topNotif

ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک

2512 بازدید
21 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک و وز

موهای خشک و ضعیف می‌توانند در ظاهر و زیبایی شما تاثیر منفی بسیاری داشته باشد و هر روز به دنبال درمانی جدید برای باز گرداندن لطافت موهایتان باشید. به جای اینکه خود را به محصولاتی وابسته کنید که حاوی مواد شیمیایی هستند، می توانید از مواد اولیه‌ طبیعی استفاده کنید که موجب سلامتی موی شما می‌شوند که نه تنها شما را از مواد شیمیایی دور می کنند بلکه ارزانتر هم هستند. ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک و وز می باشد. پاپایا ماده طبیعی رایج ساخت ماسک موهای خانگی است. ترکیب پاپایا، شیر نارگیل و عسل برای مرطوب کردن و رشد مو بسیار مفید هستند. هر کدام از این مواد، خودشان به تنهایی برای مراقبت از مو مناسب هستند، اما ترکیب آن ها به همراه هم سبب اثربخشی بیشتر خواهد شد.

فواید میوه پاپایا برای مو

پاپایا سرشار از مواد طبیعی مثل ویتامین آ، ویتامین ث، بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم و مس است که خواص خوبی برای رشد مو دارد و مو را براق و لطیف می کند. همچنین آنزیم های پاپایا می تواند از چربی سر جلوگیری ‌کند که علت همان تشکیل شدن شوره‌ سر هستند. همچنین، پاپایای پخته می تواند نرم کننده‌ خوبی برای مو باشد که سبب براق شدن موهای خشک و ضعیف می‌ شود.

فواید شیر نارگیل برای مو

همانند روغن نارگیل، شیر نارگیل نیز حاوی مواد اولیه‌ عالی برای حفظ سلامت مو می باشد. ویتامین ای فراوان و محتوای چربی آن می‌تواند موی شما و ریشه‌ آن را قوی تر کند. همچنین، می تواند موی خشک را نیز لطیف تر نماید. شیر نارگیل می تواند به راحتی به ساقه‌ مو نفوذ کرده و به رشد مو کمک کند. برخی از افراد از شیر نارگیل برای ماساژ پوست سر پیش از استحمام استفاده می کنند تا باعث افزایش رشد مو شود.

فواید عسل برای مو

عسل یک ماده مناسب برای حفظ سلامت و تقویت مو می باشد. این امولسیون طبیعی اثر زیادی بر لطافت مو و نرمی آن دارد و آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب سلامتی و رشد مو می شوند. علاوه بر این، عسل فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. همچنین، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن به درمان شوره سر، عفونت و قارچ ها کمک می کند.

 

ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک

ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک

 

ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک و وز

مواد لازم:

  • پاپایا نصف فنجان
  • شیر نارگیل یک چهارم فنجان
  • عسل یک قاشق چای خوری

مراحل تهیه ماسک:

  1. نصف فنجان پاپایای پوست کنده و خرد شده را در مخلوط کن بریزید.
  2. سپس یک چهارم فنجان شیر نارگیل را به آن اضافه کنید.
  3. حال یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را به آن اضافه کنید.
  4. مواد اولیه را برای چند دقیقه هم بزنید تا به صورت خمیری در آید.
  5. ترکیب را در ظرفی بریزید.
  6. حالا ماسک موی طبیعی و خانگی شما آماده مصرف است.

 نحوه‌ مصرف ماسک:

  1. سرتان را با شامپو بشویید.
  2. این ماسک را بر تمام موی سرتان بگذارید.
  3. سرتان را با کلاه حمام بپوشانید.
  4. 30 دقیقه ماسک را بر روی سرتان قرار دهید.
  5. سپس آن را با آب بشویید.
  6. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
  7. این ماسک خواص نرم کنندگی دارد. بعد از استفاده از آن نیازی به شامپو زدن موهایتان نیست. اگر موهایتان
  8. بوی بدی گرفته می توانید با یک شامپو بچه آن را بشویید.

 

همچنین بخوانید:  فواید دانه های پاپایا برای سلامتی

 

نکات اضافی
  • از پاپایا نارس برای درست کردن این ماسک استفاده نکنید. پاپایای خام، ماده‌ چسبناکی از خود ترشح می‌کند که می تواند باعث التهاب یا حساسیت پوستی در برخی افراد ‌گردد.
  • از پاپایای غیر پرورشی استفاده کنید.
  • به جای شیر نارگیل می توانید از ماست نیز استفاده کنید.
  • اگر موی شما شدیدا خشک است، می توانید مقداری روغن زیتون به آن اضافه نمایید.
  • همچنین پاپایا را به رژیم غذایی خود نیز اضافه کنید تا باعث رشد موهایتان شود.

 ماسک موی پاپایا با ماست

مواد لازم:

  • پوره پاپایا نصف فنجان
  • ماست 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا پاپایا را پوره کرده و با ماست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. سپس، مخلوط را روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید تا کاملا پخش شود.حال سر را با یک حوله (از قبل گرم شده) به مدت یک ساعت بپوشانید. پس از گذشت این مدت موها را با آب و شامپو بشویید. این ماسک مو علاوه بر رفع خشکی و آسیب دیدگی مو سبب درخشان شدن رنگ مو و رفع خارش پوست سر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0