ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی پوست

2853 بازدید
26 فروردین 99
سمانه

ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی پوست

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است. بیش از نیمی از پروتئین یک تخم مرغ، در سفیده تخم مرغ یافت می شود که شامل ویتامین ب2 و مقادیر کمتری چربی نسبت به زرده نیز است. تخم مرغ منبع غنی سلنیوم، ویتامین دی، ب6، ب12 و مواد معدنی مانند روی، آهن و مس است.

همچنین تخم مرغ سرشار از چندین ماده مغذی مانند بتائین و کولین است که باعث تقویت سلامت قلب می شود. یک مطالعه جدید در چین نشان می دهد که خوردن یک عدد تخم مرغ در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. در دوران بارداری و شیردهی، تامین کافی کولین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا کولین برای رشد طبیعی مغز ضروری است. کولین برای متابولیسم و سوخت و ساز چربی نیز لازم است و برای سوزاندن چربی در بدن مصرف می شود. اگر مقدار کولین در بدن شما خیلی کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می شود. منابع کولین عبارت است از: دل و جگر گاو، زرده تخم مرغ، گل کلم، خیار و بادام زمینی.

تخم مرغ دارای خواص درمانی و آرایشی بسیاری است، از تخم مرغ ها، مخصوصا سفیده تخم مرغ، برای غنی سازی پروتئین و آلبومین در بسیاری از درمان های آرایشی در سراسر جهان، به ویژه در تمدن های باستانی مانند مصر و چین استفاده می شد. در این مقاله به بررسی مزایای احتمالی ماسک سفیده تخم مرغ و همچنین برخی از دستور العمل های ماسک هایی که افراد می توانند برای پوست های چرب یا خشک استفاده کنند، می پردازیم با ما همراه باشید؛

 

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

 

آیا ماسک  سفیده تخم مرغ برای پوست صورت مناسب است؟

افراد می توانند از سفیده تخم مرغ به عنوان یک ماده در ماسک های صورت برای انواع مختلف پوست استفاده کنند. در حالی که هیچ مدرک علمی برای حمایت از فواید ظاهری سفیده تخم مرغ برای پوست وجود ندارد، اما آنها یکی از اصلی ترین موارد مراقبت از پوست هستند.

مزایای ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست

ماده اصلی غذایی سفیده تخم مرغ پروتئین است. یک تخم بزرگ حاوی 3.6 گرم پروتئین است. طرفداران ماسک سفیده تخم مرغ اعتقاد دارند که این پروتئین دارای خاصیت سفت کننده پوست است و به طور بالقوه روغن اضافی پوست را جذب می کند. برخی از افراد همچنین اظهار دارند که سفیده تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به ظاهر کلی پوست کمک کند. با این حال، سفیده تخم مرغ حاوی مواد مغذی کمی به غیر از پروتئین است که خواص فراوانی برای پوست دارد.

خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه

جوش های وحشتناک سیاه که در بینی، پیشانی و چانه ما ظاهر می شوند، چهره ما را از داشتن یک ظاهر سالم و زیبا محروم می کنند؛ ماسک سفیده تخم مرغ به خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه پوست و همچنین درمان آکنه کمک می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای درمان جوش های سرسیاه

روش اول:

یک سفیده تخم مرغ، نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری آب لیمو طبیعی را با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک را با کمک یک تکه پنبه با براش، روی صورت و گردن بمالید. اجازه دهید تا به مدت یک ربع خشک شود. حالا صورت را با آب گرم بشویید و آن را خشک کنید. بسته به نیاز پوست به این مورد، هفته ای سه بار از این مخلوط استفاده کنید.

روش دوم:

یک سفیده تخم مرغ را با استفاده از یک چنگال به مدت چند دقیقه هم بزنید تا یک بافت فومی بدست آید، سپس 8 عدد توت فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید، سپس مقدار یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. اکنون ماسک آماده است و آن را روی پوست بمالید. بعد از یک ربع پوست را با آب گرم بشویید.

 

همچنین بخوانید:  فواید ماسک ماست و تخم مرغ برای مو

 

لطافت و نرمی پوست

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین مواد مغذی است که پوست را نرم و مرطوب می کند و این ماسک یکی از محبوب ترین ماسک ها برای این کار است.

