ماسک عسل برای روشن شدن و لک های صورت

2354 بازدید
02 فروردین 98
سمانه
,,,

ماسک عسل برای صورت

عسل (honey) یکی از مواد طبیعی و سالم است که از آن ماسک های مختلفی تهیه می شود. هر کسی خواهان پوستی درخشان، شفاف، عاری از خطوط و پیری، جوش های سر سیاه و شاداب است، عسل می تواند همچنین پوستی را به شما هدیه دهد، عسل سرشار از ویتامین ها و مواد طبیعی است. همچنین به دلیل موادی که در خود دارد با میکروب ها و باکتری های آسیب رساننده روی پوست می جنگد. عسل به دلیل قابلیت درمانی که دارد برای پوست های حساس یک انتخاب عالی است. در این مطلب با چند ماسک طبیعی که با عسل تهیه می شوند، آشنا خواهیم شد.

عسل دارای خواص ضد پیری زیادی است.

با عسل می توانید از شر زخم ها و آکنه ها خلاص شوید، پوست روشن تری داشته باشید. ماسک های عسل باعث ایجاد آرامش، از بین بردن چین و چروک و خطوط چهره می شوند. عسل سرشار از پتاسیم است و پتاسیم موجود در آن باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود. عسل مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و آشغال و کثیفی را از پوست می زداید. عسل یک لایه بردار خوب است که سلول های مرده را از بین می برد و منافذ باز پوست را می بندد. به دلیل ویژگی بازسازی پوست که دارد، لکه های تیره پوست و اسکارها را از بین می برد و پوست را صاف و شفاف می کند.

ماسک عسل برای روشن شدن و لک های صورت

ماسک عسل برای روشن شدن و لک های صورت

عسل نه تنها برای پوست های خشک مناسب است، بلکه برای پوست های چرب هم این چنین است.

عسل چربی اضافی روی پوست را جذب می کند و از احتمال هر گونه عفونت جلوگیری می کند. اینگونه به مرطوب نگه داشتن پوست در حد متعادل کمک می کند. در نهایت باعث کاهش منافذ و افزایش تولید سبوم یا چربی پوست در حد متعادل می شود. (ترکیباتی که توسط غدد سباسه یا غدد مولد چربی به سطح پوست رانده می شوند در اصطلاح سبوم خوانده می شود.) عسل برای افرادی که پوست حساس، ملتهب و قرمز دارند نیز مناسب است و التهابات پوستی را از بین می برد.

ماسک عسل برای آکنه

دو قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق جوز هندی، مواد را با هم مخلوط کرده بر روی پوست خشک به مدت 10-15 دقیقه قرار دهید. این ماسک را 2-3 بار در هفته بگذارید تا از شر آکنه خلاص شوید. جوز هندی و عسل هر دو سرشار از آنتی بیوتیک هستند که این ماسک را برای آکنه بسیار فوق العاده می کند.

 

همچنین بخوانید:  5 ماسک ساده خانگی برای دوران نوجوانی

 

ماسکی برای درخشندگی پوست

1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری ماست تازه را با هم مخلوط کنید. پس از 30 دقیقه ماسک را بشویید این ماسک را هر روز یا 3 بار در هفته تکرار کنید تا پوست درخشانی داشته باشید. ماست دارای اسید آلفا هیدروکسی اسید یا یک ماده تمیزکننده است که سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و باعث شفافیت پوست می شود و عسل باعث مرطوب نگه داشتن پوست و آب رسانی به آن می شود که باعث افزایش درخشندگی پوست می شود.

ماسکی برای از بین بردن خطوط چین و چروک

1 قاشق غذاخوری عسل و 5 قطره روغن گل سرخ، هر دو مواد را مخلوط کرده و به مدت 30-40 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس بشویید. این ماسک برای پوست های خشک و چرب موثر است. این ماسک سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان است. روغن گل سرخ لکه های ایجاد شده توسط نور خورشید در طی سال ها را از بین می برد. همچنین سرشار از ویتامین ث و لیکوپن است، که لک ها و چین و چروک ها را از بین می برند.

