ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

3750 بازدید
07 شهریور 00
مروارید
,

ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

زنجبیل دارای خواص بسیار زیادی می باشد و علاوه بر پخت و پز و ادویه برای مزه دار کردن غذاها و موارد پزشکی به دلیل خواص بی نظیری که دارد در مواد آرایشی و معمولا به لوسیون ها، تونیک ها و کرم ها برای کاهش روند پیری افزوده می شود. اگر مایلید از ماسک زنجبیل برای صورت خود استفاده کنید، این مقاله درمورد ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل های آن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

 

فواید ماسک زنجبیل برای پوست

با ماسک زنجبیل اثر پیری را روی پوست کند کنید

ماسک زنجبیل یکی از مواد طبیعی ضد پیری پوست است. پیری پوست معمولا به دلیل کاهش تولید کلاژن در طول زمان به شکل تغییرات خاصی ظاهر می شود و ترکیب طبیعی زنجبیل حاوی موادی است که به دلیل توانایی بالقوه در موارد زیر می توانند در برابر پیری پوست مقاومت کند:

  • تحریک تولید کلاژن در لایه میانی پوست، یعنی لایه درم، که به سفت شدن پوست کمک می کند.
  • کاهش فعالیت برخی از آنزیم های تجزیه کننده کلاژن در پوست

بنابراین، استفاده از ماسک زنجبیل می تواند راهی طبیعی برای مبارزه با چین و چروک باشد و این ماسک طبیعی همچنین می تواند به یکدست شدن رنگ پوست نیز کمک کند.

 

همچنین بخوانید: روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

 

ماسک زنجبیل برای تسریع بازسازی سلول های پوست

از آنجا که زنجبیل حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است، می تواند درصد مناسبی از نیازهای تغذیه ای را برای پوست تامین کند و می تواند تاثیر مثبتی بر سرعت متابولیسم، به ویژه برای سلول های پوست داشته باشد. ماسک زنجبیل می تواند به تسریع در تشکیل سلول های جدید پوست و افزایش سرعت از بین بردن سلول های قدیمی پوست و همچنین به موارد زیر کمک کند:

  • به پوست صورت درخشندگی خاصی می بخشد.
  • تقویت ایمنی بدن به گونه ای که می تواند به مقاومت در برابر برخی بیماری های پوستی کمک کند.

ماسک زنجبیل برای بهبود رنگ زخم های تیره و سفید

زنجبیل به دلیل داشتن مواد دوستدار پوست، که برخی از آن ها دارای خواص آنتی اکسیدانی طبیعی هستند، مانند ویتامین ث، می تواند برخی از انواع زخم ها را بهبود داده و به یکدست شدن رنگ پوست کمک کند و موارد زیر را بهبود دهد:

  • زخم هایی که رنگ روشن تری نسبت به پوست اطراف دارند.
  • زخم یا لکه های تیره، مانند آن هایی که می تواند پس از بهبودی جوش روی پوست ظاهر شوند.
  • برخی از فواید زنجبیل اغلب به دلیل دارا بودن جینجرول است، ترکیبی که می تواند تولید رنگدانه ملانین در پوست را کاهش دهد.

 

همچنین بخوانید: ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

 

سایر مزایای ماسک صورت زنجبیل

استفاده از ماسک زنجبیل بر روی صورت می تواند مزایای دیگری داشته باشد، مانند:

  • روشن کردن پوست
  • محافظت از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید
  • کند کردن پیشرفت و گسترش سلول های پیش سرطانی در ملانوم
  • کاهش تورم و پف پوست
  • سیستم ایمنی پوست را تقویت  می کند.
  • میکروب های سطح پوست را از بین می برد.
  • تناژ پوستی را ترمیم می کند.
  • صاف، نرم و کشسانی کردن پوست
  • عفونت هایی که می تواند با برخی مشکلات پوستی همراه باشند مانند آکنه و پسوریازیس، را برطرف می کند.

دستور العمل های مختلف ماسک زنجبیل برای صورت

اگر مزایای ذکر شده در بالا شما را به استفاده از زنجبیل برای پوست صورت مشتاق کرد، ما این دستور العمل های مختلف را برای شما انتخاب کردیم:

ماسک زنجبیل و عسل برای طراوت پوست

کمی پودر زنجبیل را با کمی عسل و کمی آب تازه که از یک لیمو گرفته شده مخلوط کنید، سپس ماسک صورت زنجبیل را روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه یا بعد از خشک شدن کامل آن را بشویید.

ماسک آب زنجبیل برای کاهش شدت زخم های سفید

یک تکه کوچک زنجبیل تازه بردارید و آن را روی ناحیه زخم رنگ روشن قرار دهید، سپس آب زنجبیل را روی زخم بگذارید تا خشک شود. این روش را 1 الی 2 بار در روز و طی چند هفته متوالی تکرار کنید تا به نتایج مثبت برسید.

ماسک زنجبیل و چوب صندل ضد آکنه

دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی زنبور عسل و یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید، سپس دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه به مخلوط اضافه کنید. ماسک زنجبیل را حدود 20 دقیقه روی پوست بمالید.

 

ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

ماسک زنجبیل برای صورت ؛ فواید ماسک زنجبیل و دستور العمل ها

 

ماسک زنجبیل و زردچوبه برای روشن شدن لکه های تیره

دو قاشق غذاخوری عسل را با مقدار مساوی زردچوبه آسیاب شده مخلوط کنید، سپس 4 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط ماسک صورت زنجبیل را روی پوست خشک بمالید، بعد از یک ربع ساعت آن را با آب تمیز بشویید.

ماسک زنجبیل و جو دوسر برای مبارزه با تحریکات پوستی

در یک غذاساز برقی، سه چهارم فنجان جو دو سر را با چهار قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و خرد شده مخلوط کنید، سپس سه قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه و یک قاشق غذاخوری آب به مخلوط اضافه کنید. ماسک زنجبیل و بلغور جو دوسر روی پوست قرار داده شود و بعد از 10 دقیقه صورت با آب سرد تمیز شسته شود.

ماسک زنجبیل و خاک رس ضد جوش های سرسیاه

نصف قاشق زنجبیل آسیاب شده را با یک قاشق چای بابونه سرد مخلوط کنید و نصف قاشق از هر کدام از خاک رس و چای سبز را به مخلوط ماسک صورت زنجبیل اضافه کنید. مخلوط حاصل را روی پوست پخش کنید، سپس ماسک را بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید.

عوارض ماسک زنجبیل برای صورت و پوست

هنگام استفاده از ماسک زنجبیل برای صورت مراقب باشید، زیرا زنجبیل می تواند آسیب های احتمالی به پوست شما وارد کند، مانند موارد زیر:

  • سوزش پوست، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در پوست
  • بثورات و قرمزی پوست، به ویژه برای افرادی که دارای پوست حساس هستند.

بنابراین، برای جلوگیری از عوارض جانبی بالقوه ماسک زنجبیل، بهتر است:

  • از استفاده ماسک توسط افراد دارای پوست حساس خودداری شود.
  • با استفاده از ماسک زنجبیل در ناحیه پشت گوش، واکنش پوست را نسبت به آن بررسی کنید و سپس چندین ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید که این ماسک برای پوست شما مناسب است یا خیر.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0