ماسک سفیده تخم مرغ برای نرمی و لطافت پوست

یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید، سپس یک چهارم آووکادو پوره شده را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حال با کمک یک پد این مخلوط را با حرکات دایره ای روی صورت ماساژ دهید و بعد از یک ربع صورت را با آب ولرم شسته و با یک حوله نرم خشک کنید.

بستن منافذ پوست

افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند؛ این منافذ به ویژه در اطراف بینی، بیشتر دیده می شوند و حاوی چربی بیشتری هستند. برای رسیدن به یک پوست سالم، لازم است با رعایت اصول مراقبت از پوست، مانع از ایجاد منافذ باز پوست شوید. ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته به بسته شدن منافذ باز پوست کمک بسیاری می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست

یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری نشاسته را به خوبی مخلوط کنید، سپس روی پوست بمالید. حدود پنج دقیقه روی صورت بگذارید. سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

کاهش چین و چروک

اگر چین و چروک شما را آزار می دهد، گزینه های زیادی برای کمک به صاف کردن آنها و یا کمتر دیده شدن آنها وجود دارد. سفیده تخم مرغ باعث کاهش چین و چروک و خطوط ریز مخصوصا در ناحیه اطراف چشم می شود و خاصیت ارتجاعی و درخشندگی پوست را افزایش می دهد. به دلیل تاثیر آن در سفت شدن پوست، علائم اولیه پیری مانند چین و چروک و خطوط را به تاخیر می اندازد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید  سپس نصف قاشق چای خوری عسل را اضافه کنید، مخلوط را به خوبی هم بزنید، سپس صورت را با استفاده از آب بشویید. سپس مخلوط را روی صورت بمالید. مراقب باشید از نواحی حساس مانند چشم و اطراف دهان خودداری کنید و آن را به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید تا خشک شود، سپس صورت را با استفاده از آب گرم به روش ملایم و حرکات دایره ای بشویید و در آخر پوست را با حوله خشک کنید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

 

پاکسازی پوست

ماسک تخم مرغ کمک زیادی به پاکسازی پوست می کند. بدین منظور یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آرد ذرت ترکیب کنید، سپس مخلوط حاصل را روی پوست بمالید و به مدت پنج دقیقه آن را بگذارید تا خشک شود، سپس پوست را ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب

ظاهرا این ماسک برای پوست های چرب ایده آل است. این ماسک حاوی آب لیمو است که می تواند خاصیت ضد باکتریایی داشته باشد. فرد می تواند ماسک را به یکی از روش های زیر آماده و مصرف کند:

روش اول:

یک سفیده تخم مرغ و آب نصف لیمو را به یک کاسه اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. صورت را با آب گرم بشویید. با استفاده از یک برس تمیز صورت یا پنبه، یک لایه نازک به صورت بمالید. از مالیدن مخلوط به چشم خودداری کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم صورت را بشویید. افراد می توانند این ماسک را تا سه بار در هفته اعمال کنند.

روش دوم:

یک عدد تخم مرغ سفید و شش تا هفت عدد انگور را در مخلوط کن قرار داده و مخلوط کنید تا یکدست شود. صورت را با آب گرم بشویید. از برس یا پد پنبه ای استفاده کنید و ماسک را در جهت رو به بالا بر روی صورت بمالید. ماسک را به مدت 15 دقیقه بگذارید. حالا صورت را با آب گرم بشویید. بهتر است بعد از برداشتن ماسک، روی صورت کرم مرطوب کننده بمالید.

نکته: برای این ماسک، بهتر است از انگور با دانه استفاده شود، زیرا خرد کردن این دانه ها می تواند روغن هسته انگور بالقوه مفیدی را آزاد کند.

نکات مهم هنگام استفاده از سفیده تخم مرغ برای به دست آوردن بهترین نتیجه:

  • قبل از اعمال هرگونه ماسک روی پوست، باید صورت را به خوبی بشویید. بهتر است صورت را با آب گرم بشویید تا منافذ آن باز شود، در این حالت اثر ماسک بیشتر می شود.
  • در حین استفاده از ماسک، از صحبت کردن خودداری کنید.
  • لازم است اطمینان حاصل شود که پوست قبل از اعمال هرگونه ماسک، نسبت به تخم مرغ آلرژی نداشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سفیده تخم مرغ را با خواص ساخت عضله و افزایش حجم عضلات، کاهش خستگی های فکری و ذهنی، درمان آکنه و جوش در پوست‌ های چرب و حساس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0