ماسک صورت روشن کننده برای انواع پوست

2742 بازدید
18 بهمن 96
آلاله

این ماسک ها را برای پوست های چرب توصیه می کنیم:

1. پودر شاهتره را به اضافه سدر، با مقداری آب جوش مخلوط کرده به مدت نیم ساعت در ظرف را بگذارید. سپس با ماست کم چرب مخلوط کنید. روی صورت بگذارید و بعد از ده دقیقه آن را بردارید و بعد ماساژ دهید و این عمل را چند بار تکرار کنید و بعد بشویید. حتما صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک مقداری از چربی پوست را می گیرد، منافذ پوست را می بندد و پوست را ضد عفونی، صاف و سفید می کند.

ماسک برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب

2. مقداری جوش شیرین را در آب سرد حل کنید. بعد روی پوست بگذارید و قبل از آن که آبش را از دست بدهد صورت را ماساژ دهید و قبل از خشک شدن پوست را بشویید. این مواد التهاب و عفونت پوست را از بین می برد و مقداری از چربی پوست را کم می کند و پوست را فوق العاده سفید، نرم، لطیف و سفت می کند.

3. هویج را رنده کنید و به آن ماست و خیار رنده شده اضافه کنید و روی صورت گذاشته و مرتب ماساژ دهید، این مواد ضد چربی هستند و باعث شفافیت و سفت شدن پوست می شود.

 

همچنین بخوانید:  فواید پوسته تخم مرغ برای سلامتی بدن

 

ماسک برای پوست های خشک و چرب (مختلط)

پوست مختلط به پوستی گفته می شود که در برخی نواحی چرب و در سایر قسمت های صورت خشک است. افرادی که پوست مختلط دارند، برای قسمت هایی که چرب است از ماسک های ضد چربی و برای قسمت هایی که خشک است از ماسک ضد خشکی استفاده کنند.

 بعد از شستن ماسک ضد خشکی، با پنبه آغشته با سرکه سیب یا آب لیمو یا نارنج چربی اضافه شده به قسمت های چرب را بگیرید، اگر ماسک ضد چربی استفاده می کنید، بعد از شستن آن قسمت های خشک را با یکی از روغن های گیاهی یا کرم مرطوب کننده چرب کنید.

 

ماسک برای پوست خشک

ماسک برای قسمت های چرب :

1-  سفیده تخم مرغ.  2-  آب نارنج به همراه کمی نمک.  3- مخلوط سدر، گل سرشور، ماست کم چرب.  4- نشاسته پخته شده و آرد برنج و شیر کم چرب.  5- آرد جو و ماست کم چرب.  6- ختمی و ماست کم چرب.

 ماسک برای قسمت های خشک :

1- بخور با گل بابونه و یا بومادران.  2- مخلوط پودر گل بابونه، گل ختمی، ماست.  3- مخلوط آب خیار، گل سرشور، سدر.  4- مخلوط حنا، بومادران، ماست.

ماسک مناسب و موثر در روشن کردن پوست مختلط :

نارگیل را چند بار چرخ کنید و به آن آب نارگیل و آرد گندم اضافه کرده و مخلوط را روی صورت بگذارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن فندق را با خواص تقویت کننده معده، ضد ریزش موی سر و ابرو، پیشگیری از سرطان سینه و پروستات، تقویت کننده سیستم تولید مثل، درمان بعضی از بیماری های کبد، حاوی ویتامین های ب ۱، ب۲، ب۶ و ای، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0