topNotif

لذت داشتن یک فرزند باهوش

1558 بازدید
23 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

کودک باهوش و با نشاط من

لذت داشتن یک فرزند باهوشاگر در منزل یک محیط گرم و واجد همه نوع محرک های فکری و احساسی برای کودک خود فراهم آورید، فرزند شما کودک باهوشی خواهد شد. این انتظار برای فرزندان سالم که آموزش های قبل از دبستان را فرا گرفته و رشد فکری آن ها به نحوه شایسته ای انجام شده باشد، بسیار متحمل و درصد این احتمال، هنوز هم به طور جدی از طرف دانشمندان تحت بررسی می باشد.

شما می توانید با تحریکات حقیقی اولیه در محیط منزل، سطح هوش و استعداد هر کودکی را تا مرحله اساسی و ذاتی وی بالا ببرید. خواه فرزند شما با مغز عالی و فوق العاده و یا ضعیفی به دنیا آمده باشد، محیط منزل این سطح فکر را صرف نظر از ژن موروثی فرزند بالا خواهد برد. اگر فرزند شما وارث هوش متوسط یا مافوق متوسطی باشد، این شانس در وی زیاد است که تحریکات گرم و دوست داشتنی فکری کمک کند تا کودک شما در ردیف اطفال باهوش و بااستعداد قرار گیرد.

علل عالی بودن سطح فکر دختران و پسران به دلایل زیر است :

  1. خانه و مدرسه ای که برای آنان محیطی را فراهم می آورد که از آموختن لذت می برند.
  2. والدین و افراد مهم که مثال هایی از علاقه و موفقیت تحصیلی اشخاص بزرگ برای فرزندان خود تعریف می کنند، که کودکان ندانسته آن ها را تقلید می نمایند.
  3. آموختن اولیه ی دوران قبل از دبستان که عشق و تمایل به آموختن را در کودکان به وجود می آورد.

هنگامی که عوامل ذکر شده با آمادگی بیولوژیکی کودکان توام شود، یک فرزند از لحاظ قدرت فکری در سطح عالی قرار خواهد گرفت.

هوش و محیط اطراف :

ضمنا محققین اضافه می کنند که اگر کودکی با ساختمان هوش عالی به دنیا آید و به قدر کافی محرک های فکری اولیه کسب نکند، به سطح اطفال باهوش و با استعداد رشد نخواهد کرد. چنین برآورد گردیده که نصف کودکانی که با ساختمان هوشی عالی به دنیا می آیند به علت فقدان محیط های مساعد اولیه، برای آموزش لازم، به رشد هوشی ممکن و استعدادهای موروثی خود نمی رسند.

لذت داشتن یک فرزند باهوش

لذت داشتن یک فرزند باهوش

کودکان باهوش و مشخصات آن ها :

کودکان باهوش هیچ گاه کسل کننده نیستند، اخلاق آن ها از سایرین شیرین تر است. آن ها از شوخی و جوک ها بیشتر لذت می برند و بیشتر از سایرین جوک به خاطر دارند، از زندگی بیشتر لذت می برند و پیوسته بانشاط می باشند. از لحاظ قد، وزن و مقاومت بدنی نیز، بالای متوسط افراد معمولی هستند. البته این امر تا حدودی مربوط به وراثت نیست. در آزمایش ثابت شده این قبیل افراد از سایر هم نوعان خود قوی تر و مقاوم تر می باشند.

تحقیقات نشان داده اند که اطفال با هوش مشکلات کمی را برای والدین خود به وجود می آورند. آن ها به ندرت دارای خصوصیات نامطبوعی هستند. متکی به خود بوده و دارای قدرت تنظیم و حل مشکلات می باشند. این افراد مسئول، صدیق و قابل اعتمادند. برخلاف این که می گویند این اطفال ممکن است درصدد استعمار دیگر کودکان برآیند، کودکان باهوش اکثرا از وجدان قوی اجتماعی بهره مند هستند.

 

همچنین بخوانید: غذاهای مفید برای رشد کودکان

 

موقعیت افراد باهوش در مدرسه :

از آن جایی که افراد باهوش در به کار بردن آن چه می دانند در موقعیت های تازه مسلط تر و به اصطلاح دارای شعور بیشتری می باشند، معمولا راه های جدیدی را برای حل مشکلات به دست می آورند. بیشتر افراد باهوش مدرسه را دوست دارند، مگر آنکه آن ها را از لحاظ فعالیت زیاد محدود کنند. آنان سریع تر می آموزند، خیلی تکرار نمی کنند، نمرات خوب می گیرند و شاید بیش از دو برابر افراد عادی کتاب های مختلف می خوانند. در مدرسه کمتر مشکلات انضباطی به وجود می آورند.

نقش هوش در بزرگسالی :

اطفالی که در طفولیت به تیزهوشی شناخته شده و در سنین بالاتر هم روش خود را خوب دنبال کنند، به طور قطع اشتغالات خود را در سطح بالا انجام داده و از لحاظ مادی نیز موفق تر از سایرین خواهند بود. این افراد در سازمان ها و اجتماعات نیز فعال می باشند، از ورزش لذت برده و دارای سلامت جسمی و فکری خواهند بود، همچنین ازدواج این افراد اغلب موفق و بادوام تر از سایرین می باشد، روی هم رفته اطفال باهوش خوشبخت، با ثمر و دوست داشتنی هستند و در زندگی مشکلات کمتری نسبت به سایرین دارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش و تقویت حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0