topNotif

ماسک های صورت که واقعا موثر هستند

2974 بازدید
20 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مقاله به معرفی چند نوع از ماسک های صورت که واقعا موثر هستند ، می پردازیم

بومادران :

اغلب از ضمادهای داغ استفاده می شود تا لکه ها و کورک ها را در یک نقطه جمع کنند. در این موارد از کافور، بابونه، تره فرنگی، بومادران استفاده کنید. بومادران یک گیاه ضد عفونی کننده است و می توانید از آن برای التیام لکه ها و کورک ها استفاده کنید. برگ گیاه بومادران خشک یا تازه برای جلوگیری از خونریزی ناشی از بریدگی پوست هم موثر می باشد.

تمشک :

برای تهیه این ماسک از تمشک و ماست و آرد جو دو سر، از هر کدام یک قاشق غذاخوری استفاده می شود، تمشک ها را خرد کنید و سپس صاف کنید و با ماست و جو دو سر مخلوط کنید تا خمیر نرم و یک دستی حاصل شود. به صورت بمالید و بیست دقیقه صبر کنید. بوی آن رایحه خوش دارد و ماسکی است با قدرت تمیز کنندگی و درمانی بسیار بالا، تمشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است که این ویتامین برای التیام سریع و رشد بافت های سالم بسیار ضروری است و از راه پوست جذب می شود. بنابراین در درمان پوستی که اوضاع وخیمی دارد، بسیار ارزشمند است. همچنین این ماسک به پوست احساس تمیزی و نرمی می دهد.

ماسک های صورت که واقعا موثر هستند

ماسک های صورت که واقعا موثر هستند

صمغ عربی :

یکی از مواد موثر در تنگ کردن منافذ پوست، صمغ عربی است. برای تهیه ماسک، این ماده را با دو برابر آن آب گرم مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری از آن را در بیست و پنج گرم آب بریزید و یک سفیده تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید. ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید.

ماسک ذرت و جو :

این ماسک ها در پاکسازی و تنگ کردن منافذ پوست اثر فراوانی دارد. برای تهیه آن، آرد جو یا ذرت را با کمی آب به شکل خمیر در آورید و ماده به دست آمده را روی پوست بگذارید. اگر منافذ پوست تان خیلی باز است، کمی آب گوجه فرنگی یا خیار و یا یک عدد سفیده تخم مرغ به آن بیفزایید.

 

همچنین بخوانید:  راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

 

ماست :

یک راه درمان آکنه که در خاورمیانه خیلی به آن توجه می کنند، مصرف ماسک ماست ساده، در هر روز می باشد. روی پوست بمالید و آن را به مدت ده دقیقه به حال خود بگذارید و سپس بشویید. آنزیم های ماست بر روی باکتری ها عمل می کنند و آن ها را از صحنه پاک می کنند. با تجویز این درمان ساده، نتایج شگفت انگیزی به دست آمده است.

همچنین مخلوط ماست با کف دریا که غنی از نمک های معدنی و ید است، که به خاطر التیام بخش آن بر روی پوست، معروف است، توصیه می شود یک قاشق از هر کدام را با هم مخلوط کرده و خمیر نرمی بسازید و یک روز در میان بزنید. پوست شما به زودی پاک و عاری از لکه و آسیب خواهد شد.

ماسک گل ختمی و بابونه :

یک قاشق گل ختمی و یک قاشق گل بابونه را در یک لیوان آب ریخته و می جوشانیم و از یک پارچه تمیز رد کرده و چند تکه پنبه را در آن خیس کرده و بیست دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشویید علاوه بر فوایدی که برای پوست دارد برای پوست هایی که دارای جوش هستند مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کف دریا را با خواص درمان لک های پوستی و کک و مک، درمان آکنه و جوش، سفید شدن دندان، لاغری و رفع سلولیت، مکمل غذایی برای پرندگان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0