ماسک های خانگی برای داشتن پوست شفاف

1771 بازدید
19 آذر 96
سمانه

ماسک های خانگی برای داشتن پوست شفاف

پوست صورت نه تنها حساس ترین قسمت پوست است بلکه بیشتر از همه قسمت ها در معرض دید دیگران و تماس است و بازتابی از شخصیت و انرژی شماست. از این رو، صورت یکی از اولین قسمت های بدن است که نشانه های پیری را نمایان می سازد. حال به روش تهیه ماسک های طبیعی برای مراقبت از پوست می پردازیم.

طرز تهیه صابون مایع برای صورت :

این صابون دارای اثر پاک کنندگی است و در ساخت و ساز پوست موثر است. دو قاشق مریم گلی خشک، دو قاشق اکلیل کوهی خشک شده، دو قاشق بابونه خشک، چهار قاشق غذاخوری بید تازه را در چهار فنجان آبجوش به مدت نیم ساعت دم کنید و صاف کرده، درون بطری در بسته درون یخچال نگهداری کنید. و صورت خود را با این محلول بشویید.

لوسیون تصفیه کننده برای پوست حساس :

از این لوسیون به جای یک حالت دهنده پوست می توانید استفاده کنید، یک قاشق چایخوری گلبرگ همیشه بهار خشک شده را در یک ظرف سرامیکی ریخته و سپس یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. آن را صاف کنید و به ازای هر سه قاشق از محلول یک قاشق انجیلی اضافه کنید و تا ده روز در یخچال ماندگاری دارد.

ماسک های خانگی برای داشتن پوست شفاف

ماسک های خانگی برای داشتن پوست شفاف

کرم نرم کننده و مرطوب کننده پوست های خشک :

  • سه قاشق غذاخوری موم عسل را به همراه سه قاشق غذاخوری گلیسیرین در یک قابلمه دسته دار آب کنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و دو قاشق چایخوری روغن جوجوبا، یک و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون و بادام، یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده، شعله را خاموش کرده و تا زمانی که حالت کرم مانند دارد آن را به سرعت به هم بزنید و بعد از آن در یک شیشه در بسته نگهدارید و مصرف کنید.
  • یک قاشق چایخوری اکلیل کوهی، بابونه، آویشن و جعفری را با هم مخلوط کرده، با یک لایه روغن زیتون روی آن را بپوشانید. به مدت سی دقیقه در ظرف دوجداره بجوشانید و بعد از سرد شدن صاف کنید، درون شیشه بریزید، هر پانزده روز یک بار آن را جهت مرطوب کردن پوست مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  چاق شدن صورت در یک هفته

 

ماسک طبیعی برای پوست های چرب و پوست حساس :

  • دو عدد گلابی را با چنگال نرم کنید و روی صورت بمالید،بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.
  • دو قاشق چایخوری پنیر خامه ای، یک قاشق چای خوری خامه، یک قاشق غداخوری چغندر مخلوط کرده و با نوک انگشتان آن را روی تمام سطح صورت به مدت نیم ساعت بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک برای پوست معمولی :

جهت پاک کردن پوست های معمولی دو قاشق مخمر آبجو را با سه قاشق آب ولرم مخلوط کرده، یک لایه نازک روی پوست بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک نرم کننده پوست ضخیم :

پنج عدد توت فرنگی بزرگ له شده را با یک چهارم فنجان خامه غلیظ مخلوط کنید، روی پوست تمیز بگذارید و بعد از بیست دقیقه به وسیله یک پنبه خیس خورده در شیر آن را از روی پوست پاک کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل سرشور را با خواص درمان جوش و کهیر، حفظ نشاط و شادابی مو، درمان موخوره، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0