکه مقادیر اکسیژن بیشتری به مغزتان خواهد رسید که در نتیجه آن، افزایش تمرکز و تقویت حافظه کوتاه مدت را به همراه خواهد داشت. نیازی به گفتن ندارد که پس از مدتی از بدن فرم گرفته خود لذت خواهید برد زیرا منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

استفاده از مواد غذایی صحیح به شما شادی مضاعفی می بخشد، برای مثال آیا می دانستید امگا 3، روغن ماهی به طور چشمگیری روی شادی شما تاثیر می گذارد؟ در مناطقی که به علت موقعیت جغرافیایی مصرف ماهی کم است. ترازهای افسردگی بالا هستند، دیده شده است در شهرهایی از ژاپن که سوشی عرضه می شود افسردگی بسیار کمتری به چشم می خورد.

قوانین شاد زیستی و شادکامی

قوانین شاد زیستی و شادکامی

چه نوع مواد غذایی ای سبب شادی شما می شوند؟

تقریبا همه انواع ماهی ها و آجیل ها تاثیر فوق العاده ای بر روی شادابی شما می گذارد. شما همچنین می توانید بوقلمون، مارچوبه، دانه های آفتابگردان، آناناس، اسفناج، موز و خرچنگ استفاده کنید. این مواد پر از تریپتفن هستند که تندرستی و سلامتی را به ارمغان می آورند. استفاده از ویتامین ها و مکمل های غذایی را نیز فراموش نکنید به خصوص مکمل های امگا 3 را بیشتر مصرف کنید. به راحتی می توانید با تغییر نحوه غذا خوردن خود زندگی شادتری را تجزیه نمایید. هم اکنون برای تغذیه خوب و انجام فعالیت های ورزشی برنامه ریزی کنید و شاد زندگی نمایید.

لبخند

شادی حقیقی، پیشرفت و آزادی از درون نشات می گیرد و در ظاهر به صورت چهره های خندان نمایان می شود. لبخندی دلنشین، خنده های پی در پی، تبسمی جذاب از این نوعند. به چهره زیبا انسان های خندان خوب بنگرید و بکوشید مشابه آن ها عمل نمایید. فیلم های کمدی بیشتری تماشا کنید، هرگاه مشکلات زندگی سر راه شما قرار گرفتند بیهوده نگران نشوید، فریاد زنان هورا بکشید و به همه مشکلات احمقانه زندگی بخندید. بخندید که زنده هستید و هم اکنون بسیاری از فرصت ها برایتان فراهم شده است.

 

همچنین بخوانید:  خنده و خنداندن را جایگزین غم کنید

 

افق دیدتان را گسترش دهید!

معمولا برای هر فردی یک سری کارها اهمیت بیشتری دارند مثلا ممکن است اولویت های کنونی شما مسائلی از قبیل کار، تحصیل، وام و…. باشد اما آیا واقعا ارزش زندگی این موارد است؟ بینشی که هنگام از دست دادن عزیزی، تولد فرزندتان یا …. به دست می آورید همان ارزش واقعی زندگی است.

در آن هنگام است که جر و بحث های جزیی دیگر ارزشی ندارد، اهمیت داد و ستد به سرعت از بین می رود و همه کاری که دوست داریم انجام دهیم این است که عشقمان را به خانواده و نزدیکانمان ابراز کنیم. هرگاه این ارزش های واقعی را فراموش می کنیم زندگی دوباره طبق عادت خویش آن ها را به ما یادآوری می نماید. آیا تاکنون اندیشیده اید چه چیزی واقعا در زندگی تان اهمیت دارد؟ آیا زمان کنار خانواده بودن را فدای انجام انبوهی از کارها می نمایید. آیا روزها صرف شکوه و شکایت از اوضاع و شرایط می کنید و با کوچکترین حرفی از کوره در می روید؟ آیا به یاد دارید آخرین باری که به همسرتان ابراز علاقه کردید چه زمانی بوده است؟

اجازه دهید حقیقتی ساده را یادآوری کنم شما ممکن است تا یک ساعت دیگر زنده نباشید. شما هیچ وقت برای همیشه نخواهید فهمید چه اتفاقی خواهد افتاد. پس پیوسته بکوشید نگاهی عمیق تر به زندگی بیندازید و با توجه به ارزش های حقیقی زندگی کارهایتان را اولویت بندی کنید. اگر می توانید هر روز زمانی را برای این کار اختصاص دهید مثلا زمانی که از کار به خانه بر می گردید سپس آسوده باشید و از اوقات گرمی که با خانواده و دوستان سپری می کنید لذت ببرید و همواره به یاد داشته باشید زندگی کوتاه است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زعفران را با خواص  آرامبخش، ضد افسردگی، محرک جنسی، ضد اسپاسم، انقباض رحمی، قاعده آور، خلط آور، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0