ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

1954 بازدید
21 بهمن 97
بهاره
,

ماسک زعفران

با توجه به عطر و بوی زعفران، آن را جهت افزایش عطر و طعم در انواع غذاها استفاده می کنند. اما آیا می دانید که زعفران برای پوست و زیبایی چهره بسیار مفید است. زعفران سبب درخشندگی پوست می شود. اگر پوست تمیز و درخشان می خواهید، توصیه می کنم از ماسک زعفران استفاده کنید. حال در این مقاله، ماسک زعفران، روش تهیه و فواید آن برای پوست را شرح خواهم داد.

 

ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

 

ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

ماسک زعفران و شیر برای حفظ رطوبت پوست

استفاده از مخلوط زعفران و شیر در فصل زمستان، رطوبت پوست را حفظ می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین، باعث از بین رفتن تیرگی پوست صورت می شود. برای تهیه این ماسک، کمی زعفران (یک چهارم قاشق چای خوری) را به یک کاسه کوچک شیر اضافه کنید. سپس، آن را پس از یک مدت کوتاهی به کمک پنبه بر روی صورت قرار دهید. پس از خشک شدن کامل، صورت را با آب بشویید. بهتر است این ماسک صورت را یک یا دو بار در هفته، استفاده کنید.

ماسک زعفران و چوب صندل برای از بین بردن آکنه

بزرگترین دلیل آکنه، چربی پوست است. اما، ماسک تهیه شده از پودر زعفران و چوب صندل برای پوست های چرب بسیار مفید است.علاوه بر این، ماسک زعفران و چوب صندل به رفع سوختگی و تیرگی ناشی از برنزه کردن پوست، کمک می کند. برای تهیه این ماسک، کمی شیر را با یک چهارم قاشق چای خوری زعفران و نصف قاشق چای خوری پودر چوب صندل را مخلوط کنید. همچنین، می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. سپس این ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بعد از 5 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و پاپایا برای پوست روشن و درخشان

ماسک زعفران و پاپایا برای داشتن پوست روشن و درخشان، بی نظیر است. خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده موجود در زعفران، باکتری ها و انواع آلودگی های پوست را از بین می برد و پوست را روشن و درخشان می کند. علاوه بر این، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوانی در پاپایا یافت می شود که برای پوست بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک، به نصف فنجان پوره پاپایا، نصف قاشق چای خوری زعفران، یک قاشق مربا خوری عسل و 3 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود. این ماسک باید از غلظ مناسبی برخوردار باشد تا هنگام استفاده به خوبی به روی پوست قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است شیر را کم کم اضافه کنید تا از رقیق شدن بیش از حد آن جلوگیری نمایید. این ماسک را بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک صورت با عسل و فواید آن

 

ماسک زعفران و بادام برای از بین بردن چین و چروک پوست

ماسک صورت زعفران، عسل و بادام برای از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک، یک مشت بادام را از شب تا صبح در آب خیس کنید. سپس، تا را له کرده و به شکل خمیر در آورید. پس از آن نصف قاشق چای خوری زعفران در آب گرم خیس کنید. حال، یک قاشق مرباخوری عسل، کمی آب لیمو و خمیر بادام را که از قبل آماده کردید، به زعفران اضافه کنید. بعد از استفاده از این ماسک آن را بعد 20 دقیقه با آب بشویید. با استفاده از این ماسک بر روی صورت و گردن، مشکل چین و چروک را فقط در چند روز بر طرف کنید.

تونر زعفران

مخلوط گلاب به زعفران، مانند یک تونر پوست بسیار عالی عمل می کندبرای تهیه این تونر، بین 5 تا 10 عدد الیاف زعفران را با کمی گلاب مخلوط کنید. پس از تمیز کردن پوست، این ماسک را بر روی پوست قرار دهید و یا راحتی در استفاده آن را بر روی پوست اسپری کنید. این تونر میزان pH پوست را کنترل می کند.

ماسک زعفران و لیمو برای درمان خشکی پوست

برای جلوگیری از مشکل خشکی پوست، می توانید از زعفران و لیمو برای صورت خود استفاده کنید. لیمو و زعفران به پاک کردن عمیق پوست کمک می کند و پوست را درخشان می کند. برای تهیه این ماسک، مقداری از الیاف زعفران (یا پودر آن) را به نصف قاشق چای خوری لیمو اضافه کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است، می توانید چند قطره شیر هم اضافه کنید. حال، این ماسک را بر روی صورت خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

ماسک زعفران و روغن زیتون برای روشن کننده پوست

ماسک تهیه شده از زعفران، شیر و روغن زیتون، باعث رفع تیرگی پوست می شود و منافذ پوست را نیز باز می کند. افرادی که پوست سفید و روشن می خواهند این ماسک بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک، یک چهارم قاشق چای خوری زعفران، 2 قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. استفاده از این ماسک مانند یک لایه بردار عمل کرده و سبب روشن شدن پوست می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زعفران را با خواص، آرامبخش، ضد افسردگی، محرک جنسی، ضد اسپاسم، انقباض رحمی، قاعده آور، خلط آور، اشتها آور را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0