topNotif

ماجرای کشف گروه های خونی

1821 بازدید
28 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

ماجرای کشف گروه های خونی و ویژگی آن ها

از زمان های بسیار دور انسان ها برای ادامه حیات مجبور به سازش با شرایط محیط اطراف خود شدند، با سرما و یخبندان مبارزه کردند، مورد حمله حیوانات وحشی قرار گرفتند و بیماری های مختلفی را از سر گذراندند تا به سایر انسان ها نزدیک تر شدند و مواد غذایی اولیه را تغییر دادند.

این اقدام در تاریخ بشریت منجر به تغییرات فیزیکی و اجتماعی در انسان ها شد. در همین راستا سایر سیستم های بدن نیز برای زنده ماندن مجبور به تغییر و نوسازی خود شدند؛ چرا که باید در مبارزه روزانه مرگ و زندگی پیروز می شدند. این تغییرات باعث به وجود آمد گروه های خونی از قرار زیر شد،

ماجرای کشف گروه های خونی

ماجرای کشف گروه های خونی

گروه خونی او (گوشتخواران) :

این گروه خونی از قدیمی ترین گروه خونی می باشد که چهل هزار سال پیش از میلاد مسیح به وجود آمده است. در آن دوره انسان های سروماگون زندگی می کردند که از نظر ظاهری و فیزیکی به انسان های امروزی شباهت داشتند و به احتمال زیاد زیستگاه آن ها در هندوستان امروزی بود.

پدران آن ها انسان های نئندرتان در جنگل های وسیع می زیستند، انسان های سروماگون شکارچی هایی ماهر و افرادی توانا بودند و به این دلیل منبع انرژی و قدرت آن ها را پروتئین های حیوانی تشکیل می دادند و در همین زمان بود که کشف سیستم خاص گروه خونی “او” شروع به شکل گیری کرد.

در حالی که این حمعیت رو به افزایش بود، همزمان با این افزایش، بر میزان نزاع ها بر سر شکار نیز افزوده می شد. از همین روی آن ها به اروپا مهاجرت کردند و در آن جا ساکن شدند . این جا بود که به خاطر عادت تغذیه ای و کاهش حیوانات و کافی نبودن شکار، روش تغذیه ای آن ها شروع به تغییر کرد و آن ها از روی نیاز شروع به خوردن میوه، گوشت حیوانات کوچک، حشرات و در نواحی ساحلی ماهی، کردند.

گروه خونی گوشت خواران فراوان ترین گروه خونی در دنیاست. سی و هشت تا چهل درصد مردم دنیا دارای گروه خونی او هستند. انسان های این گروه از نظر ژنتیکی افرادی قوی، با قدرت و با سیستم ایمنی بالا و توانا هستند.

ماجرای کشف گروه های خونی

ماجرای کشف گروه های خونی

 گروه خونی آ (گیاه خواران) :

دومین دسته گروه خونی، به احتمال زیاد در طی پانزده هزار تا بیست هزار سال پیش از میلاد مسیح در عصر حجر در ناحیه آسیا یا آسیای میانه به وجود آمده است. در این دوره انسان زندگی جمعی و دامداری را آموخت. گروه خونی “آ” عمدتا از آسیا به اروپا آمده است.

سیستم گوارشی آن ها در پیامد تغییرات محیطی که در طی سال ها شکل گرفت، تغذیه با گوشت را فراموش کرده و سیستم گوارشی این گروه، به سمت سیستم گوارشی انسان های نخستین و رژیم گیاهیخواری گرایش پیدا کرده، گروه خونی “آ” منتشر و فراوان در اروپا به ویژه اروپای شرقی است. نزدیک به پنجاه درصد مردم آلمان دارای گروه خونی آ هستند، که با هویت خاصی که از پدران به ارث برده اند، ضمن علاقه به زندگی جمعی تمایل به تغذیه گیاهی نیز دارند.

 گروه خونی ب (همه چیز خواران) :

در طی دوره های ده تا پانزده هزار سال پیش از میلاد این گروه خونی در ناحیه کوه های هیمالیا ایجاد و این انسان ها در آسیا، اروپا و آفریقا مستقر شده اند. این گروه خونی از گروه های خونی بسیار فراوان آسیای جنوب شرقی و شمال به شمار می روند. دام ها به ویژه تولیدات دامی و لبنی در تغذیه این افراد نقش خاصی یافته. با ورود مغول ها به آسیا، گروه خونی ب همانند پدران شان با شرایط مختلف زندگی قادر به سازش شدند.

ماجرای کشف گروه های خونی

ماجرای کشف گروه های خونی

گروه خونی آ ب (ترکیبی مدرن) :

با این گروه خونی جدید و جوان به ندرت آشنا می شویم. در طی هزار تا دویست سال پیش، این گروه خونی ایجاد شده و تنها پنج درصد از انسان ها دارای این گروه خونی می باشند. این گروه خونی با ترکیب خون انسان های “آ” و “ب” ایجاد شده است. به عنوان مثال یک قفقازی با گروه خونی “آ” و یک مغولی با گروه خونی “ب” وقتی با هم ازدواج کنند، صاحب فرزندی از گروه خونی “آ ب” می شوند.

سیستم ایمنی این گروه نشان دهنده خصوصیات خاص و جالبی است. آن ها نسبت به ویروس ها، حساسیت ها و بیماری های سیستم ایمنی بدن سلول های خاصی دارند که آن ها را در برابر این بیماری ها مصون و مقاوم می سازد.

بر اساس تحقیقات دانشمندان، احتمال ابتلای آنان به انواع متفاوتی از سرطان از سایر گروه ها بیشتر است. دستگاه گوارش آنان نیز بی نهایت حساس می باشد. طبق نظریه پزشکان افراد گروه “آ ب” فرزند یکی از افراد صبور گروه “آ” و گروه متعادل “ب” هستند و به گفته آن ها انسان های جدید که از ترکیب گروه “آ و ب” متولد شده خصوصیات هر دو گروه را با خود دارند که البته از نظر تغذیه ای هم تغذیه ای مخلوط را می توانند داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:  ویژگی غذایی گروه خونی ب

 

اگر خون شروع به تولید آنتی بادی (مبارزه گلبول های سفید خون، توسط ماده ترشح شده، در برابر ورود ماده ناشناخته به بدن) نماید چه اتفاقی می افتد؟

امروزه می دانیم که نمی توانیم آن طور که می خواهیم نسبت به تعویض خون اقدام کنیم، زیرا در صورت تماس دو گروه خونی، آنتی بادی هایی تولید می شوند. از این رو انتقال، تنها در بین دو نفر که گروه خونی آن ها با هم، هم خوانی داشته باشد، امکان پذیر است؛

در غیر این صورت در پی واکنش هایی که به دلیل این ناسازگاری خونی رخ می دهد، زندگی فرد به خطر خواهد افتاد. فردی که دارای گروه خونی “او” می باشد تنها قادر به دریافت خون از گروه “او “می باشد. البته افراد با گروه خونی “آ ب” قادر به دریافت خون از تمامی گروه های خونی می باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عرق برگ بید را با خواص تب بر، رفع بیخوابی های ناشی از ضعف اعصاب، رفع قاعدگی های دردناک، تسکین دردهای تناسلی، تقویت معده، درمان زردی و سردرد، اشتهاآور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0