 

ماسک عسل برای روشن شدن و لک های صورت

ماسک عسل برای روشن شدن و لک های صورت

 

ماسکی برای پوست های خشک

1 قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق روغن بادام را با هم مخلوط کنید و پس از 30-40 دقیقه با آب ولرم ماسک را بشویید. روغن بادام به آسانی جذب پوست می شود و پوست را مرطوب نگه می دارد، این ماسک برای از بین بردن آلودگی های پوست مفید است، به دلیل وجود ویتامین آ از ایجاد آکنه جلوگیری می کند و برای فولیکول های پوست مفید است. این ماسک به دلیل وجود پتاسیم به پوست رطوبت می دهد و برای اگزما، پسوریازیس مفید است.

از عسل به عنوان تمیزکننده روزانه استفاده می شود

مقداری عسل را با روغن نارگیل مخلوط کرده بر روی صورت 2-3 دقیقه قرار دهید، سپس پوستتان را بشویید. روغن نارگیل یک روغن تمیزکننده است و آلودگی های پوست را می زدایید. عسل باعث مغذی سازی پوست می شود و خستگی و کسالت پوست را از بین می برد. روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان و لاریک اسید است که برای پوست های سالم ضروری است.

 

همچنین بخوانید:  ماسک صورت با عسل و فواید آن

 

ماسکی برای مرطوب ساختن پوست

1 قاشق غذاخوری جودوسر پرک را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به مدت 5-20 دقیقه استفاده کنید. این ماسک را در هفته دو بار بر روی پوستتان قرار دهید. جو دوسر پرک ماده طبیعی است که سلول های مرده را از بین می برد و عسل پوست را آبرسانی می کند. این ماسک میکروب ها را از روی پوست می زدایید و برای از بین بردن آکنه مفید است. همچنین به دلیل مرطوب ساختن پوست برای پوست های خشک انتخابی عالی است.

اگر منافذ بزرگی بر روی پوست خود دارید

سرکه سیب و عسل را با هم مخلوط کرده و استفاده کنید. هر روز از این ماسک استفاده کنید. این ماسک یک تونر قوی است و منافذ باز پوست را می بندد، شما را از شر جوش های سرسیاه و آکنه خلاص می کند. پتاسیم و اسیدمالیک این ماسک پوستی درخشان و صاف به شما هدیه می دهد.

از بین بردن جوش های سرسیاه

مقداری نوشابه را گرم کرده و با عسل مخلوط کنید و به مدت 15-20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید تا از شر جوش های سرسیاه خود خلاص شوید. عسل و نوشابه لایه بردار قوی هستند که برای از بین بردن جوش های سرسیاه مفید می باشند. این ماسک پ هاش پوست را متعادل نگه می دارد و از ایجاد آکنه و جوش سرسیاه جلوگیری می کند. همچنین پوست های مرده را از بین می برد و پوستی درخشان و روشن برایتان باقی می گذارد.

اگر پوست چربی دارید

کافیست مقداری عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و 20 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید تا پوستی روشن و صاف داشته باشید. زردچوبه روغن اضافی پوست را جذب می کند و پ هاش پوست را در حالت تعادل نگه می دارد. همچنین منافذ باز پوست را می بندد، آکنه و نقاط سیاه را از بین می برد و باعث تقویت پوست می شود.

ماسک قهوه و عسل

نصف قاشق عسل و نصف قاشق پودر قهوه را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی پوستتان بگذارید و پس از 5 دقیقه با آب بشویید. قهوه به عنوان یک اسکراب عالی عمل می کند. باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و سلولیت کم رنگ را از بین می برد. قهوه باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود و درخشان بودن را به پوستتان باز می گرداند. باعث از بین بردن پف زیر چشم می شود زیرا گردش خون را در صورت سرعت می بخشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و خالص یک کیلویی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0